• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهلی است

  • کد خبر : 43833
  • 26 دی 1398 - 14:55
سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهلی است

۲۶ دی ماه سال ۶۵ در برگی از تاریخ، سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فلهی تربیت یافته تحت آموزه‌های دینی پدر است که شربت شهادت را در شلمچه نوشید. به گزارش عصر همدان، شهدا، شاهدان زمان، آنان که خم شدند تا ما بایستیم، زندگی امن و آرامی را بگذرانیم و دغدغه ها را دور بریزیم […]

۲۶ دی ماه سال ۶۵ در برگی از تاریخ، سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فلهی تربیت یافته تحت آموزه‌های دینی پدر است که شربت شهادت را در شلمچه نوشید.

به گزارش عصر همدان، شهدا، شاهدان زمان، آنان که خم شدند تا ما بایستیم، زندگی امن و آرامی را بگذرانیم و دغدغه ها را دور بریزیم که مبادا دشمن به فکر عملیاتی کردن افکار و نقشه‌های شوم و پلیدش باشد و ایمروز مدیون خون تک تک آنها هستیم.

اینجا ایران است، سرای بازماندگان شهدا، آنان که رفتند تا خاک نرود، رفتند تا ناموس نرود، رفتند تا بمانیم و بدانیم و درک کنیم دلیل رفتنشان را و به آیندگان برسانیم که بودند، چه بودند و چرا رفتند؟

به وضوح قابل دیدن و شنیدن است که هر آنچه از گذشته داریم و اکنون از آن بهره‌مندیم و یا آنچه در آینده به دست خواهیم آورد از قطره قطره خون شهداست.

آنان که بودند، دیدند و آنان که نبودند نیز شنیدند که شهدای ۸ سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم چه اشتیاقی داشتند برای دفاع از خاک، ناموس، حریم زینبیه و وطن خود، پس جای انکار نبوده و نیست چرا که بر کسی پوشیده نیست جان فشانی های جوانان و نوجوانان کم سن و سالِ جان بر کف  و پیران عاشق امامت و ولایت.

کم نبودند آنان که رفتند تا ما بمانیم و جام شیرین شهادت نوشیدند و عده ای نیز ماندند با حسرت نرفتن…

این بار برای معرفی و تجدید میثاق با شهدای شوق وصال به سراغ دانش آموز شهیدی از یک خانواده مقید به آئین اسلامی برخواسته از اهداف انقلابی امام خمینی (ره) رفتیم.

دانش آموز شهید محمدحسین فهلی فرزند جهانبخش متولد ۱۳۵۰ از روستای مزرعه بید، چنان شوق جبهه و نبرد با دشمن متخاصم در سر داشت که عاشقانه و خالصانه به سوی جبه‌های نبرد شتافت.

پدرش از انسان‌های متین و پرهیزگاری بود که این مهم در تربیت فرزندان بی تاثیر نبوده و آنان را در جهت و مسیر شئونات اسلامی و انسانی قرار داده است.

شهید محمد حسین فهلی از فرزندان تربیت یافته تحت آموزه‌های دینی پدر بود که در کنار پایبندی به حفظ و دفاع از اسلام و انقلاب، از اوائل نوجوانی با احکام اسلام و اصول انقلاب آشنایی داشت؛ در فرصت‌های مختلف پیش آمده در روستا فعال و در هر اجتماع انقلابی و دینی در شهر نیز شرکت می کرد.

شهید فهلی با اینکه دانش آموز و در اوایل جوانی بود، حضور دشمنان بعثی عراق را در مرزهای کشور بر نتابید و برای دفاع از کشور به جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافت و بی منت از خاک وطن دفاع کرد.

شهادتش در برگی از تاریخ، مورخ ۲۶ دی ماه ۶۵ در جبهه شلمچه رقم خورد و شربت شهادت را نوشید و امروز سالگرد اوست.

یاد و خاطرش گرامی…

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=43833
  • دیدگاه‌ها برای سالروز شهادت دانش‌آموز شهید محمدحسین فهلی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.