• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

ساخت گورستان حوالی امامزاده ناصر(ع)، آب دشت تویسرکان را آلوده می کند/ موافقت شورای شهر تویسرکان با انتقال آرامستان به محوطه امامزاده ناصر(ع) آن هم خلاف نظر کارشناسان!

  • کد خبر : 126835
  • 10 شهریور 1400 - 9:19
ساخت گورستان حوالی امامزاده ناصر(ع)، آب دشت تویسرکان را آلوده می کند/ موافقت شورای شهر تویسرکان با انتقال آرامستان به محوطه امامزاده ناصر(ع) آن هم خلاف نظر کارشناسان!

در حالی که کارشناسانی از منابع آب، حمل و نقل جاده ای و شهرداری می گویند؛ ساخت آرامستان در محوطه امامزاده ناصر(ع)، آب شرب دشت این شهر را آلوده و هزینه ای بیش از ۳۰ میلیارد تومان بر شهر تحمیل می کند و نیز با ایجاد بار ترافیکی بسیار بر وقوع تصادفات می افزاید، شورای […]

در حالی که کارشناسانی از منابع آب، حمل و نقل جاده ای و شهرداری می گویند؛ ساخت آرامستان در محوطه امامزاده ناصر(ع)، آب شرب دشت این شهر را آلوده و هزینه ای بیش از ۳۰ میلیارد تومان بر شهر تحمیل می کند و نیز با ایجاد بار ترافیکی بسیار بر وقوع تصادفات می افزاید، شورای شهر بر انتقال آرامستان به این مکان اصرار دارد! چرا؟

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ هر دم از این باغ بری می رسد… ماجرای چالش جانمایی آرامستان جدید تویسرکان یکی دو سالی می شود که با حضور و تصمیمات فرماندار تویسرکان و عدم شفاف سازی او در این باره و اخذ نظرات غیرکارشناسانه به معضلی بزرگ تبدیل شده است و هنوز از عملی شدن وعده های فرماندار شهرستان برای تعیین تکلیف این جانمایی خبری نیست.

انتقال آرامستان فعلی به دلیل نارضایتی اهالی مساکن مهر اجتناب ناپذیر است، بدان معنا که باید به مکانی دیگر انتقال داده شود، اما کجا؟ امامزاده ناصر(عج)؟! چرا این جا؟ آیا سودی در این انتقال برای برخی حاصل می شود؟!

ساخت این آرامستان را سال گذشته به بسیج سازندگی سپردند، اما جانمایی این محل از آنجا که در یکی دو سال اخیر با مخالفت ها و اعتراضات گسترده مردم تأکید می شود اعتراضات گسترده مردمی روبرو شد، بسیج سازندگی استان با احترام به نظر همشهریانمان به دلیل تبعات اجتماعی از اجرای آن خودداری کرد.پس از آن فرماندار تویسرکان کار اجرایی ساخت آرامستان به اداره اوقاف سپرد.

و اما امروز جلسه ای برای تعیین تکلیف جانمایی آرامستان به ریاست فرماندار برگزار شد و در این جلسه اصرار شورای شهر به ویژه علی خزایی رئیس شورای شهر و مرادیه عضو دیگر شورا بر انتقال آن به امامزاده ناصر(ع) آن هم خلاف نظر حداقل سه کارشناس جای تعجب دارد!

*اداره راه مسئولیت هر گونه تصادف پس از انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) را نمی پذیرد

مخالفت های صریح مدیر آب منطقه ای، رئیس اداره حمل و نقل جاده ای و جلیلوند کارشناس رسمی شهرداری تا جایی بالا گرفت که حتی عبدالملکی رئیس اداره حمل و نقل جاده ای با این مضمون تأکید کرد که اگر فردا روزی در صورت انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) تصادفی رخ دهد از هم اینک می گوییم که اداره ما در قبال آن تصادف مسئولیتی ندارد.

همچنین ترکاشوند مدیر آب منطقه ای شهرستان تویسرکان شجاعانه و به صراحت گفت: سال گذشته بسیج سازندگی استعلام گرفت و ما اعلام کردیم که رودخانه کرزانرود دائمی بوده و تغذیه دشت تویسرکان از این رودخانه است، در واقع کرزانرود با رودخانه گزندر در محل روستای جعفریه تبدیل به رودخانه قلقرود می شود.

* ساخت گورستان حوالی امامزاده ناصر(ع)، آب دشت تویسرکان را آلوده می کند

وی تصریح کرد: در نهایت با ساخت آرامستان جدید تویسرکان در حوالی امامزاده ناصر(ع)، منابع آبی شرب شهر و آب های زیرزمینی با تأمین از همین دشت نیز آلوده می شود.

مدیر آب منطقه ای شهرستان تویسرکان ادامه داد: ساخت آرامستان در این محل مشکل دیگری هم دارد و آن وجود چندین آبراه در این محل است که اگر سیلابی رخ دهد سبب کنده شدن قبرها می شود.

*ایجاد ترافیک و افزایش تصادفات در صورت انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع)

عبدالملکی رئیس اداره حمل و نقل جاده ای تویسرکان هم گفت: از آنجا که ساخت هر کیلومتر از راه دسترسی و بهسازی برای رسیدن به محوطه امامزاده ناصر(ع) سه میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بالاجبار باید مبلغی بیش از ۲۰ میلیارد تومان برای اصلاح راه دسترسی هزینه کرد.

وی اظهار کرد: البته هزینه های دیگری هم تحمیل می شود و باید برای تملک زمین و یا آزادسازی درختان در مسیر هزینه ها صرف کرد، ما برای ساخت این راه به دلیل اینکه جزء راه های فرعی محسوب می شود نمی توانیم از اعتبارت ملی استفاده کنیم که کار را مشکل می کند.

رئیس اداره حمل و نقل جاده ای تویسرکان افزود: اگر راهی هم اصلاح شود، باز مسئله ترافیکی را نمی توان ندید گرفت و با افزایش تصادف در مسیر روبرو می شویم و از هم اینک می گوییم که اداره ما در قبال آن تصادفات مسئولیتی نمی پذیرد.

*صرف هزینه ای حداقل ۳۰ میلیارد تومانی برای ساخت آرامستان جدید تویسرکان!

جلیلوند کارشناس شهرداری هم با این مضمون گفت: مواردی را که اکنون می گویم بدانید که اگر فردا روزی پرسیدند، لااقل مردم مخالفت من را بدانند چرا که ساخت آرامستان جدید در محوطه امامزاده ناصر(ع) از آنجا که در مسیر تویسرکان به همدان است، بار ترافیکی بسیار ایجاد می کند، ضمن آن که تشییع کنندگان جنازه ها با آن وضعیت روحی بالاجبار باید کیلومترها در ترافیک بمانند و احتمال شاخ به شاخ شدن خودروها و افزایش تصادفات هم بالا می گیرد.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه زیرساختی در این محل از قبل آماده نیست، برای ساخت آرامستان جدید حداقل ۳۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم که به صرفه نیست.

*از حرف تا عمل فرماندار تویسرکان چقدر فاصله است؟ قضاوت با مردم

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ و اما فرماندار تویسرکان باز در این جلسه وعده یک هفته ای داده و گفته تمام جانمایی های پیشنهادی را بررسی می کند، او مدعی شده که می خواهد کار را کارشناسنانه پیش ببرد!

سوال اینجاست؛ اگر چنین است پس چرا زمانی که به صراحت طبق نظر کارشناس منابع آب که گفته “آب شراب دشت تویسرکان در صورت انتقال آرامستان به محوطه امامزاده ناصر(ع) آلوده می شود”، به هشدارهای منابع آب توجهی نمی کند و بازهم امامزاده ناصر(ع) یکی از گزینه های پیشنهادی است که قرار است بازدید از آن انجام شود؟!

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126835

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام مسئول اداره راهداری چقدر دید محدود دارد و کوته فکر است و از همین الان ترسیده است
    با تجربه تر از وی نداشتند مسئول کنند!!!!!!!!!؟؟؟؟