• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

زمینه‌های صادرات مبل ملایر فراهم شود

  • کد خبر : 14840
  • 22 مرداد 1398 - 11:28
زمینه‌های صادرات مبل ملایر فراهم شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه سازی برای صادرات و مشوق صادرات، کمک به پیدا کردن بازارهای خارج از کشور را از دیگر مواردی دانست که نیازمند کمک دولت است . به گزارش عصرهمدان، محمدکاظمی شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر با اشاره به ویژگی‌های شهرستان ملایر […]

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: زمینه سازی برای صادرات و مشوق صادرات، کمک به پیدا کردن بازارهای خارج از کشور را از دیگر مواردی دانست که نیازمند کمک دولت است .

به گزارش عصرهمدان، محمدکاظمی شامگاه گذشته در آیین افتتاحیه سومین جشنواره مبل و منبت ملایر با اشاره به ویژگی‌های شهرستان ملایر اظهار داشت: مبل و منبت ملایر حاصل تلاش نیاکان ما در حوزه منبت است و این همت و تلاش و اراده هنرمندان ملایری بود که باعث شد در بین صدها شهر ملایر به عنوان شهر ملی منبت ثبت شود.

وی گفت: به همت باغداران در تاکستان‌ها با خوشه‌های زرین نام ملایر در جهان ثبت شد و ملایر گوی سبقت را از سایر رقبا ربود و انگور ملایر به عنوان پنجاه و سومین اثر در فائو ثبت شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی وقف، خیرین سلامت و خیرین مدرسه‌ساز را از دیگر افتخارات مردم ملایر دانست و گفت: امروز اسم ملایر در بحث هنر، فرهنگ، صنایع‌دستی، باغداری و کشاورزی شهره خاص و عام شده است.

وی با اشاره به روند ثبت ملی منبت ملایر عنوان کرد: ما هنوز ابتدای راه هستیم با تلاش‌های شهر ملی منبت ثبت شد و باید شاخص‌های شهر ملی را ارتقا دهیم و ملایر را به شهر جهانی تبدیل کنیم.

کاظمی جهانی شدن منبت ملایر را نیازمند عزم مردمی و دوتی دانست و بیان کرد: بخشی از این امر مهم را هنرمندان و صنعتگران عهده‌دار شده و بخشی را نیز دولتی‌ها باید انجام دهند.

وی گفت: برای فراوری و واردات چوب که در واقع مواد اولیه این صنعت است نیازمند کمک دولت‌مردان است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی زمینه سازی برای صادرات و مشوق صادرات، کمک به پیدا کردن بازارهای خارج از کشور را از دیگر مواردی دانست که نیازمند کمک دولت است .

وی افزود: در بحث احداث کارخانه‌های پارچه و فرآوری چوب نیز می‌توانیم اثرگذار بوده که این امر نیز نیازمند کمک است.

کاظمی تاکید کرد: هنرمندان و صنعتگران عرصه مبل هم در بحث خلاقیت و پیشبرد این هنر و صنعت تلاش کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احد آزادی‌خواه ،دیگر نماینده شهرستان ملایر نیز در این آیین جذب سرمایه‌گذار در حوزه منبت را یکی از الزامات دانست و بیان کرد: رنگ، پارچه، چوب، هتلداری و فرآورده‌های مبل از جمله زمینه‌های نیازمند سرمایه‌گذاری است.

وی بحث صادرات را یکی درگیر از نیازهای مبل ملایر عنوان کرد و گفت: باید زمینه‌های صادرات را فراهم کنیم و همسایه‌های غربی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس از مهم‌ترین ظرفیت‌ها برای صادرات هستند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: همه تولیدات ملایر اکنون مصرف داخلی بوده و ایجاد زمینه صادرات علاوه بر توسعه صادرات غیر نفتی باعث ارزآوری در کشور می‌شود.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به لزوم توجه به بیمه منبت‌کاران تاکید کرد و گفت: قانون حمایت از صنعتگران و صاحبان حرف در مجلس تصویب د و دولت ملزم است منبت‌کاران را بیمه کند.

وی افزود: بسیاری از هنرمندان این عرصه بیمه نیستند و مسئولین این مسئله را از افراد بالادستی مطالبه کنند و نماینده‌ها نیز در این امر همراه آنان هستند.

حجت الاسلام آزادی خواه گفت: حل مشکل چوب یکی از خواست‌های اصلی منبت‌کاران ملایری است و هر چند اقداماتی در این بخش انجام‌شده اما نیازمند اقدامات بیشتر است.

وی گفت: واحدهای تجاری بلوار مبل و منبت شهید مطهری در بحث پذیره‌های اوقاف مشکات داشتند با رایزنی‌های انجام‌شده این مشکل حل و مجوز آن صادرشده و نمایشگاه داران می‌توانند ۳۰ درصد پذیره‌ها را نقدی پرداخت کنند و ۷۰ درصد باقیمانده را تقسیط دو ساله کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=14840
  • دیدگاه‌ها برای زمینه‌های صادرات مبل ملایر فراهم شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.