• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
0

روستائیان برخورد با عشایر متخلف را از طریق مراجع ذی صلاح مطالبه کنند

  • کد خبر : 61979
  • 05 اردیبهشت 1399 - 15:53
روستائیان برخورد با عشایر متخلف را از طریق مراجع ذی صلاح مطالبه کنند

سرهنگ افشین یاری با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر در ازمنطقه، از روستائیان خواست از نزاع و درگیری با آنها پرهیز و خواسته های قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.  فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با ارائه راهکارهای پیشگیری از سرقت احشام باتوجه به مساعد شدن شرایط […]

سرهنگ افشین یاری با اشاره به کوچ زودهنگام عشایر در ازمنطقه، از روستائیان خواست از نزاع و درگیری با آنها پرهیز و خواسته های قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

 فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با ارائه راهکارهای پیشگیری از سرقت احشام باتوجه به مساعد شدن شرایط جوی و چرای دام‌ها در مراتع و همچنین نگهداری شبانه آنها در خارج از اصطبل‌ها و مراکز سرپوشیده، اظهار کرد: دامداران محل نگهداری احشام خود را به سیستم های پیشگیری از سرقت از جمله دوربین مداربسته، زنگ خطر و روشنایی کافی مجهز کنند.

 وی استفاده از سیم خاردار و یا هر مانع فیزیکی دیگری را در اطراف محل نگهداری دام ها را برای کاهش سرعت عمل سارقان ضروری دانست و افزود: مالکان، افراد نگهبان و چوپان گله هر چند وقت یک بار در طول روز از گوسفندان سرکشی کنند.

یاری با تأکید بر گزارش هرگونه موارد مشکوک به پلیس ۱۱۰، گفت: دامداران آمار تعداد احشام خود را درطول ساعت مختلف شبانه روز کنترل کنند.

وی از دامداران خواست از  دادن هر گونه اطلاعاتی اعم از تعداد چوپان، نگهبان شبانه و گوسفندان خود را به افراد غریبه امتناع کرده و از ورود آنها به محل نگهداری احشام وحتی چرای دام ها خودداری کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسدآباد گفت: استفاده از حیوانات وپرندگان نگهبان اهلی مانند سگ وغاز در اطراف و محل نگهداری احشام ، بویژه شب هنگام در امر کاهش سرقت وهوشیار نمودن چوپان و نگهبان ، می تواند بسیار موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کوچ عشایر و ساکن شدن آنها در سطح منطقه، از روستائیان و دامداران خواست همکاری لازم را با سازمان های مرتبط و داشتن صعه صدر و خویشتنداری، از نزاع و درگیری با آنها پرهیز کرده و خواسته های قانونی خود را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری کنند.

یاری با اشاره به شگرد برخی از سارقان درحین معامله احشام و ارائه چک پول های جعلی و یا تعارف مواد خوراکی مسموم کننده، از دامداران و افراد چوپان خواست علاوه بر اینکه از فروش دام به افراد غریبه خوداری کرده ، مواد خوراکی ونوشیدنی هم از افراد ناآشنا قبول نکنند و تا حد امکان به یک وسیله ارتباطی همچون تلفن همراه مجهز باشند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=61979
  • دیدگاه‌ها برای روستائیان برخورد با عشایر متخلف را از طریق مراجع ذی صلاح مطالبه کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.