• امروز : شنبه - ۵ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 25 May - 2024
1

رعایت بهداشت فردی از مهم ترین عوامل پیشگیری آنفلونزا است

  • کد خبر : 34005
  • 06 آذر 1398 - 11:25
رعایت بهداشت فردی از مهم ترین عوامل پیشگیری آنفلونزا است

مدیر اداره نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی را از مهم ترین عوامل پیشگیری بیماری آنفلونزا بیان کرد.   محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: بیماری آنفلونزا که در حال حاضر در کشور و استان همدان شیوع پیدا کرده است یک بیماری فصلی است […]

مدیر اداره نظارت و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی را از مهم ترین عوامل پیشگیری بیماری آنفلونزا بیان کرد.

 

محمد کریمی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: بیماری آنفلونزا که در حال حاضر در کشور و استان همدان شیوع پیدا کرده است یک بیماری فصلی است که با فصل سرما شروع می شود و حدود دو الی سه ماه وجود دارد و بعد از آن از بین می رود.

وی با اشاره به انواع مختلف علائم این بیماری فصلی اظهار داشت: یک نوع آنفلونزا وجود دارد که هنوز مطالعات رسمی در این خصوص صورت نگرفته است ولی گفته می شود که منشا آن از کشور عراق است.

کریمی با تاکید براینکه رعایت بهداشت فردی از مهم ترین عوامل پیشگیری این بیماری است افزود: برای پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت فردی که شامل عدم دست دادن و روبوسی فرد مریض، استفاده از ماسک برای فرد ناقل به خصوص هنگام سرفه و عطسه  و شستن مرتب دست ها با آب و صابون است که باید به طور جدی رعایت شود.

وی ادامه داد: از دیگر عوامل پیشگیری می توان به خود مراقبتی و عدم حضور فرد ناقل به مکان های عمومی به خصوص در کلاس درس و دانشگاه و محل کار اشاره کرد.

مسئول نظارت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اگر فردی تب بالا و سردرد شدید و سرفه های خلط دار داشته باشد حتما باید به پزشک مراجعه کند که پزشک تشخیص دهد از نوع حاد بیماری نباشد.

وی عنوان کرد: دوره ی این بیماری بین ۵تا ۷روز است و بعد از این دوره کم کم فرد وارد دوره نقاهت می شود، هر چندممکن است فرد تا دو هفته علائم بیماری را داشته باشد.

کریمی گفت: شایع ترین دوره انتقال این بیماری دو و سه روز اولی است که فرد مبتلاشده است و باید در چند روز اول اطرافیان بیمار بهداشت فردی را رعایت کنند.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=34005
  • دیدگاه‌ها برای رعایت بهداشت فردی از مهم ترین عوامل پیشگیری آنفلونزا است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.