• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

رسانه فاخر انقلابی، هوشمندانه مسائل جامعه را شناسایی کند

  • کد خبر : 25123
  • 14 مهر 1398 - 14:07
رسانه فاخر انقلابی، هوشمندانه مسائل جامعه را شناسایی کند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه فاخر انقلابی باید هوشمندانه مسائل جامعه را شناسایی کند. به گزارش  عصر همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت  شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: معتقدم در حوزه رسانه ظرفیت بسیار عمیق دقیق […]

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: رسانه فاخر انقلابی باید هوشمندانه مسائل جامعه را شناسایی کند.

به گزارش  عصر همدان؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت  شهادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: معتقدم در حوزه رسانه ظرفیت بسیار عمیق دقیق و اثرگذاری داریم که باید در مقابله باجبهه استکبار از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری در دوره ۴۰ ساله دوم انقلاب خطاب به توده های مردمی و نهادهای مردمی و آزادی خواهان افزود: در قسمت نخست این بیانیه به دوره ۴۰ ساله نخست انقلاب اشاره شده است و در قسمت دوم نیز سیاست ها و راهبردهای اساسی انقلاب مورد گوشزد از سوی مقام عظمی قرار گرفته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: در قسمت دوم بیانیه سیاست جوانگرایی و در گام دوم نیز ایجاد نشاط و امید در فضای جامعه مورد تاکید قرار گرفته است.

نظیری با تاکید بر اینکه در این بیانیه یک نکته کلیدی مورد توجه قرار گرفته است گفت: هجمه تبلیغی رسانه ای از مهمترین و کاربردی ترین هجمه ها در حرکت رسانه ای و هجمه تبلیغی دشمن است که می تواند جبهه رسانه ای غرب را به طور جدی در هم بشکند.

وی در خصوص نقش رسانه که می تواند در این زمینه حایز اهمیت باشد خاطرنشان کرد: رسانه ها باید پیش قراول حرکت انقلاب باشند به گونه ای که مسائل را شناسایی کنند و به صورت درست و صحیح به بخش های تاثیرگذار جامعه انتقال دهند.

نظیری با تاکید بر اینکه رسانه تنها وظیفه خبررسانی ندارد یادآور شد: رسانه فاخر انقلابی باید هوشمندانه مسائل کانونی جامعه را در حوزه های مختلف اجتماعی سیاسی اقتصادی فرهنگی شناسایی کند تا این شناخت بتواند در تصمیم سازی های نظام تاثیرگذار باشد.

وی با اظهار تاسف از اینکه نگاه شناسایی کننده کمتر در رسانه ها دیده می شود بیان کرد: رسانه باید بتواند گفتمان ساز و فرهنگ ساز باشد و باید نقش موثری در ارتقای سبک زندگی ایفا کند.

نظیری در خصوص رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی در دوره چهل سال دوم برنامه ها تصریح کرد: به گفته مقام معظم رهبری سازمان تبلیغات اسلامی از رویش های انقلاب اسلامی است که با هدف تبلیغ و شناسایی اسلام ناب محمدی(ص) شکل گرفته است.

وی در خصوص جواب این سوال که ضرورت تبلیغات اسلامی برای جامعه امروزی چیست اضافه کرد: با تاکید مقام معظم رهبری این ضرورت نه تنها کاهش نیافته بلکه نیاز به ضریب دارد.
نظیری با اظهار تاسف از اینکه اندیشه ناب محمدی در جامعه کنونی بازتاب ندارد تصریح کرد: یکی از اصلی ترین اصل های پیش برنده انقلاب تربیت جامعه اهل ایستادگی و مقاومت در مقابل جبهه استکبار است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خطاب به خبرنگاران در خصوص نقد منصفانه و دقیق تبلیغات اسلامی افزود: امروز ما از اینگونه نقدهای منصفانه استقبال می کنیم چراکه معتقدیم باید نظارت عمومی در فضای جامعه برای تبلیغات اسلامی شکل گیرد.

نظیری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه امروزه یکی از مهمترین و اساسی ترین زیربناهای جامعه نقش تربیتی خانواده است ادامه داد: امروز یکی از مهمترین بخش هایی که استکبار سرمایه گذاری کرده آسیب به تحکیم خانواده است که باید در مقابل در این زمینه کار شود.

وی در خصوص برنامه های راهبردی دینی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: باید مسجد محور همه برنامه ها و حلال مسائل و مشکلات محله باشد که سازمان تبلیغات در این باره طرحی به نام امام محله را برای ارتقای هویت مساجد ایجاد کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان ادامه داد: در پایگاه سلامت اجتماعی در حاشیه شهرها نیز نقش مسجد و امام مسجد می تواند نقش مسجد و امام مسجد را در برطرف کردن آسیب های اجتماعی دنبال کند. در حال حاضر ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان فعال است که پایگاه آن مربوط به شهرستان همدان است.

وی در بحث هیات های حسینی نیز افزود: باید ظرفیت هیت ها در پیشبرد انقلاب هم افزایی ایجاد کند. تاکنو دو هزار و ۲۰۰ هیات در سامانه ثبت شده اند که ۵۴۰ هیات در همدان هستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم این حوزه را جدی تر بگیریم و رسانه های علاقه مند در حوزه فرهنگی دینی باید برای ایجاد تیم رسانه ای کمک حال سازمان باشند.

نظیری در پایان گفت: اجتماع جاماندگان اربعین روز اربعین از مقابل شاهزاره حسین ع به سمت امامزاده عبدالله پیاده روی می کنند.
انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=25123
  • دیدگاه‌ها برای رسانه فاخر انقلابی، هوشمندانه مسائل جامعه را شناسایی کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.