• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

رزمایش پیامبر اعظم پاسخ قاطعی به یاوه گویی دشمنان است/فریادهای علیه استکبار در منطقه، در ادامه فریادهای شهید سلیمانی

  • کد خبر : 139474
  • 03 دی 1400 - 17:21
رزمایش پیامبر اعظم پاسخ قاطعی به یاوه گویی دشمنان است/فریادهای علیه استکبار در منطقه، در ادامه فریادهای شهید سلیمانی

شماری از ائمه جماعت استان همدان گفتند: ۹ دی ماه نماد شکست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل بصیرت ملت است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جماعت شهرهای استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد. همدان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و […]

شماری از ائمه جماعت استان همدان گفتند: ۹ دی ماه نماد شکست دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مقابل بصیرت ملت است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جماعت شهرهای استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نمازهای جمعه با بیان اینکه خداوند حضرت فاطمه(س) را از عظمت خود آفرید اظهار کرد: بنا بر قول امام صادق(ع) از درخشش حضرت فاطمه(س) آسمان‌ها و زمین روشن می‌شود و اگر او نبود در زمین نوری مشاهده نمی‌شد.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بزرگترین موجود عالم است که خداوند آفریده افزود: همه زیبایی‌های جهان در وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا(س) جمع شده است.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ما باید به دنبال خواسته حضرت فاطمه(س) برویم تصریح کرد: این بانوی بزرگوار از دنیا تلاوت قرآن کریم و عمل به آن را می‌خواهد و دومین خواسته ایشان نگاه به چهره رسول خداست که ما نیز باید به چهره پدر و مادر نگاه کنیم و آنها را شادمان کنیم.

وی خواسته بعدی حضرت فاطمه(س) را انفاق در راه خدا دانست و با بیان اینکه ایشان از هر کاری که برای خدا نباشد، بیزار است خاطرنشان کرد: امروز ما به انفاق در راه خدا و عمل به قرآن بیش از هر زمانی نیازمندیم.

جوادی در ادامه سخنانش میلاد حضرت مسیح را به برادران و خواهران مسیحی تبریک گفت و افزود: درخواست از همه این عزیزان این است که به خواسته‌های این پیامبر گرامی عمل کنند و یکی از خواسته‌های حضرت مسیح ایمان آوردن به پیامبر آخرالزمان است که او نیز کسی نیست جز حضرت محمد(ص).

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشار به دستور تشکیل نهضت سوادآموزی توسط حضرت امام(ره) در سال ۵۸ و باسواد شدن زنان و مردان بسیاری در کشور اظهار کرد: امیدوارم روزی بیاید که همه مردم این سرزمین همه با سواد شوند.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به نزدیکی ۹ دی روز میثاق با ولایت افزود: در سال ۸۸ جنایتکارانی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی به بهانه واهی تقلب در انتخابات، در کشور آتش‌سوزی و کشت و کشتار به راه انداختند که مردم بابصیرت در روز نهم دی‌ماه جواب دندان‌شکنی به آنها دادند و ترفند آنها را نقش بر آب کردند.

وی با اشاره به سالروز کشف حجاب تصریح کرد: رضاخان قلدر با خشونت چادرها را برداشت تا بتواند بی‌حجابی را گسترش بدهد اما در این میان برخی جان دادند و هرگز زیر بار این اتفاق نرفتند.

جوادی با اشاره به ۱۳ دی ماه سالگرد شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: سردار سلیمانی آمریکا و حامیانش را از منطقه خارج کرد و هر فریادی که علیه استکبار در منطقه است، ادامه فریادهای اوست، سردار سلیمانی و سردار همدانی جان بر کف علیه استکبار مبارزه کردند و راه آنها همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه امروز روز ملی ثبت احوال است گفت: امروز جمعیت ما در حال پیر شدن است بنابراین خانواده‌ها نباید ازدواج را برای فرزندان جامعه سخت بگیرند تا فساد از جامعه دور و ضمن افزایش جوان، نسل نیز افزایش یابد.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه خداوند روزی‌رسان است و باید به وعده به حق او اطمینان کرد اظهار کرد: خانواده‌ها و جوانان برای فرزندآوری اقدام کنند و درباره روزی آنها نگران نباشند.

وی با بیان اینکه مسئوولان و نمایندگان نیز باید وضعیت معیشت کشور را بهبود بخشند افزود: ترویج ازدواج آسان از موضوعات است که با تحقق آن مشکلات کشور هم کاهش می‌یابد.

نهاوند

مردم در ۹ دی پاسخ محکمی به فتنه و فتنه گران دادند/ رزمایش پیامبر اعظم پاسخ قاطعی به تهدیدات و یاوه گویی آمریکا و صهیونیست ها است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: مردم ما پیرو مکتب مقاومت و پیرو اهل بیت هستند و این علت موفقیت در فتنه ها، حوادث و در جنگ تحمیلی بود.

وی اظهار داشت: فداکاری و حضور مردم در همه عرصه ها و اطاعت از ولی فقیه رمز پیروزی و تداوم حرکت انقلاب اسلامی و با این رمز هر توطئه ای را تاکنون خنثی کرده است.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز عرصه جنگ دشمن جنگ رسانه ای و تبلیغاتی است و باید هوشیار باشیم و فریب تبلیغات دشمن را نخوریم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به سالروز حماسه ۹ دی بیان کرد: در ۹ دی مردم ایران اسلامی مشت محکمی بر دهان فتنه و فتنه گران و حامیان خارجی آنها زدند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: در سال ۸۸ سران کشورهای اروپایی و دشمنان انقلاب به هم دیگر تبریک گفتند و کار انقلاب را تمام شده می دانستند ولی حضور باشکوه مردم در ۹ دی همه امیدهای دشمنان را به ناامیدی تبدیل کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به اجرای رزمایش پیامبر اعظم(ص) در جنوب کشور اشاره کرد و گفت: این رزمایش پاسخ قاطعی به یاوه گویی و تهدیدات آمریکایی ها و صهیونیست ها بود.

امام جمعه نهاوند افزود: تهدیدات نظامی آنها بر علیه کشور واقعا شبیه طنز است چون آنها از قدرت برتر نظامی ایران خبر دارند و می‌دانند با کوچکترین تهدیدی پاسخ قدرتمندانه و همه جانبه ایران را خواهند دید.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره با مذاکرات وین اظهار داشت: اگر طرف های مقابل پذیرفتند که تحریم ها را برادرند که مذاکرات ادامه می یابد و اگر قبول نکردند که ایران به دانش هسته ای خود ادامه می دهد.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های این هفته شهر اسدآباد در سوم دیماه، با قدردانی از حضور نمازگزاران در نماز جمعه وحدت‌آفرین، دشمن شکن آنان را به تقوای الهی توصیه و بر موضوع مسلط شدن بر خشم و تسلط بر شهوت پرداخت.

وی بالاترین انسانیت تسلط بر خشم و غضب دانست.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به نامگذاری ۹ دی ماه با عنوان روز بصیرت ، گفت: انقلاب اسلامی خار چشم دشمنان داخلی و خارجی است و با شیطنتهای دنبال براندازی آن هستند.

وی بحث فتنه را بالاتر از همه توطئه‌های دشمن خواند و افزود: با فتنه اذهان مردم را مشغول میکند و نسبت به حقانیت، اعتقادات شبه ایجاد می‌کند. ق را وارونه جلوه میدهد لذا برخی مواقع با زبان دین و گاهی با زبان منطق حرف می زند. گاهی کسانی را به جلو می اندازند که مردم به آنها معتقدند اما از قطار انقلاب پایین آمدند و همراهی با نظام ندارند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با بیان اینکه مهمترین نکته که باید مردم با بصیرت بدانند این است که ما انقلاب و دینا و مذهبمان بدون وجود ولایت معنا ندارند و باطل است، افزود: بدون ولایت کارمان لنگ است ، کسی که اسلامیت دارد با ولایت دارد.

وی ولایت عمود اصلی نظام اسلامی خواند و گفت: دشمن به دنبال جدا کردن امت از دامن ولایت است تا به خواسته های خود برسانند.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه در فتنه ۸۷ و ۸۸ دشمن هدفش ولایت بود، افزود: برخی در جایگاه ریاست جمهوری، رئیس مجلس و دیگر جایگاهها که از قطار انقلاب پایین آمده بودند و در فتنه دخیل شدند.

وی با بیان اینکه ۹ دی حماسه بزرگی است که ارزش آن کمتر از ۲۲ بهمن نیست،افزود: ۲۲ بهمن آغاز انقلاب و ۹ دی ۸۸ تثبیت نظام بود و میدانی ایجاد شد که پای پرچم ولایت بایستند و به فتنه ها پشت کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و همراهی نماز گزاران فتنه های دشمن را محکوم کرد.

وی خطاب به مسئولان سه قوا و دیگر مسئولان گفت: قدر این مردم ولایتمدار را بدانید،طوری مدیریت کنید که مردم از مشکلات بیرون آیند، فرصتها کم است و باید دست به دست هم دهید برای رفاه مردم که ۴۳ سال پای انقلاب ایستادند، گامی برادرند.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه مردم اسدآباد در استقبال از خانواده شهید گل کاشتند، افزود: بعداز ۳۶ سال انتظار شهید حمیدرضا ترابی هویتش شناسایی شد و مردم با حضور شان دل خاندان شهدا را شاد کردند.

بهار

محمدعلی ارزنده گفت: فتنه تمام نشده بدانید فتنه ها با رنگ و لعاب جدید با فریب های جدیدتر خودش را ظاهر میکند اینجاست که باید خیلی مواظب باشیم که اگر دشمن، فتنه، نفوذی ها رنگ عوض کردند و به بهانه های مختلف دلسوزی کردند ما در صف فتنه گران قرار نگیریم.

خطیب جمعه شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: وقتی فضلی و دانشمندان در حباب شبه گرفتار میشوند یعنی وقتی فتنه بیاید خیلی از دانشمندان، فضلی، علما و متقین و انسانهای اینگونه نمیتوانند خود را از گرداب فتنه نجات دهند چرا که بصیرت بالایی میخواهد، چرا مقام معظم رهبری(مدظله العالی) میفرماید “این عمار” هر کسی عمار نمیشود، که بتواند در مقابل فتنه ها هم خودش مقاومت کند و هم دیگران را از فتنه ها نجات دهد و دستگیری کند.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: ما درفتنه ۸۸ دیدیم، در بین علمای تراز اول نسبت به فتنه متزلزل شدند، حرفایی زدند، کارهایی کردند و مطالبی گفتند که اصلاً بعید بود؛ خارجی ها، نفوذی های داخلی مملکت را به جایی برده بودند که نزدیک ۷ ماه مملکت در شعله میسوخت اما متاسفانه بعضی از علما میگفتند این اختلاف بین دونفر یا دو حزب است، یا دعوا بر سر قدرت است و مقام معظم رهبری قبل از اینکه هدفشان از فتنه برای مردم روشن شود فتنه گران را به آرامش، به مردم و نظام برگشتن دعوت میکردند اما متاسفانه آنها راه خود را ادامه دادند، مقام معظم رهبری دائما به فتنه اشاره میکرد و در سخنرانی ها گریزی به فتنه میزدند اما یک عده علما در اوج فتنه، اشاره ی رهبری را باور نداشتند که فتنه است تا رسید به جایی که خداوند تبارک تعالی آبرویشان را ببرد و حقایق روشن شود عقلشان را به طور کامل از شان گرفت، آمدند ودر محرم به مسجد و به حسینیه حضرت اباعبدالله حمله ور شدند و کسانی که خواب بودند بیدار شدند و دیدند که چه خبر است، فتنه گران اصل اعتقادات و اصل ولایت فقیه( که به اسلام ناب برمیگرده) را نشانه گرفته بودند وحمله ور شده بودند، اما باز کوته بینان میگفتند اختلاف بین دو حزب است باید حواسمان را جمع کنیم،مردم در زمانی که فتنه می آید یا کشته میشوند خونشان به هدر میرود و یا ترسان هستند.

حجت السلام ارزنده عنوان کرد: در فتنه ۸۸ با عنایت امام زمان (عج) سربازان گمنام امام زمان(عج) فتنه ها را خنثی کردندو افرادی مقدمات این فتنه را فراهم کرده بودند باید تقاص پس دهند، خواهران و برادران مواظب باشید وقتی فتنه می آید خود را قاطی فتنه نکنید، خونها به ناحق ریخته میشود سعی کنید پرچم دار فتنه نباشید و میدان دار نباشید.

امام جمعه بهار نیز اشاره ای به تجمعات هفته پیش داشت که به بهانه آب، حقوق معلمان حقی را که دارند با فریاد و تجمع اعلام میکردند و آب به آسیاب دشمن میریختند، اما ۹۹/۹درصد معلمان عزیز میدانند و حقشان هست فریاد بزنند اما به خاطر حفظ نظام، خون شهدا، خون همرزمان، رهبری انقلاب سکوت پیشه کرده اند و حقشان را از راه های غیر دینی فریاد نمی کشند و سکوت کرده اند اما یک عده حواسشان نیست کسانی که پایه گزار این تجمع ها هستند در ظاهر برای حقوق معلمان آمده اند اما به قصد و بهانه آمده اند تا اختلاف بیاندازند.

حجت الاسلام ارزنده اضافه کرد: فتنه گر و پرچم دار و ستون فتنه و آشوبگر کسی است که بطن شکم، جسم و فکرش از حرام انرژی گرفته شده که همه چیز را زیر پا میگذارد و نادیده میگیرد ونوک پیکان حمله دشمن به ملت اسلامی و مردم مسلمان میشود پس عامل بدبختی ها لقمه حرام و مال شبه ناک است، فتنه تمام نشده بدانید فتنه ها با رنگ و لعاب جدید با فریب های جدیدتر خودش را ظاهر میکند اینجاست که باید خیلی مواظب باشیم که اگر دشمن، فتنه، نفوذی ها رنگ عوض کردند و به بهانه های مختلف دلسوزی کردند ما در صف فتنه گران قرار نگیریم در ایجاد نارضایتی که قبلا بود منشا یکسری خود دولت بود چه در بحث بنزین و دیگر موارد اما؛ در این دولت دشمن میداند این دولت کمرخدمت به مردم را بسته تا مشکلات را برطرف کند لذا برای این دولت فتنه و آشفتگی و اغتشاش ایجاد میکنند به هر بهانه ای دنبال ایجاد آشوب هستند مواظب باشید، میطلبد که عالمانه با بصیرت، با هوشیاری و اطاعت بی چون و چرا و آگاهانه از فرمایشات مقام معظم رهبری ی نظام اسلامی را با کمک خود بیمه کنیم و با کمک دولت انقلابی و رهبر معظم انقلاب همه نقشه های دشمن را نقش برآب کنیم تا پرچم نظام انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی انقلاب دهیم و یاری کنندگان امام در زمان باشیم.

خطیب جمعه بهار با اشاره به اینکه امروز استاندارد و هیئت همراه سفر یکروزه به دیار آیت الله بهاری و شهر شهید پرور شهرستان بهار داشتند وبه مشاهده و پیگیری مشکلات شهرستان بهار پرداخته و قول هایی در صدد رفع مشکلات داده اند عرض خیر مقدم کرد و در مورد موضوعات؛ عدم انطباق مرز تقسیمات سیاسی و طرح جامع شهری، روند کند معرفی مدیران خصوصا در شهرستان بهار و شائبه دخالت برخی افراد در معرفی ها، مشکل جزیره شادی، مشکل بوی متعفن کارخانجات آلاینده،‌ زمین خواری در اطراف رودخانه سیمینه رود و احتمال بروز سیل در صورت بارندگی شدید با استاندارد صحبت کردند.

و در ادامه خطبه این هفته نامه ۵۳ امیرالمومنین به مالک اشتر را قرائت کردند که میفرمایند: ” مهربانى با مردم را پوشش دل خویش قرار ده، و با همه دوست و مهربان باش.طوری باش وقتی با مردم برخورد میکنی و مردم متوجه این مطلب هستند گمان کنند که خادمشان آمده بدون ترس و دغدغه مشکل خود را بگویند، زیرا مردم دو دسته‏ اند، دسته‏اى برادر دینى تو، و دسته دیگر همانند تو در آفرینش مى‏ باشند.

از نیاز هر مسئولی مشورت هست چه با مشاوران رسمی و چه غیر رسمی و امام علی نیز در این مورد سفارش میفرمایند؛ بخیل را در مشورت کردن دخالت نده که تو را از نیکوکاری باز میدارد و از تنگ دستی می ترساند، ترسو را در مشورت کردن دخالت نده که در انجام کارها روحیه تو را سست میکند و حریص را در مشورت کردن دخالت نده که حرص را در نظرت زیبا جلوه میدهد، بدون چون و چرا مسئول کاری که انجام میدهد زاییده فکر خودش و مشاوران و همراهانش است، اگر بخواهیم واقعا خدمتگذار مردم باشیم باید مشاورانی داشته باشیم که امیرالمونین(ع) در موردش تعریف میکند که باید چه خصوصیاتی داشته باشند و همچنین درمورد وزرا و معاونین نیز میفرمایند: بدترین وزیران تو کسی است که پیش از تو وزیر بدکاران بوده و در گناه آنان شرکت داشته و مبادا اینچنین کسانی محرم راز تو باشند زیرا یاوران گنه کاران هستند”

در دولت گذشته انسانهای پاکدست و مومن هم داشتیم و کسانی هم بودند که آگاهانه و عالمانه در مورد مشکلاتی که برای مردم بوجود آمد همراهی کردند و شرکت داشتند و با این که مشکلات را می دیدند تا آخر ایستادند و اعتراضی نکردند.، در این دولت که مردم با جان و دل پای صندوق رای آمدند و با اعتقاد رای دادند و امیدشان به دولت است مسئولان باید این را عملا نشان دهند و در خدمت مردم باشند و مشکل گشای مشکلات مردم باشند.

و از میان آنان کسانی که از همه صریح ترند و ملاحظه نمیکنند و صادقانه واقعیت را میگویند انتخاب کنند و اهل تعریف و تمجید نباشند، کارگزاران دولت را از میان مردمی با تجربه و با حیا از خاندان با تقوا که در مسلمانی سابقه درخشانی دارند انتخاب کن آنچه بسیار مهم است در بخشی از شب وروز وجود خود را به پرستش خدا اختصاص ده، آنچه تورا به خدا نزدیک میکند بدون نقصان انجام ده اگر چه دچار خستگی شوی، مسئولی که اهل نماز شب نیست نمیتواند در روز خدمت گذاری کند، سپس خدا را در خصوص طبقات پایین جامعه که هیچ چاره ای ندارند، همواره به دنبال حل مشکلشان باش و از آنان رو مگردان.

خدا به مسئولان توفیق دهد به معنای واقعی یک مسئول نظام جمهوری اسلامی باشیم که هم پیش مردم، رهبر معظم انقلاب،امام زمان(عج) وپیشگاه خدا رو سفید شوید.

در پایان از دادستانی شهرستان بهار که امروز خیمه خدمت را از ساعت ۱۰/۳۰ در نماز جمعه و مصلی امام برای مشاوره حقوقی شهروندان برپا کردند تشکر کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=139474
  • دیدگاه‌ها برای رزمایش پیامبر اعظم پاسخ قاطعی به یاوه گویی دشمنان است/فریادهای علیه استکبار در منطقه، در ادامه فریادهای شهید سلیمانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.