• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان همدان:

راهکار گلایه‌ها، عدم شرکت در انتخابات نیست ‌

  • کد خبر : 211610
  • 28 بهمن 1402 - 12:49
راهکار گلایه‌ها، عدم شرکت در انتخابات نیست ‌
مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان همدان با اشاره به اینکه گلایه و مشکل وجود دارد گفت: راهکار گلایه‌ها، عدم شرکت در انتخابات نیست بلکه ‌راهکار، شرکت در انتخابات و اصلاح است که با آگاهی نمایندگان را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» گفت: اساس انتخابات یکی از ابعاد ساختار حکومت سیاسی را پوشش می‌دهد که مدل سیاسی ما مدل حکومت مردم در غالب پوشش دین، یعنی همان واژه مردم سالاری دینی را که رهبر ابداع کردند.

وی ادامه داد: بخشی از مقبولیت حکومت را در قالب‌های مختلف از مردم و مشروعیت آن را از گذاره های دینی می‌گیرند، بنابراین انتخابات بعدی از حکومت را پوشش می‌دهد که مبنای کار است.

محمدی افزود: قریب ۴۵ سالی که از انقلاب گذشته، هم در انتخابات مختلف ریاست‌جمهوری، خبرگان، مجلس و در حضور‌های اجتماعی، مثل رخ داد ۲۲ بهمن که به لطف خدا و به همت مردم بسیار پر رنگ اتفاق افتاد که همه این‌ها بخش مقبولیت حاکمیت دینی یا همان حوزه دموکراسی در دنیای غرب را دنبال می‌کند که نشان افتخار نظام اسلامی است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان همدان با پاسخ به شبهه این که چه ضرورتی دارد که اساساً مشروعیت و مقبولیت نظام را به حضور مردم گره می‌زنید، اظهار کرد: هر ساله مردم این را نشان می‌دهند که این حکومت از پشتوانه مردمی خوبی برخوردار است و انتخابات در ساختار سیاسی جمهوری اسلامی به این مبنا بر می‌گردد و پوشش دهنده این حوزه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ۴۵‌امین سالگرد انقلاب اسلامی و انتخابات مجلس جمهوری اسلامی هستیم، اظهار کرد: طبیعتاً مخالفین حاکمیت جمهوری دوست دارند کسی پای صندوق نیایند و کارهای زیادی در این راستا انجام می‌دهند.

محمدی ادامه داد: جمهوری اسلامی ماهیت و هویتی دارد و دارای موفقیت‌هایی است که با پذیرش ایرادات و اشکالاتی که دارد دنیا در مقابل آن جبهه گرفته است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی تعیین کنند است و دنیا روی آن حساب باز کردند، افزود: مردم بدانند که دشمن برای عدم حضور در حماسه مردمی حساب باز کرده است.

محمدی افزود: با رای ندادن حق انتخاب را از خود سلب می‌کنیم و اشکالات را نه تنها رها کردیم بلکه اشکالات پر رنگ‌تر خواهد شد، با رای ندادن افراد اصلاحی اتفاق نمی‌افتاد و مجلس انتخاب خواهد شد‌.

وی در پایان تاکید کرد: فضای عمومی مطالبه‌گری باید رشد پیدا کند.

 

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211610
  • دیدگاه‌ها برای راهکار گلایه‌ها، عدم شرکت در انتخابات نیست ‌ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.