• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

دلدادگان حسین(ع) حرف از مذاکره با یزیدیان زمانه نمی زنند

  • کد خبر : 81278
  • 08 شهریور 1399 - 19:52
دلدادگان حسین(ع) حرف از مذاکره با یزیدیان زمانه نمی زنند

عباس(ع) با ولایتمداری محض و عمل به موقع نشان داد که ترجمان بصیرت است و این گونه خط خون حسین(ع) و یارانش در طول تاریخ جدا کننده حق از باطل و روشنایی بخش مسیر اسلام در غبار فتنه ها بوده است، امروز کسی نمی تواند مدعی دوستی با حسین(ع) و دوستدارانش باشد، اما با قاتلانشان […]

عباس(ع) با ولایتمداری محض و عمل به موقع نشان داد که ترجمان بصیرت است و این گونه خط خون حسین(ع) و یارانش در طول تاریخ جدا کننده حق از باطل و روشنایی بخش مسیر اسلام در غبار فتنه ها بوده است، امروز کسی نمی تواند مدعی دوستی با حسین(ع) و دوستدارانش باشد، اما با قاتلانشان حرف از مذاکره بزند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ در روز تاسوعای حسینی همه عزاداران در سراسری ایران اسلامی در غم و اندوه شهدای دشت نینوا بر سر و سینه زدند.

و همزمان تویسرکانی های عزادار نیز در غم اربابشان به سوگ نشستند، کمی متفاوت با سال های گذشته و با ماسک و فاصله گذاری که باید می بود.

روز قدر عباس(س) و تکریم ولایتمداری محض ایشان.تکریم حضرت ابوالفضل(ع) همان تکریم آن بصیرت زیبا، امام شناسی، وقت شناسی و عمل به موقع ایشان است.

عشق به عباس و علم، ترجمان زیبای بصیرت/عباس(ع) محو در ولی

در این باره «بتول عبدالملکی» کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) مبنی بر اینکه “خداوند رحمت کند عمویمان عباس را نافذ البصیره بود”، گفت: ویژگی برجسته حضرت عباس(ع) در درجه نخست بصیرت نافذ و عمیق و در درجه بعد وفای ایشان بود.

وی اظهار کرد: بصیرت قمر بنی هاشم(ع) بر وفایش پیشی دارد و مقدم است، چنان که این مسئله را می توان به زیبایی در تمامی اتفاقات روز عاشورا مشاهده و درک کرد اینکه او محو ولی و امام زمان خویش بود.

بصیرت، آگاهی و اطلاعات بالا داشتن نیست؛ بلکه عمل به موقع در بزنگاه ها است

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: بصیرت شاخصه اصلی یک مؤمن واقعی است، بدان معنا که بداند در لحظه و به هنگام، به چه میزان و چه رفتار و عملی انجام دهد، چرا که امکان دارد شخصی اطلاعات و آگاهی بسیاری داشته باشد اما به موقع و در بزنگاه ها عمل متناسب با شرایط را انجام ندهد.

عبدالملکی همچنین با بیان اینکه در اسلام تولی و تبری یعنی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خود جزیی از فروع دین است، تصریح کرد: گاهی پیش می آید که در امر تولی بدعت هایی شکل بگیرد اما در تبری خیر، یعنی امکان دارد کسی در واقعه عاشورا به تزویر بپردازد و خود را در جایگاه یاران و دوستداران امام حسین(ع) معرفی کند، اما زمان عمل که فرا می رسد موضع شفاف و روشنی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: واقعه جانسوز عاشورا و رخداد سال ۶۱ هجری قمری سرشار از درس های عبرت آموز است، آن عشق بازی سیدالشهداء (ع) و اهل بیت و یارانش به خوبی خط و مسیر بدعت هایی که می خواست اسلام را به نابودی بکشاند تا ابد از بین برد.

حرکت شهدای اسلام در قرون مختلف در امتداد کربلاست

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: اصل اسلام در آن روزها در خطر بود از این رو خون امام حسین(ع) بر زمین ریخته شد و آن را آبیاری و بیمه کرد، به نحوی که کسی نمی تواند بگوید که دوستدار اسلام است اما با دشمنان و قاتلان حسین(ع) در یک جبهه باشد.

عبدالملکی افزود: در طول تاریخ نیز شهدای بسیاری در همین مسیر حرکت کردند تا نشان دهند که مکتب حسینی چراغ هدایت و کشتی نجات اسلام حقیقی تا ابد است و خون هایی که در بزنگاه های اسلام در قرون مختلف بر زمین ریخته شده همین درخت تنومند اسلام را آبیاری نموده است.

خط خون حسین(ع) در طول تاریخ روشنایی بخش مسیر اسلام در غبار فتنه ها بوده است

وی یادآور شد: و این اتفاقات و واقع شهادت ها همیشه به وقت نیاز به یاری و مدد مسلمانان و آزادیخواهان جهان آمده است، روزی پیکر مطهر شهدای غواص به وقت نیاز به میهن باز می گردند، روزی دیگر شهادت شهید حججی می شود راهنمایی برای جوانان و روزی دیگر هم شهادت سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی به نحوی دیگر و با شکوهی تماشایی آتش فتنه های زمانه را خاموش می کند.

این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: بنابراین فرهنگ و مکتب عاشورایی و دانش آموختگان این مکتب در هر زمان و جایگاهی که بودند و هستند پرچم اسلام حقیقی را برافراشته نگه داشته اند و این خط خون سیدالشهداء(ع) است که در طول تاریخ غبار فتنه ها را از بین برده و افشا کننده نفاق ها بوده است.

مدعی دوستی با حسین(ع) و دوستدارانش، حرف از مذاکره با قاتلانشان نمی زند

عبدالملکی تصریح کرد: آن روز در کربلا و کمی بعد از آن کسی نمی توانست بگوید دوستدار حسین(ع) است اما با قاتلان اباعبدالله(ع) طرح دوستی و مذاکره می ریزد و امروز نیز کسی نمی تواند مدعی شود پرورش یافته مکتب سیدالشهداء(ع) است و دوستدار شهدایی همچون حاج قاسم سلیمانی است، اما در عمل حرف از مذاکره با قاتلان او بزند.

وی تأکید کرد: این خط خون حسین(ع) است که از سال ۶۱ هجری قمری تاکنون جدا کننده حق از باطل و روشن کننده مسیر راه در غبار فتنه ها بوده است، پس قبول داشتن سیدالشهدا(ع) و یارانش در طول تاریخ یعنی نفرت داشتن از قاتلان او.

این کارشناس مسائل فرهنگی افزود: رابطه حاج قاسم با رهبر انقلاب هم به همین شکل است، او با بصیرت و وقت شناسی، تمام وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد، امروز کسی نمی تواند حرف از دوستی عقاید سرداردلها بزند و پشت پرده با قاتلان او به فکر مذاکره بیافتد.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=81278
  • دیدگاه‌ها برای دلدادگان حسین(ع) حرف از مذاکره با یزیدیان زمانه نمی زنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.