• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

دشمن به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در جبهه مقاومت است/لزوم صرفه جویی در مصرف آب

  • کد خبر : 149273
  • 19 فروردین 1401 - 17:02
دشمن به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در جبهه مقاومت است/لزوم صرفه جویی در مصرف آب

ائمه جمعه شهرستان های استان همدان با بیان اینکه دشمن از اتحاد جبهه مقاومت هراسان است و طرح های خود را شکسته یافته دیده، گفتند: بنابراین با اجرای برنامه های شومی به مانند حادثه دلخراش حرم رضوی به دنبال ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت گروه های مختلف جبهه مقاومت هستند. همدان به گزارش […]

ائمه جمعه شهرستان های استان همدان با بیان اینکه دشمن از اتحاد جبهه مقاومت هراسان است و طرح های خود را شکسته یافته دیده، گفتند: بنابراین با اجرای برنامه های شومی به مانند حادثه دلخراش حرم رضوی به دنبال ایجاد تفرقه و از بین بردن وحدت گروه های مختلف جبهه مقاومت هستند.

همدان

به گزارش عصرهمدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران در حسینیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه ماه مبارک رمضان خداوند همه مردم را به روزه دعوت می‌کند اظهار کرد: البته فقط دعوت نیست بلکه درهای بهشت و رحمت الهی بر روی بشر باز شده است و خداوند ملائکه را برای دعوت مردم می‌فرستد تا آنها در خلوتگاه خود با خدا صحبت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه انسان می‌تواند به راحتی دل آسمانیان را به دست آورد افزود: رمضان ماه دعوت خاص پروردگار عالمیان است که انسان‌ها را فرامی‌خواند تا از بار گناهانش بکاهد.

 

امام جمعه همدان در ادامه با گرامیداشت یاد دو  شهید روحانی که توسط عنصری تکفیری‌ به شهادت رسیدند تصریح کرد: یکی از مصادیق تقوا مراقبت از گرفتار نشدن در فتنه‌هاست و مردم نباید در فتنه‌ها اجازه سوء استفاده را بدهند.

 

وی ادامه داد: وقتی در حرم امن امام رضا(ع) به روحانیون جهادی حمله می‌کنند، دشمن به دنبال فتنه است، اینجاست که تقوای اجتماعی و سیاسی باید داشت و  همه باید تقوای الهی را رعایت کنند.

 

شعبانی با بیان اینکه منشأ این حادثه تفکرات تکفیری است خاطرنشان کرد: این جریان در باب توحید و شرک تفکرات خاصی دارد به طوری که نه تنها شیعه را کافر دانسته بلکه بخشی از اهل سنت را هم مشرک می‌داند.

 

وی با تأکید بر اینکه تفکر تکفیری به راحتی خونریزی می‌کند و برای امت اسلامی خطرناک است اظهار کرد: در طول  تاریخ بسیاری از برادران اهل سنت توسط جریان تکفیری ترور شده و به شهادت رسیده‌اند.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه در اقدام تروریستی اخیر یک جوان تحت تأثیر تفکر و رسانه‌های تکفیری دست به این خشونت زده است و این اتفاق، نه اولین است و نه آخرین خاطرنشان کرد: این تفکر با حمایت انگلیس شکل گرفته است.

 

وی با تأکید بر اینکه امروز شیعه و سنی باید در کنار هم در مقابل این تفکر خطرناک بایستند و اجازه ندهند ااین جریان انحرافی به اهداف خود دست یابد گفت: بسیاری از اهل سنت و روحانیون اهل سنت در شرق و غرب کشور  توسط این جریان تکفیری در راستای نقشه‌های شوم انگلیس ترور شدند، شیعه و سنی باید مرزهای اختلاف خود را محو کند و اجازه دست‌اندازی به این تفکر را ندهند.

 

آمریکا میلیون‌ها دلار علیه ایران هزینه می‌کند

 

شعبانی با بیان اینکه وقتی اتفاقی در جامعه رخ می‌دهد دشمن به دنبال بهره‌برادری است اظهار کرد: هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی رسانه معاند ندارد به طوری که آمریکا میلیون‌ها دلار هزینه ‌کند تا ماهواره علیه نظام اسلامی تبلیغ ‌کنند به همین دلیل است که رهبر انقلاب از جهاد تبیین سخن گفتند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال  فرصتی برای ایجاد اختلاف بین مذهب است افزود: دشمن سوء استفاده می‌کند و به دنبال اختلاف بین شیعه و سنی و اختلاف ملی است در این شرایط تقوای سیاسی در فتنه‌ها را باید رعایت کرد.

 

امام جمعه همدان با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره از شهروندان افغانستان دفاع کرده است تصریح کرد: مردم افغانستان در سوریه با لشکر فاطمیون حضور داشتند و چهل سال است که جمهوری اسلامی ایران از افغانستانی‌ها حمایت کرده است.

 

وی در ادامه سخنانش مسئله اصلی کشور را اقتصاد و رفع گرانی‌ها عنوان کرد و بیان کرد: اینکه بانوان وارد ورزشگاه بشوند مسئله اصلی کشور نیست، البته باید این موضوع نیز حل بشود و بسترهای لازم آن فراهم شود اما نباید فراموش کرد دشمن به دنبال حاشیه‌سازی است تا مسئله اصلی کشور که اقتصادی است مورد غفلت قرار گیرد.

 

شعبانی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد با ایجاد حاشیه و فشار مسائل اصلی را به حاشیه ببرد گفت: دشمن به دنبال ترسیم غیر واقعی از واقعیت‌های اجتماعی است و می‌خواهد با فضاسازی رسانه‌ای با مدیریت خاص چنین القا کند که بین روحانیت و مردم فاصله عمیقی افتاده است.

 

وی اظهار کرد: کامنت‌های فضای مجازی که از شهادت روحانیت ابراز خوشحالی می‌کنند را دشمن مدیریت می‌کند تا این طور القا کند که یک شکاف اجتماعی عمیق وجود دارد در صورتی که چنین نبوده و نیست.

 

درصد بالای کامنت‌هایی که از شهادت روحانیون ابراز خوشحال می‌کنند از خارج کشور است

 

مام جمعه همدان با اشاره به اینکه درصد بالایی از کامنت‌هایی که ابراز خوشحال می‌کنند از خارج کشور است افزود: ایرانی از خشونت علیه یک هموطن و یک روحانی اظهار خوشحالی نخواهد کرد چراکه فرهنگ ایرانی، آیین اسلامی و تمدن ایرانی اجازه نمی‌دهد در مقابل توسعه خشونت و ظلم به یک قشر مظلوم ابراز خوشحالی کرد.

 

وی تأکید کرد: واقعیت اجتماعی این است که مردم گله‌مندی زیاد دارند اما ابراز خوشحالی از قتل و یتیم شدن فرزندان دو روحانی نخواهند کرد.

 

شعبانی ادامه داد:  البته افرادی که خوشحالی می‌کنند معاند هستند با این افراد نمی‌توان حرف زد و تنها باید گفت انسانیت آنها نم کشیده و البته این موضوع که روحانیت مانع اهداف معاندان شده را نیز نباید فراموش کرد.

 

وی با تأکید بر اینکه این معاندین اگر انسانیت می‌دانستند در امریکا و انگلستان تلاش برای تحریم کشور نمی‌کردند گفت: عده‌ قلیلی در کشور هم ممکن است که روحانیت را عامل مشکلات بدانند، خطاب به این افراد باید گفت که نفرین بر عالمانی که بخواهند به مردم خیانت کنند و یا از خون شهدا برای خود نمدی ببافند.

 

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: کسانی بودند که در سال‌های گذشته خطاهای بزرگی انجام دادند، اما مرجعیت، امام، رهبری انقلاب، روحانیت اصیل، در این کشور دنبال سعادت مردم و برقراری عدالت هستند.

 

هیچ قشری به اندازه روحانیت دنبال مبارزه با فساد نیست

 

وی با بیان اینکه هیچ قشری به اندازه روحانیت دنبال مبارزه با فساد نیست و دغدغه حل مشکلات را ندارد اظهار کرد: روحانیت مخالف حقوق نجومی و اختلاس است چر که روحانیت اصیل تربیت یافته مکتب علی(ع) است.

 

شعبانی با بیان اینکه روحانیت تربیت‌شدگان مکتب پیامبر(ص) هستند که وقتی دندان مبارکش را شکستند و یا بر سرشان خاکستر ریختند، برای آنها دعا کرد افزود: روحانیت سعادت ابدی انسان را می‌خواهد.

 

وی در ادامه سخنانش با انتقاد از عدم ساخت حوزه‌ علمیه همدان آن هم بعد از ۱۲ سال تصریح کرد: بودجه حوزه علمیه یک چهارصدم یک دانشگاه استان نیست و ما باید به این مسائل توجه کنیم، نباید اجازه دهیم دشمن شکاف ایجاد کند و واقعیت‌ها را برعکس نشان دهد.

 

امام جمعه همدان در ادامه با گرامی ‌داشتن یاد شهید صدر نابغه جهان اسلام ادامه داد: در قانون اساسی و قوانین مالی و پولی از نظریات این شهید استفاده شده است، این شهید بزرگوار از پیروزی جمهوری اسلامی ابراز خوشحالی کرد و صدام او و خواهرش را به شهادت رساند.

 

وی در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط عمیق با قرآن کریم گفت: رهبر معظم انقلاب توجه به قرآن را تأکید کردند، در استان سند قرآنی نوشته شده و با حمایت‌های مسؤولان دولتی امیدواریم آن را اجرایی کنیم./فارس

نهاوند

آمریکایی ها در مذاکرات دنبال بهانه هستند/ باید در همه عرصه ها قوی شویم

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکا مرکز شرارت و توطئه علیه بشریت است و هرجا اختلاف و جنگ و درگیری است پای آمریکا در میان است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: باید در همه عرصه های مجازی و حقیقی و دفاعی و اقتصادی قوی شویم این قوی شدن دستور قرآن است.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: چون وقتی در عرصه های مختلف قوی شدیم می توانیم در مقابل دشمن مقاومت کنیم و پیروز شویم.

امام جمعه نهاوند افزود: آمریکا در این مذاکرات وین سنگ اندازی می کند و آنها هستند که به وعده ها عمل نمی کنند و همواره زیاده خواهی می کنند.

وی ادامه داد: آنها بودند که از برجام خارج شدند و شهید سلیمانی را به شهادت رساندند و الان هم مانع تراشی می کنند و دنبال بهانه هستند.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: تولید دانش بنیان و اشتغال زا در همه بخش ها نیاز به کار زیاد دارد که نمونه آن بخش کشاورزی است.

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه نوزدهم فروردین ماه در مصلی تویسرکان، به حادثه دلخراش حرم مطهر رضوی و به شهادت رسیدن دو روحانی جهادگر و مجروح شدن یک روحانی دیگر اشاره کرد و گفت: دشمن با اجرای این برنامه های پلید به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی و ایرانی و افغانستانی است.

وی اظهار کرد: انگلیس این روباه پیر و اسرائیل غاصب این کفتار پیر در منطقه به سرگردگی امریکا از یک سو با مشاهده وحدت و یکدلی به وجود آمده جبهه مقاومت در منطقه به شدت ترسان و نگران هستند و از سویی دیگر طرح های خود را شکست خورده یافته اند، بنابراین به تمام قوا و با بهره گیری از رسانه های شوم خود و دست زدن به اعمال تروریستی، تفرقه بین گروه های مختلف این جبهه را می خواهند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان تصریح کرد: اما دشمنان اسلام و انقلاب بدانند که جبهه مقاومت بیشتر با تمام توان در برابرشان ایستاده است و تا نابودی کامل آنان به ویژه اسرائیل این غده سرطانی در منطقه راهشان را ادامه می دهند.

حجت الاسلام موحدی همچنین به بازار داغ شایعه پراکنی در رسانه های بیگانه پرداخت و افزود: با وجود آن که تمام تلاش دشمن در عرصه رسانه و فضای مجازی، دروغ پراکنی و شایعه پردازی است، تعجب می کنم که برخی خانواده چگونه اخبار خود را حتی از بی.بی.سی دریافت می کنند! در حالی که دشمن تنها با مهندسی و هدایت افکار، از سختی و مصیب ملت ما خوشحال می شوند و دست به انتشار این اخبار می زنند.

وی در ادامه با توجه به بحران کمبود آب نه تنها در ایران بلکه در تویسرکان، از مردم خواست تا در صرفه جویی در همه امور به ویژه صرفه جویی در مصرف آب، دست به دست هم بدهند تا با مشکل مواجه نشوند.

امام جمعه تویسرکان همچنین از تلاش های مسئولان برای تأمین کالاهای اساسی در بازار شب عید، ایجاد امنیت و رفع مشکلات آبی در شهرستان به ویژه در روزهای پر مسافر تعطیلات نوروزی قدردانی کرد.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده:ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و نزول قرآن است و باید تا میتوانیم ترجمه و تفسیر قرآن را بخوانیم و درک عمیقی به میزان ظرف وجودی خود از ترجمه قرآن داشته باشیم تا توفیق فهم قرآن نصیبمان شود.

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد:  اگر امروز ما کلمه شریف لا اله الله را به زبان می آوریم، ذکری میگوییم و نمازی میخوانیم و تمامیت ارضی و استقلال و عزت داریم قطعا مدیون بسیاری از انسانهایی هستیم که در طول سال یادی از آنان که حقی بر گردن ما دارند نمیکنیم، بعضی مواقع غفلت انسان را فرا میگیرد و غرق در دنیا میشویم چنانچه از اجداد و پدر و مادر خود هم یادی نمیکنیم، اما خداوند عنایت کرده توفیقی به نام ایمان به ما داده تا قدردان زحمات دیگران باشیم، و پدر و مادر نزدیکترین کسانی هستند که با آنها در ارتباط هستیم و برای ما زحمات زیادی کشیدند و اگر از نظر معرفتی به جایی رسیده ایم و ایمانی داریم علاوه بر عنایت خداوند تبارک و تعالی، از زحمات پدران و مادران و اجدادمان است و باید قدردان آنان باشیم.

حجت الاسلام محمدعلی ارزنده تصریح کرد: بزرگان ما هزاران مشکلات را تحمل کردند و خون دلها خوردند تا ما به راحتی زندگی کنیم و تمامیت ارضی و دین مردم حفظ شود و بعد از امام امت، مقام معظم رهبری  از بیگانگان و عوامل درونی خون دلها خورده اما با تدبیر ثابت قدم مانده تا مردم متدین با عزت در کشور زندگی کنند، ما نیز باید با رعایت اصل پیروی و اطاعت از رهبری قدردان این نعمت ها باشیم.

حجت الاسلام ارزنده تاکید کرد: رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا، جانبازان و شهدای  هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم نیز کسانی هستند بر گردن تک تک ما حق دارند و باید حقوقشان را ادا کنیم، سعی کنیم امامزدگان و بزرگان دین را تکریم کنیم چرا که هرکدام واسطه فیضی هستند، متاسفانه اینقدر مشغول دنیا شده ایم که کسانی که بر ما حقی دارند را فراموش کرده ایم، اگر میخواهیم قدردان بزرگان باشیم باید فرمایشات آنان را خوب بفهمیم و بدانیم و عمل کنیم و چه خوب است در ماه مبارک رمضان در کنار اعمال واجب فرصت را غنیمت بشماریم و قرآن تلاوت کنیم و دلمان برای خودمان بسوزد و قدردان ماه مبارک رمضان باشیم، دستورات را تا آنجا که میتوانیم به اندازه ظرفیت وجودی خود انجام دهیم تا توفیق درک این ماه مبارک را داشته باشیم.

حجت الاسلام ارزنده تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و نزول قرآن است و باید تا میتوانیم ترجمه و  تفسیر قرآن را بخوانیم و درک عمیقی به میزان ظرف وجودی خود از ترجمه قرآن داشته باشیم تا توفیق فهم قرآن نصیبمان شود.

خطیب جمعه شهرستان بهار در ادامه با اشاره به بازی جدید آمریکا در بحث توافق برجام گفت: آمریکا و اروپا چند وقت است که سر میز مذاکره هستند و مسئولانی که سالها در دوره اصلاحات در بحث هسته ای و مباحث دیگر به ملت ایران خیانت کردند و راه نجات ملت را در نوکری و گوش دادن به غرب میدانستنداما امروز دولت جدید مقتدرانه نه ذلیلانه بر سر این مذاکرات بحث میکند و با صلابت عزمش را جزم کرده تا در مقابل دشمنان بایستد و پیروز شود و آزاد شدن پانصد میلیون یورو و چند برابر آن ادامه دارد و این به خاطر مذاکره نیست بخاطر، اقتدار  نظام  و اقتدار و پایبندی دولت انقلابی است که دشمن میداند اگر در مقابل ما بایستد ضرر میکند.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به جنایت در صحن امام رضا(ع) توسط کافری که مدعی اسلام است گفت: افتخار روحانیت شهادت است و
اما ما در این حال که این جنایات را محکوم میکنیم باید بدانیم دشمن در هر زمانی به شکلی  بروز و ظهور میکند و در این جنایت قصد دارند تا بحث مذاهب و قومیت گرایی را مطرح کنندو بین مردم ایران و مذاهب مختلف تفرقه ایجاد نمایند اما باید بدانیم که در هشت سال دفاع مقدس سه هزار افغانستانی در جبهه حق علیه باطل به شهادت رسیدند  باید مواظب باشیم که در راستای خیانت ها و نقشه هاشوم دشمن حرکت نکنیم.

وی در پایان به انتصابات دستگاه های اجرایی شهرستان بهار که در هفته گذشته انجام شده بود اشاره کرد و از فرماندار بهار و مجموعه  استاندارد ی به خاطر انتصابات افرادجوان، انقلابی و  دلسوخته نظام تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=149273
  • دیدگاه‌ها برای دشمن به دنبال ایجاد شکاف اجتماعی در جبهه مقاومت است/لزوم صرفه جویی در مصرف آب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.