• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

دشمن، تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور است/ مردم با غیرت دینی جلوی حمله به ارزش ها را بگیرند

  • کد خبر : 141535
  • 24 دی 1400 - 16:45
دشمن، تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور است/ مردم با غیرت دینی جلوی حمله به ارزش ها را بگیرند

خطیبان نماز جمعه استان همدان با بیان اینکه دولت قبل همه بودجه ۱۴۰۰ را ماه های نخست سال خورد، تاکید کردند: غرب پرستان ناجیب که هشت سال فرصت های کشور را سوزانند و تمام کردند، امروز می خواهند با سریال های اعتصاب، ملت و دولت را به زمین بزنند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی […]

خطیبان نماز جمعه استان همدان با بیان اینکه دولت قبل همه بودجه ۱۴۰۰ را ماه های نخست سال خورد، تاکید کردند: غرب پرستان ناجیب که هشت سال فرصت های کشور را سوزانند و تمام کردند، امروز می خواهند با سریال های اعتصاب، ملت و دولت را به زمین بزنند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با گرامیداشت یاد و خاطر شهید احمدی‌روشن، از شهدای هسته‌ای کشور اظهار کرد: هدف دشمن از ترور شخصیت‌های هسته‌ای متوقف کردن حرکت علمی و فناوری هسته‌ای ما بود چراکه گمان می‌کرد با حذف شخصیت‌ها و شخص‌ها می‌تواند حرکت کشور را متوقف کرد.

وی با اشاره به تحلیل اشتباه دشمن افزود: این حرکت علمی و مکتب بزرگ که گاهی از آن به عنوان مکتب سلیمانی یاد می‌کنیم و امام بزرگوار بنیانگذار آن بود، به اشخاص وابسته نیست.

امام جمعه همدان  تصریح کرد: جریانات علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ما یک اندیشه اجتماعی است و به اشخاص وابسته نیست.

وی ادامه داد: دشمن در طول این سال‌ها شخصیت‌های بزرگ و علمی ما را ترور کردند تا حرکت کشور را متوقف کنند اما جوانهایی هستند که این حرکت را ادامه می‌دهند و اجازه توقف را نخواهند داد.

شعبانی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هفته گذشته شاهد آزمایش موتورهای ماهواره‌بر بودیم که توسط سپاه پاسداران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه این ترورها مصداق واضحی از نقض حقوق بشر است گفت: اینجا باید سؤال کنیم چرا دم‌زنندگان از حقوق بشر در مقابل این ترورها سکوت کردند و چرا وقتی نسبت به کشور ما نقض حقوق بشر  اتفاق می‌افتد نهادها دم بر نمی‌آورند این نشان می‌دهد آنها از  حقوق بشر تفسیر خاصی برای خود دارند.

امام جمعه همدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره حساسیت‌زدایی دشمن در مسائل اجتماعی و مسئله غیرت دینی اظهار کرد: بنا بر فرموده رهبری انسان نسبت به دفاع از مقدسات باید حساس بوده و در مقابل دفاع از ارزش‌ها تحرک داشته باشد و تسامح نکند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان می‌بیند کج‌روی در جامعه و انحرافات رخ می‌دهد باید حساس باشد افزود:  بیگانه را در حریم دینی و کشور راه ندادن، در مقابل بیگانگان ایستادگی کردن و منافع کشور را مد نظر قرار دادن، می‌شود غیرت سیاسی.

شعبانی تصریح کرد: مرحوم علامه طباطبایی غیرت را از فطریات بشر و شرافت انسانی می‌داند.

وی ادامه داد: دزدی، یغما، اختلاس، فساد، هجمه به ارزشها، بی بندوباری آلودگی است و انسان باید نسبت به آنها حساسیت داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد ما را اهل تسامح بار بیاورد خاطرنشان کرد: در فضای مجازی نسبت به مقدسات توهین می‌کنند و خیلی از مسئولان می‌بینند ولی حساسیت ندارند.

وی با بیان اینکه مگر می‌شود به ساحت مقدس قرآن توهین شود و انسان غیرتمند کاری نکند گفت: این احساس تعلق به عدالت، احساس تعلق به نفی فساد، احساسی اجتماعی برای حمایت از ارزش‌های الهی، غیرت است و دشمن از این غیرت می‌ترسد.

شعبانی با اشاره به اینکه اکر شهید سلیمانی وارد عرصه مقاومت شد به خاطر غیرت است تصریح کرد: غیرت بود که تبر را به دست ابراهیم داد و پیامبر اسلام را وارد عرصه تربیت بشر کرد.

وی ادامه داد: امروز دشمن می‌خواهد این غیرت را از ما بگیرید و می‌خواهد کاری کند که توهین به انقلاب و ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی صورت بگیرد، انسانها ببینند و واکشن نشان ندهند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه غیرت اجتماعی حفظ حریم خصوصی است خاطرنشان کرد: غیرت انقلابی، حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی است و امروز متأسفانه می‌بینیم گاها افرادی کم‌مایه مرجعیت پیدا کردند.

وی گفت:  اگر انسان سرگردان مدیر اندیشه اجتماعی شد، جامعه دچار مشکل می‌شود بنابراین مرجعیت علمی باید در دست نخبگان ما باشد.

شعبانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در جمع علما اظهار کرد: رئیس جمهور وعده توقف تورم را دادند که امیدواریم محقق شود.

وی با بیان اینکه در این دیدار علما بر احیا مساجد تأکید کردند افزود: توجه به خدمت اجتماعی در مساجد باید صورت گیرد و مساجد به مسائل همسایگان خود توجه کنند.

امام جمعه همدان در بخش دیگری تصریح کرد: زباله‌گردی، صحنه‌های بدی است به ویژه تعداد انگشت‌شماری از بانوان وارد این عرصه شده‌اند که باید برای آن فکری شود.

وی ادامه داد: این افراد باید شناسایی شوند و متولیان ورود کنند که وعده‌هایی در این حوزه داده شده است.

شعبانی در ادامه با اشاره به اینکه علما بر برخورد مناسب با مردم در ادارات نیز تأکید کردند خاطرنشان کرد:ِ یکی از گلایه‌های مردم نوع برخورد با مردم در ادارات است،  اینجا که مسئله تحریم نیست بنابراین در ادارات با گشاده رویی با مردم برخورد کنید.

وی با بیان اینکه علما بر تکریم ارباب رجوع تأکید دارند گفت: بیشترین گلایه مندی ما هم در استان همدان همین مسئله است و مدیران به این مسئله توجه کنند و بر روی برخورد کارکنان با مردم تمرکز کنند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه ها در صدد ایجاد مشکل برای ملت ایران بودند.

وی اظهار داشت: ملت مقاوم ایران اسلامی با حضور در همه صحنه ها و بحران ها همواره دشمنان را ناامید کرده اند و نقشه های دشمنان را خنثی می کنند.

امام جمعه نهاوند افزود: دشمنان با اصل انقلاب مشکل دارند چون جمهوری اسلامی جلوی نقشه های آنها را در منطقه گرفته است و هر طرح شومی که آنها داشته اند با حضور ایران بی نتیجه مانده است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: حرف صریح ما در مذاکرات این است که تحریم ها باید برداشته شود و راستی آزمایی شود.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: چون طرف های غربی بودند که از برجام خارج شدند و آنها بودند که به تعهداتشان عمل نکردند و ما همه تعهدات را انجام دادیم.

امام جمعه نهاوند بیان کرد: آمریکا دشمن اصلی ملت ایران است و در مذاکرات به دنبال بهانه جویی هستند و در پی گرفتن امتیاز هستند.

وی گفت: هر وقت در مقابل دشمن ایستاده ایم آنها عقب نشینی کردند و هر وقت کوتاه آمده ایم آنها جلوتر آمده اند و مدام دنبال بهانه جویی و کاهش قدرت ایران اسلامی هستند.

امام‌ جمعه نهاوند در پایان بیان کرد: باید مراقب نقشه های دشمنان باشیم چون آنها اهل فریب هستند و باید هوشیار باشیم.

تویسرکان

دشمن، تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور/غربپرستان نانجیب ۸ سال فرصت ها را سوزاندند امروز با اعتصاب به میدان آمدند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه ۲۴ دی ماه در مصلی تویسرکان، گفت: آبروی، اموال و جان دیگران را باید رعایت کنیم هم خودمان وظیفه داریم و هم اگر مشاهده کردیم به اموال دیگران تعرض می شود وظیفه داریم مانع شویم.

وی اظهار کرد: باید حساسیت اجتماعی را بالا ببریم تا این سرقت های خردی که در جامعه ما است رخ ندهد، مسئولان قضایی و انتظامی یک وظیفه ای دارند، من و شما هم یک وظیفه داریم که نسبت به مال همسایه حساس باشیم و این سبب می شود که همسایه هم این گونه باشد و امنیت را در محله و جامعه بالا می برد.

*بصیرت و غیرت دینی به جامعه مصونیت می بخشد

خطیب امام جمعه تویسرکان در ادامه به سخنرانی رهبر انقلاب در نوزدهم دی ماه سال جاری اشاره کرد و افزود: مردم همیشه نشان دادند با غیرت دینی خود اجازه نمی دهند که نسبت به علما کسی تعرض کند و این را دشمن خوب می داند، برای همین است که استکبار با نقشه های خود به دنبال قداست زدایی و اعتبار زدایی از علما، فقها و مراجع دینی ما رفته است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: دشمن می داند بصیرت و غیرت دینی است که به جامعه مصونیت می دهد و جامعه را حفظ می کند و به فرموده رهبر انقلاب؛ غیرت دینی از بصیرت دینی سرچشمه می گیرد.

* دشمن تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور

وی همچنین به سخت تر شدن امتحان ها در دوران فعلی پرداخت و عنوان کرد: سریال اعتصاب های اخیر یکی از آن امتحان هاست که در چند روز گذشته شاهد بودیم، دشمن تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور است و باید پرسید؛ چرا قانون عادلانه کردن حقوق ها ۱۰ سال بر روی زمین مانده و سال هاست اجرا نمی شود؟

*دولت قبل همه بودجه ۱۴۰۰ را ماه های نخست سال خورد

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: رئیسی در وضعیتی دولت را تحویل گرفته، که دولت قبلی همه بودجه سال جاری را در ماه های نخست سال خورد و دولت جدید را مقروض کرده است.

حجت الاسلام موحدی اظهار کرد: دولت روحانی هشت سال بر خلاف آموزه های قرآنی به دشمن اعتماد کرد، آنان امضای کری را تضمین شده می دانستند، علم سازش با دشمن برداشتند و با بهانه زدایی ها از دشمن به دنبال جلب رضایت غرب بودند و به جای نشان دادن عزت و اقتدار نظام نرمش و کرنش نشان دادند و این گونه منابع کشور را مصرف کردند.

*جریان غربزده در برابر دیپلماسی اقتدار دولت جدید شکست خورده

وی تأکید کرد: امروز جریان غربزده خود را در برابر دیپلماسی اقتدار دولت جدید شکست خورده می بیند و باید بدانیم تحریم ها در حال شکسته شدن است، چنانچه این روزها هم نفت بیشتری به فروش می رسد و درآمدش به کشور باز می گردد و هم وضعیت صادرات به کوری چشم دشمنان بهتر شده است.

*غرب پرستان با سریال های اعتصاب به دنبال حاشیه بردن دولت جدید هستند

خطیب نماز جمعه تویسرکان ادامه داد: بنابراین جریان غربگرای داخلی با خیانتی بزرگ همسو با استکبار از این موفقیت های دولت جدید در کمتر از یک سال ناراحت شده و می خواهد با سریال اعتصاب ها، دولت را به حاشیه ببرند و امان به دولت جدید نمی دهند تا برنامه های خود را پیش ببرد.

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: از سویی دیگر این جریان غرب پرست می خواهد پیام عدم انسجام داخلی را به کشورهای منطقه مخابره کند تا با زیر سؤال بردن اقتدار ملی به کشورهای دنیا به ویژه منطقه القاء کند تا روابط هایشان را با دولت فعلی دچار اختلال کنند.

وی تأکید کرد: این غرب پرستان ناجیب که هشت سال فرصت های کشور را سوزانند و تمام کردند امروز می خواهند با سریال های اعتصاب، ملت و دولت را به زمین بزند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوای الهی به روایاتی از بحارالانوار از ائمه اطهار ع پرداخت و اظهار کرد: انسان باید متعهد، متدین، مقید باشد.

وی بااشاره به سالروز انتصاب رهبر انقلاب به عنوان امام جمعه شهر تهران سال ۵۸، گفت: یکی از مهمترین و پرثمرترین خطبه ها از سوی رهبر انقلاب قرائت شده که فضاعت و بلاغت و شجاعت در خود داشته است.

امام جمعه اسدآباد بر تکریم مادران و همسران شهدا تأکید کرد.

وی با اشاره به وجود دو حوزه علمیه در اسدآباد، گفت: مردم فرزندانشان را به سمت حوزه رغبت و تشویق کنند. همچنانکه در صنعت مهندس، ادب و تربیت معلم می‌خواهیم، در بحث دین و دینداری هم نیاز به متخص و مبلغ داریم.

حسینی‌مجد حقوق و شهریه طلاب جوابگوی کرایه خانه آنان هم نیست، افزود: باید فرصتی به دولت داده شود، هنوز این دولت نتوانسته بر امور مسلط شود، مشکلات عدیده ای فراهم است که باید همه این دولت را درک کنند.

بهار

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده اظهار کرد: چه بسیار انسانهایی هستند که ازدامان مادران با عفت و باتقوا و از سفره حلال پدرانی پروده شدند که در دفاع از اسلام به میدان می آیند و از انسانیت و عفت و ناموس انسانها دفاع میکنند علاوه بر این که ایمان و اعتقاد به خدا دارند، غیرت دینی دارند و تمام هستی خود را برای اسلام میدهد.

به گزارش بهارانه: خطیب جمعه شهرستان بهاردرنماز عبادی سیاسی جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد:دراسلام سفارشاتی در مورد انتخاب همسر به جوانان شده است که سعی کنیددر انتخاب همسر دقت کنید وکسی را به عنوان همسر انتخاب کنید که هم کفو و هم شان شما باشد با توجه به اینکه “کفو” در مبانی مختلف معانی متفاوت دارد و در اصلاح مثل و شبیه را هم کفو گویند و در اصطلاح امروزی هم کفو به کسانی میگوییم که درتحصیلات، مال و ثروت،قیافه و امثال این چیزها هم وزن و هم صنف خانواده ها باشند، اما اسلام عزیز “کفو” را به طور دیگر معنی میکند، هم کفو انسان مومن، انسان مومن است و بایدهدف از ازدواج آرامش زوجین و تربیت فرزند باشد و لازم به ذکر است که ایمان فقط نماز و روزه نیست، بلکه به معناست که در زندگی شخصی و اجتماعی خداوند را همیشه مد نظر داشته باشند تا اختلافات امروزی در دادگاه های حل اختلاف کاهش یابد.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده نیز با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) که میفرمایند”زمینه ازدواج هم کفو ها را فراهم کنید و با هم کفو ازدواج کنید و آنها را برای بوجود آوردن فرزند شایسته به عقد خود در آورید چرا که این خصوصیات پدر و مادر است که در فرزند بروز و ظهور پیدا میکند” عنوان کرد: باید صفت و روحیه زوجین و خانواده ها را ببینید، صفات خانوادگی و فردی، قبیله ای و طائفه ای همسر برا مد نظر داشته باشید تا در آینده برای فرزندان شبیه این صفت و روحیه بروز میکند و آینده فرزند بستگی به انتخاب همسر دارد، این سفارش بزرگان به ما نیست بلکه خود نیز آن را رعایت میکردند.

حجت الاسلام ارزنده افزود: مادران شهدا که فرزندان عزیز خود را تقدیم به جامعه اسلامی، بشریت کردند و شهیدان نیز با شجاعت، رشادت و نفعی که به جامعه رساندند از مرز جغرافیایی ودینی عبور کردند و برای دفاع ازاسلام دفاع ازانسانیت و نوافیس انسانها ازجان خود گذشتند؛ اینها برگرفته از نوع پرورش و تربیت همین مادرانی است که تقوا را پیشه کردند و پدرانی که نان حلال به آنها دادند و محور اصلی آنها پول، اسم و رسم، مدرک ، مسئولیت و امثال اینها نبوده ودر ازدواج خدا را در نظر گرفتند و ادامه زندگی آنچه محور زندگی اینان بوده خدا و تقوا و خدا ترس، عشق و محبت بوده که چنین فرزندانی را به جامعه اسلامی تقدیم کردند.

امام جمعه شهرستان بهار نیز تاکید داشت: ائمه و بزرگان ما نیز این خصوصیات را مد نظر داشتند تا به ما بفهماند صفات طائفه ای را مد نظر داشته باشید اگر شما نمازی میخوانید و عبادتی میکنید و مقید به واجبات و کار خیری هستید و درمشکلات جامعه جزو اولین نفرات هستید که در دفاع از اسلام قدم برمیدارید اول برای مادر و بعد برای پدر دعا کنید چون این خصوصیت از آنها به شما سرایت کرده و شما بر سر سفره تربیت آنها نشستید تا این صفات را پیدا کردید،

تربیت این گونه مادران باعث شد که جوانان ما در جبهه جنگ با دشمن و ظلم با تمام وجودبایستند و دفاع کنند و چه مادران شهیدی که فرزندان خود را به جبهه های جنگ فرستادند با علم به اینکه فرزندشان یا شهید، جانباز، اسیر خواهد شد بدون اینکه عاطفه مادری مانع از آن شود و در مقابل دشمن اعلام کردندکه از دادن فرزندان در راه خدا ناراحت نیستند و افتخار میکنند که فرزندانشان را در راه خدا داده اند واز اینان در طول انقلاب کم نداشتیم، اینها الگوهایی هستند که خودشان در دامن مادران مومنه و لقمه حلال پدارن با تربیت اسلامی پرورش یافتند تا چنین فرزندانی را با الگو گیری از زندگی ائمه به جامعه اسلامی هدیه کردند.

امام جمعه شهرستان بهار با اشاره به خطبه ۱۳۸ نهج البلاغه به اوصاف  یک عده انسان در عصر ظهور اشاره میکند که چندتا کتاب خوانده اند و اصطلاحی را یاد گرفته اند و متاسفانه در فتوا و فقه نظر میدهند تفسیر به رای میدهند و نظرشان را بر قرآن و اعتقادات و مردم اعمال می کنند وصاحب نظر هستند در عین حال که میگویند منتظر فرج حضرت هستند وبا اشاره به سوره مبارکه حج آیه ۴۰ نیز قریب به این مضمون خداوند میفرماید: “اگر خدا با حکم جهاد، برخى از مردم را به وسیله برخى دیگر دفع نمى کرد، صومعه هاى راهبان و کلیساهاى مسیحیان و معابد یهودیان و مساجد مسلمانان که در آنها نام خدا بسیار برده مى شود ویران گشته بود، و قطعاً خدا کسانى را که او را یارى مى دهند یارى خواهد کرد، چرا که خدا نیرومند و شکست ناپذیر است” هر چندتفسیر آیه مصداق به حضرات معصومین

برمیگردد که خداوند به خاطر وجود این معصومین شر را از سر مسلمانان دفع میکند اما یک عده انسان با تمام وجود در دفاع از اسلام به میدان می آیند و از انسانیت و عفت و ناموس انسانها دفاع میکنند علاوه بر این که ایمان و اعتقاد به خدا دارند، غیرت دینی دارند و تمام هستی خود را برای اسلام میدهد و دفاع میکند این انسان غیور است که این کار را میکند و در هشت سال دفاع مقدس این به عینه مشاهده شد.

مقام معظم رهبری عامل نجات کشور در به زنگاه های مختلف غیرت دینی و امروز غیرت دینی بیش از گذشته لازم است و در آینده حساسیت داشتن به ارزش های دینی و اعتقادات و انقلاب بیش از زمانهای ی دیگر می طلبد که انسانهاو مومنین غیرت نشان دهند و باید توجه کنیم که در همه جا باید این غیرت را داشته باشیم، و متاسفانه برخی از مسئولان مذاکره کننده دولت قبل در مذاکرات غیرتی دینی و غیرت میهنی نداشتند و چند سال اجازه آزمایش موشک ها داده نشد اما رئیس جمهور وقت و انقلابی در مذاکره وین قاطعانه اعلام کرده در رابطه با قاتلان سردار سلیمانی ما به مجامع حقوقی بین الملی و سازمان ملل شکایت کردیم اگر رسیدگی نکنند خودمان آنها را مواخذه و قصاص میکنیم‌.

حجت الاسلام ارزنده نیز با اشاره به اینکه در مدت کوتاه روی کار آمدن دولت جدید مانورها و آزمایشات موشکی نشان از اقتدار تکنولوژی در مملکت است گفت: امروز این انقلاب دینی در دنیا سرآمد و الگو است و هر روز مقامات مذاکره کننده بیشتر کوتاه می آیند و این یعنی غیرت دینی، اگر در مقابل دشمن غیرت دینی نشان دهیم دشمن عقب نشینی میکند، اما اگر با ذلت و زبونی برخورد کنید دشمن چند قدم جلوتر می آید.

حجت الاسلام ارزنده نیز در پایان اشاره ای به سخنرانی حضرت آقا در ۱۹ دی با مردم قم و ملت ایران داشت و افزود: کسانی که ولایت پذیرند بدانند کسانی که خدا بزرگ کند کسی نمیتواند کوچک کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=141535
  • دیدگاه‌ها برای دشمن، تدارک چی اعتصابات اخیر در کشور است/ مردم با غیرت دینی جلوی حمله به ارزش ها را بگیرند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.