• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
یادداشت:

دستاوردهای انقلاب‌اسلامی ایران

  • کد خبر : 211672
  • 30 بهمن 1402 - 8:28
دستاوردهای انقلاب‌اسلامی ایران
انقلاب‌اسلامى در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع و دستاوردهاى فراوان کسب کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، انقلاب‌اسلامى در سپیده دم ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ در سرزمین ایران به رهبرى پیامبر گونه امام خمینى(ره) طلوع کرد و دستاوردهاى فراوان و بى سابقه‌اى را در حوزه‌هاى گوناگون به ارمغان آورد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه ادیان و مذاهب

ارتقاء حقوق اقلیت‌ها
اقلیت‌های دینی به طور مستمر و بدون هیچ گونه محدودیتی با مسئولان نظام جمهوری‌اسلامی ایران ارتباط دارند و می‌توانند از طریق آنان مسائل و مشکلات‌شان را مرتفع نمایند.

همدلی با زرتشتیان
علی رغم اندک بودن جمعیت زردشتیان، این اقلیت دینی دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است. پس از پیروزی انقلاب اسلامی پیروان زرتشتی نیز عضو شوراهای شهر و روستا شدند.

احیاء ادیان توحیدی
دیدارهای متعدد مقام معظم رهبری (مد‌ظله‌العالی) از خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان اقلیت‌های دینی نمادی از احترام به پیروان ادیان توحیدی در نظام جمهوری اسلامی ایران است.

همدلی با ارامنه
ارامنه ایران با جمعیت حدود ۱۵۰ هزار نفر قریب به ۳۰۰ کلیسا دارند؛ یعنی به ازای هر ۵۰۰ نفر یک کلیسای ارمنی در ایران وجود دارد و مسیحیان کشور به صورت آزادانه نسبت به برگزاری آئین های مذهبی خود اقدام می‌کنند.

همدلی با کلیمیان
در نظام جمهوری اسلامی ایران کلیمیان در سراسر کشور دارای حدود ۷۰ کیسه فعال بوده و آزادانه به انجام مناسک مذهبی خود می‌پردازند و کلیه اقشار کلیمی از تعطیلات رسمی ویژه خود استفاده می‌کنند.
همدلی با آشوریان
آشوریان دارای انجمنهای متعدد فرهنگی-اجتماعی سطح کشور هستند که نشانگر آزادی فعالیتهای مدنی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در حوزه بهداشتی و پزشکی

بهبود وضع بهداشت
در سال ۵۵ فقط ۵۱ درصد مردم ایران به آب بهداشتی سالم دسترسی داشتند؛ بر اساس گزارش بانک جهانی در حال حاضر به درصد مردم ایران به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

صنعت دارویی
صنعت دارویی کشور سابقه ۸۰ ساله دارد اما شکوفایی این صنعت پس از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدسی اتفاق افتاد تا جایی که اکنون ۳۴ داروی بیوتکنولوژیک تمام ایرانی در کشور تولید می‌شود.

خانه‌های بهداشت

اکنون بیش از ۱۸ هزار خانه بهداشت و ۳۵ هزار بهورز در سراسر کشور وجود دارد که اساسی‌ترین خدمات بهداشتی را به محروم‌ترین و دور افتاده‌ترین روستاهای کشور می‌دهند.

آمار پزشکان
پیش از انقلاب اسلامی در کل کشور تنها ۵‌هزار و ۸۹۰ متخصص وجود داشت اما در حال حاضر بر اساس آمار نظام پزشکی، ۷۸ هزار نفر پزشک عمومی، ۳۶ هزار نفر پزشک متخصص و فوق تخصص و ۲۴ هزار نفر دندانپزشک عمومی وجود دارد.

پیشرفت‌های علمی
کسب رتبه نخست تولید واکسن و سرم در خاورمیانه از طریق تولید بیش از ۳ میلیارد در واکسن انسانی و دامی در ۶۵ نوع مختلف بخشی از دستاوردهای محققان در زیست فناوری است.

امید به زندگی
میزان امید به زندگی در ایران در سال‌های پیش از انقلاب ۵۷ سال بوده است در حالی است که بعد از انقلاب اسلامی رامید به زندگی با رشد ۱۰ الی ۲۰ سال به بیش از ۷۰ سال افزایش یافته است.

—————-

مژده بختیاری

—————-

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=211672
  • دیدگاه‌ها برای دستاوردهای انقلاب‌اسلامی ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.