• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

حضور حداکثری در انتخابات باعث شکست توطئه های دشمنان می شود/لزوم‌ انتخاب دولتی جهادی و کار آمد برای رفع مشکلات

  • کد خبر : 116969
  • 21 خرداد 1400 - 16:35
حضور حداکثری در انتخابات باعث شکست توطئه های دشمنان می شود/لزوم‌ انتخاب دولتی جهادی و کار آمد برای رفع مشکلات

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان با بیان اینکه حضور مردم در عرصه باعث تقویت دین، امنیت جامعه و حل مشکلات خواهد شد اظهار کردند: دشمن نباید احساس کند که امنیت در جامعه ما پایین آمده است بنابراین باید حضور حداکثری در انتخابات رخ دهد به گزارش عصر همدان؛ نماز جمعه این هفته شهرهای استان […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان با بیان اینکه حضور مردم در عرصه باعث تقویت دین، امنیت جامعه و حل مشکلات خواهد شد اظهار کردند: دشمن نباید احساس کند که امنیت در جامعه ما پایین آمده است بنابراین باید حضور حداکثری در انتخابات رخ دهد

به گزارش عصر همدان؛ نماز جمعه این هفته شهرهای استان در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه نامزدها، طرفداران و اعضای ستادهای انتخاباتی را به تقوای الهی دعوت می‌کنیم چراکه رعایت اخلاق سیاسی برای افرادی که در حوزه انتخابات ورود می‌کند ضروری است اظهار کرد: مدتی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام، جامعه اسلامی در سال ۳۵ هجری با مشکلات اخلاقی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مواجه شد، به طوری که مردم قیام کردند و خلیفه سوم را در منزل او کشتند.

وی با بیان اینکه در اوج مشکلات اجتماعی مردم آن زمان به سوی حضرت علی(ع) هجوم آوردند و آن حضرت به خلافت رسیدند افزود: در آن زمان امام(ع) می‌دانستند که مشکلات بسیاری وجود دارد و اگر بخواهد ورود کند با مشکلات بسیاری مواجه است اما مردم به درستی تشخیص دادند و برای حل مشکلات به سوی حضرت امیرالمومنین(ع) روی آوردند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه وقتی مردم مشکلات را بفهمند می‌دانند که دولتی که معتقد به حرکت جهادی، معتقد واقعی به اسلام باشد می‌خواهیم ادامه داد: مردم در آن زمان چشمان فتنه را در جمل درآوردند و امام به مردمی که همراهی کردند بهترین صفات را دادند و آنها مورد تمجید قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه امام علی(ع) هم معتقد بودند که بدون حضور و همراهی مردم مشکلات برطرف نمی‌شوند خاطرنشان کرد: امروز هم کشور ما با مشکلاتی مواجه است، البته دولت‌های امروز را با آن زمان مقایسه نمی‌کنم، اما مشکلات امروز نیز بدون همراهی مردم ممکن نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه برخی از وعده‌ها فقط حرف هستند و مشکلات را برطرف نمی‌کنند گفت: امروز جامعه ما در عرصه انتخابات نیاز به افرادی داریم که عملشان درمان باشد نه اینکه فقط حرف بزنند.

وی با بیان اینکه حضور مردم در عرصه باعث تقویت دین، امنیت جامعه و حل مشکلات خواهد شد اظهار کرد: دشمن نباید احساس کند که امنیت در جامعه ما پایین آمده است بنابراین باید حضور حداکثری در انتخابات رخ دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فردی که می‌خواهد خود را زمامدار مردم قرار دهد، باید ابتدا از خودش شروع کند افزود: برخی از کاندیداها در بیان نظرات خود درباره مسائل اسلامی خودداری می‌کنند و برای جذب نظر برخی از افراد، سخنانی خارج از چهارچوب‌ها را مطرح می‌کنند.

وی با بیان اینکه خدا دستور می‌دهد که امانت را به اهلش بسپارید تصریح کرد: مسئولیت امانت الهی است و نمی‌توان به دست هر کس داد، اگر کاندیدایی نگاه فرهنگی و توجه به دین نداشته باشد، نباید به او رأی داد.

شعبانی با اشاره به اینکه اصلح کسی است که درد مردم را بداند و از برنامه اقتصادی قابل اجرا برخوردار باشد ادامه داد: البته این موضوع بدان معنا نیست که به مسائل فرهنگی و دینی توجهی نشود، اصلح فرد باتجربه است.

وی خاطرنشان کرد: برای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نیز باید به کسی رأی داد که ضمن برخورداری از سلامت اقتصادی، سلامت نفس بالایی در مسائل مالی داشته باشند و از رانت‌های اطلاعاتی استفاده نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نگاه فرهنگی بسیار حائز اهمیت است گفت: ما در پروژه‌های شهری نیاز به پیوست‌های فرهنگی داریم و علاوه بر تخصص، نگرش فرهنگی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه گلایه مردم نسبت به مشکلات اقتصادی به حق است اما هفته آینده برای تغییر این وضعیت حماسه بزرگی خلق خواهند کرد افزود: دشمنان تمام تلاش خود را برای رأی ندادن مردم به کار خواهند گرفت اما مردم ما با نظرات آنها تصمیم نمی‌گیرند.

ملایر

حجت السلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های نماز جمعه این هفته ملایر با اشاره به جایگاه انتخاب اظهار کرد: انسان در طول زندگی همواره در معرض انتخاب قرار دارد و برخی از این انتخابات باعث تغییر زندگی می شود و آثار آن تا آخر عمر همراه آن است.

وی با تاکید بر توجه بر انتخاب دقیق افزود: ثمره برخی انتخابات حتی به جان افراد بستگی دارد و هر انتخابی باید با توجه به اهمیت، تبعات و آثار او سنجیده شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری یعنی انتخاب فردی که چهار سال بر سرنوشت خود و جامعه اثر دارد، تصریح کرد: نتیجه این انتخاب حتی ممکن است تا سال های سال برای جامعه و تا آخر عمر برای انسان باقی بماند.

وی با اشاره به انواع مختلف رویکردها در انتخاب بیان کرد: برخی از روی جهان و نادانی انتخاب می کنند که این مورد توجه اسلام نیست و در اسلام به انتخاب عالمانه تاکید شده است و انتخاب نباید از روی جهل باشد.

حجت الاسلام برقراری افزود: برخی انتخابات منفعت طلبانه است که این امر بسیار خطرناک است و فرد منفعت شخصی و حزبی را ملاک قرار می دهد و اگر انتخاب بر اساس این امر باشد با خسران زیادی همراه است.

وی تاکید کرد: انتخاب باید آگاهانه با علم باشد و در انتخابات پیش رو مردم اصلح ترین فرد را برای را برای شورای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری انتخاب کنند.

امام جمعه ملایر با اشاره به هجمه های دشمنان به انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: دشمنان از روی کار آمدن دولت انقلابی و حضور پر رنگ مردم در انتخابات ترس دارند و تمام توان خود را برای عدم حضور مردم به کار گرفته اند و مردم آن کسی را که دشمن بیشتر مورد تخریب قرار می دهد انتخاب کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز جهاد کشاورزی تاکید کرد: جهاد در ابتدای انقلاب خدمات زیادی در بخش های مختلف آبادانی روستاها و در جبهه های حق علیه باطل انجام داشت.

حجت‌الاسلام برقراری افزود: امروز نیز اقدامات زیادی توسط جهاد کشاورزی در بخش تولید محصولات کشاورزی انجام شده است و گام های بلندی در این بخش انجام شده است هر چند نیاز است اقدامات زیادی در این بخش انجام شود و راه های نرفته زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به جایگاه کشاورزی ملایر تصریح کرد: در بخش کشاورزی ملایر حرف های زیادی برای گفتن دارد و در بخش انگور و کشمش حرف اول در دنیا را می زند که می طلبد در این بخش توجه ویژه ای به صنایع تبدیلی انجام شود.

امام جمعه ملایر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را از دستاوردهای بزرگ انقلاب دانست و بیان کرد: افراد و چهره های جوان و انقلابی خوبی برای شورای شهر در ملایر ثبت نام کرده‌اند و دست مردم برای انتخاب اصلح باز است و امید است.

وی به نمایندگان شورای شهر تاکید کرد: نامزدها برای رای جمع کردن سیاه نمایی نکنند چرا که هر دولتی در جمهوری اسلامی به اندازه توان خود کار کرده است.

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در بسیاری از مصادیق علم و فناوری با تلاش مسئولین جایگاه خوبی را کسب کرده است، تصریح کرد: در ایران اسلامی در دوره های مختلف شاید برخی مسئولین نمره ۲۰ نگیرند اما صفر هم نگرفته اند و به اندازه توان کار کرده اند.

وی افزود: توسط نامزدهای انتخابات نسبت با سایر رقبا تخریب، تهمت، افترا بی احترامی، و تحقیر صورت نگیرد.

امام جمعه ملایر با اشاره به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری بیان کرد: کسی که در مناظرات به حاشیه می‌روند تهمت و می زنند و تخریب می کنند و جواب سوالات را نمی دهند در چهار سال کار نیز همواره به دنبال همین هستند

وی افزود: در مناظره سوم اگر نامزدها دنبال تخریب و سیاه نمایی و ابرو بردم اتهام زدن و به حاشیه کشاندن مناظره هستند و برنامه و کارنامه خود را ارایه نمی دهند باید از نظر مردم کنار گذاشته شوند.

حجت الاسلام برقراری گفت: کسی که با متانت برنامه‌خودرا ارایه می دهد و به سوالات پاسخ کامل داده و از تفرقه و اتهام زنی پرهیز می کند می تواند فردی اصلح باشد.

وی با اشاره به مذاکرات وین تصریح کرد: در مذاکرات وین اروپایی ها و آژانس به دنبال ایجاد پلیس خوب و بد و کدخدایی آمریکایی ها هستند که با فشار ایران را به برجام ۲ و ۳ را اجرایی کنند و مسئولین باید مقاومت محوری را در حوزه دیپلماتیک حفظ کنند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان نمی خواهند مردم در انتخابات شرکت کنند و با انواع ترفندها سعی در ناامید کردن مردم دارند.

وی اظهار داشت: شرکت حداکثری و انتخاب اصلح باعث ناکامی دشمن می شود و وظیفه شرعی، ملی و انسانی ما حضور در انتخابات است.

امام جمعه نهاوند افزود: رعایت اخلاق انتخاباتی از طرف کاندیداها و ستادها و حامیان در این هفته ضروری است و این رقابت ها تلاش برای خدمت باید باشد.

وی بیان داشت: در طول این هفته تا انتخابات دشمنان با انواع شبهه ها درصدد هستند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند و این نشان می دهد اهمیت انتخابات چقدر زیاد است.

مغیثی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همواره در حال دشمنی و ایجاد توطئه بودند که در همه عرصه ها با حضور مردم نقشه های دشمنان خنثی شده است.

وی افزود: در انتخابات روز جمعه نیز به یاری خدا با حضور حداکثری مردم بار دیگر دشمنان ناامید می شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=116969
  • دیدگاه‌ها برای حضور حداکثری در انتخابات باعث شکست توطئه های دشمنان می شود/لزوم‌ انتخاب دولتی جهادی و کار آمد برای رفع مشکلات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.