• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

حجاج هزینه های جانبی و تشریفاتی را از فریضه حج دور کنند/ پویش احسان حج؛ حرکتی در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان

  • کد خبر : 11342
  • 02 مرداد 1398 - 16:46
حجاج هزینه های جانبی و تشریفاتی را از فریضه حج دور کنند/ پویش احسان حج؛ حرکتی در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه پویش احسان حج؛ حرکتی در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان است، گفت: حجاج هزینه های جانبی و تشریفاتی را از فریضه حج دور و به جای آن در وحدتی مثال زدنی هزینه های اضافه را برای کمک با نیازمندان جامعه خرج کنند. به گزارش عصر همدان؛ موسم […]

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه پویش احسان حج؛ حرکتی در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان است، گفت: حجاج هزینه های جانبی و تشریفاتی را از فریضه حج دور و به جای آن در وحدتی مثال زدنی هزینه های اضافه را برای کمک با نیازمندان جامعه خرج کنند.

به گزارش عصر همدان؛ موسم حج نزدیک است و کاروانیان حج در راه مکه، حج جزء واجبات نخستین اسلام است و هر فرد مسلمانی در صورت فراهم شدن شرایط مالی باید این فریضه الهی را ادا کند.

اما گاهی همین رفتن به حج با برخی مادیات مخلوط می شود و از آن معنویت اساسی که باید بر روح و روان آدمی اثرگذار باشد دور می ماند.

تحمیل هزینه های اضافه از پذیرایی های آنچنانی در بدرقه و استقبال گرفته و نصب پرچم، تا تهیه گل سوغاتی هایی که حجاج می آورند یا هدایایی که برای حجاج هنگام بازگشت و دیدار با آنان می آورند.

آیا این هزینه های گزاف نمی تواند جمع آوری شود حتی اگر خورد باشد و نه کلان و همچون مانند قطره قطره های دریا به هم آمخیته شود تا جهیزیه ای برای نیازمندان، یا سرپناهی برای محرومان و یا وسیله رهایی برای پرداخت نقدی هزینه های زندانیان غیر عمد شود؟

می شود چرا که نشود، از این رو پویشی با عنوان #پویش_احسان و #احسان_حج در فضای مجازی شکل گرفته است تا حجاج و خانواده های آنان را به این امر خیرخواهانه سوق دهند که می شود از هزینه های جانبی و اضافه کاست و به نیازمندان کمک کرد تا حاجیان ثواب کار خود را چندین و چند برابر کنند.

در این باره «حجت الاسلام مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ گفت: حج فریضه ای الهی و توفیقی است که به مؤمنان بخشیده شده است، اما این فریضه پر ثواب نباید تحت الشعاع کارهای جانبی و برنامه های تشریفاتی قرار گیرد.

وی اظهار کرد: خرید سوغات زیاد و خرج های بسیار نه تنها با دین اسلام منافات دارد، بر خلاف مصالح کشور و مسئله اقتصاد مقاومتی هم است، در حالی که همگی ما مأمور به اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم.

امام جمعه تویسرکان افزود: می توان با کاستن هزینه هایی که برای بدرقه ، سوغات و تهیه هدیه برای استقبال از حجاج می شود، و جمع آوری این کمک ها، نیازمندان جامعه را یاری رساند.

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه پویش احسان حج؛ می تواند حرکتی ابتکاری در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان باشد، تصریح کرد: چه امری بالاتر از کمک رساندن به ایتام و نیازمندان جامعه حتی در تأمین یک کمک هزینه برای خرید جهیزیه محرومان، که به طور قطع می تواند ثواب حج را چندین و چند برابر کند.

زنگنه
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=11342
  • دیدگاه‌ها برای حجاج هزینه های جانبی و تشریفاتی را از فریضه حج دور کنند/ پویش احسان حج؛ حرکتی در مسیر ترغیب حجاج برای کمک به محرومان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.