• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

جمع آوری آب های سطحی در اولویت شهرداری همدان/ اعتبارات کافی نیست

  • کد خبر : 28108
  • 04 آبان 1398 - 8:53
جمع آوری آب های سطحی در اولویت شهرداری همدان/ اعتبارات کافی نیست

با توجه به اینکه مسئولین شهرداری همدان خبر از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه های جمع اوری اب های سطحی همدان خبر می دهند،  ولی  تجمع آب های سطحی در سطح شهر در هنگام بارندگی همچنان مشهود است. به گزارش عصر همدان، در سال های اخیر با توجه به حجم بالای بارندگی ها در فصل بهار […]

با توجه به اینکه مسئولین شهرداری همدان خبر از پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه های جمع اوری اب های سطحی همدان خبر می دهند،  ولی  تجمع آب های سطحی در سطح شهر در هنگام بارندگی همچنان مشهود است.

به گزارش عصر همدان، در سال های اخیر با توجه به حجم بالای بارندگی ها در فصل بهار و پاییز همچنان همشهریان همدانی از آبگرفتگی معابر شهری گله دارند البته طرح جمع آوری آب های سطحی همدان نیز ۱۰ سال است مصوب شده اما متاسفانه با کم کاری مدیریت شهری مواجه بوده است.

امسال با توجه به حجم بارندگی های چشمگیر در فروردین ماه شهرداری همدان از همان روزها به فکر جمع آوری آب های سطحی همدان بوده به طوری که توانست در شدت بارندگی ها این امر را تا حدودی کنترل کند و اقدامات خوبی را با وجود ناکافی بودن اعتبارات انجام دهد.

پیشرفت ۶۰ درصدی لوله گذاری انتقال آب از بلوار ۹ دی به سمت میدان امام حسین

وحید علی ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص اقدامات شهرداری همدان در بحث جمع آوری آب های سطحی در شهر همدان گفت: رفع این مشکل از سال ۸۸ در شهرداری همدان آغاز شده و از سال ۹۰ طرح جمع آوری آب های سطحی به شهرداری همدان ارائه شده است.

علی ضمیر افزود: به دلیل  افزایش شدت بارندگی ها در دو سال گذشته و تغییرات شرایط جوی طرح جمع آوری آب های سطحی توسط یک شرکت مشاور زیرمجموعه شهرداری مورد بازنگری دوباره قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: لوله گذاری انتقال آب از میدان ۹ دی ماه ، بلوار مطهری و رسالت به سمت میدان امام حسین ع با برآورد ۱۴ میلیارد تومان با پیشرفت ۶۰ درصدی توسط شهرداری همدان در حال انجام است.

علی ضمیر با اشاره به اینکه ۵ رودخانه اصلی به طول ۶۲ متر به صورت روباز و رو بسته از شهر همدان می گذرد ادامه داد: اصلاح نهرها، پاکسازی رودخانه ها و بازسازی پیاده راه ها براساس نقشه مشاوران در حال اجراست.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات اقتصادی اقدامات زیرساختی همچنان در اولویت کار شهرداری قرار دارد، بیان کرد: آمادگی در برابر بحران، اقدامات عمرانی، پوشش نهرها و پاکسازی و لایه روبی نهرها از جمله اولویت اقدامات شهرداری همدان در سال جاری است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در خصوص نقاط بحرانی همدان خاطرنشان کرد: اولویت شهرداری همدان ساخت سیل برگردان ارم به سمت رودخانه منوچهری است که توسط شهرداری همدان در دست اجراست.

علی ضمیر با بیان اینکه شهرداری همدان اولویت اقدامات خود را در پاکسازی و عمران نهرها، معابر و رودخانه ها قرار داده است، تاکید کرد: سامانه ۱۳۷ شهرداری همدان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به اینگونه مشکلات همشهریان همدانی در سطح شهر است.

اقدام شهرداری برای جمع آوری آب های سطحی خوب است اما کافی نیست

علی رحیمی فر، عضو کمیسیون عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز با اشاره به اینکه در جمع آوری آب های سطحی همدان در زمان بارندگی  امسال از سوی شهرداری همدان اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست، اظهار کرد: در دو سال گذشته به دلیل حجم بالای بارندگی ها، کاهش فضای سبز شهر و افزایش معابر شهری جمع آوری آب های سطحی در سطح شهر بیشتر نیاز است.

رحیمی فر با بیان اینکه ضریب جریان سطحی آب در آسفالت و فضای سبز شهری متفاوت است، ادامه داد: بزرگترین مشکل در رفع این معضل شهری نبود منابع مالی کافی است.

وی با تاکید بر اینکه منطقی و معقول است که دستگاه های زیربط در این زمینه همکاری لازم را با شهرداری همدان داشته باشند، تصریح کرد: در مباحثی همچون سیلاب و زلزله حاکمیت استان و مدیریت بحران استاندارد ی نقش مهمی دارند که باید نقش خود را ایفا کنند.

به گزارش عصر همدان؛ آنچه در پایان قابل اهمیت و تذکر است این است که براساس نظر مشاوران طرح جمع آوری آب های سطحی باید نه تنها در اولویت کار شهرداری باشد بلکه باید مسئولان ارشد استان و مدیریت بحران استاندارد ی همدان در این زمینه به طور جدی تر ورود پیدا کند.

هرچند شهرداری همدان از ناکافی بودن اعتبارات برای جمع آوری آب های سطحی شاکی است باید دستگاه های ذیربط همچون آب و فاضلاب استان نیز تا حدودی شهرداری همدان را در این زمینه کمک و همکاری کنند تا این مشکل به طور کامل برطرف شود چراکه وظیفه همه مسئولان استان خدمات دهی به همشهریان است.

انتهای پیام/ ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28108
  • دیدگاه‌ها برای جمع آوری آب های سطحی در اولویت شهرداری همدان/ اعتبارات کافی نیست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.