• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

ثبت «روز همدان» مطالبه دور از دسترس نیست/نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم/دولت مصمم به فعال کردن اقتصاد روستا

  • کد خبر : 159844
  • 06 مرداد 1401 - 15:31
ثبت «روز همدان» مطالبه دور از دسترس نیست/نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم/دولت مصمم به فعال کردن اقتصاد روستا

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی، درجمع نخبگان و خانواده شهدای استان همدان، گفت: مسئله بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، به مشکلات کشور پی برده‌ایم و باید با حل مشکل رضایتمندی در این حوزه را افزایش دهیم. علی روزبهانی- به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان  درجمع نخبگان و خانواده […]

آیت‌ الله سید ابراهیم رئیسی، درجمع نخبگان و خانواده شهدای استان همدان، گفت: مسئله بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، به مشکلات کشور پی برده‌ایم و باید با حل مشکل رضایتمندی در این حوزه را افزایش دهیم.

علی روزبهانی- به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان  درجمع نخبگان و خانواده شهدای استان همدان اظهار کرد: : برای من توفیقی است که در بین نخبگان، خانواده شهدا، ایثارگران نظام حضور دارم.

وی افزود: سالروز غرورآفرین عملیات مرصاد، یادآور رشادت و ایستادگی سربازان نظام است.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان می‌خواستند با جنایات خود راه را برای نظام سلطه باز کنند و جلوی آنچه را که از ارزش‌های نظام اسلامی خلق شده بود؛ بگیرند.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد: منافقان و دشمنان درصدد بودند با حرکات ظلمانی خود جلوی ارزش‌ها و آرمان‌ها سد شوند، اما سربازان نظام نگذاشتند.

رئیسی با بیان اینکه در جریان جنگ تحمیلی و عملیات مرصاد سلحشوران افتخار آفریدند و عزت برای اسلام آفریدند، گفت: همواره باید رشادت و شهادت‌های نیروهای اسلام مرصاد در خاطره‌ها بماند و باید نفاق منافقین را نیز به خاطر بسپاریم.

وی اظهار کرد: دشمن همواره به دنبال نفوذ هستند و جریان انقلابی باید مراقبت کند تا این جریان نتواند به اهداف خود برسد. جریان نفاق چهره خود را می پوشاند و اهداف پلید خود را پنهان می‌کند و به پیش می‌برد. در طول تاریخ انقلاب اسلامی ضربه‌ای که از نفاق خوردیم از کفر نخوردیم و وقتی در تاریخ اسلام نیز نگاه می‌کنیم نیز ضربه جریان نفاق بسیار سهمگین‌تر است.

رئیس جمهور ادامه داد: افرادی که در مقابل ائمه معصومین ایستادند، افرادی نمازخوان‌، روزه‌گیر و قرآن‌خوان بودند؛ اما یا بصیرت نداشتند و یا منافق بودند. باید مراقب الحاد و شرک بود، اما شناخت جریان نفاق سخت‌‌تر است. باید نقاب را از چهره نفاق کنار زود و برای همه برملا کرد که چهره نفاق چیست. در این‌راه انسان باید با چشم باز حرکت کند.

آیت الله رئیسی با اشاره به اینکه امروز دولت ماموریت خطیری دارد و رمز موفقیت آن نیز در مشورت و همراهی است، اظهار کرد: دولتمردان باید در همه‌ی بخش‌ها، خود را محتاج مشورت با مردم و نخبگان بداند و در تصمیم‌گیری‌ها و سیاست این موضوع باید مورد توجه باشد.

رئیس قوه مجریه عنوان کرد: اگر امروز فعلی موجب ارتقای کشور می‌شود آن را منتقل کنید، این نگاه‌ها، نمادی است که باید نگاه نخبگان را داشته باشیم و در همه عرصه‌ها ارتباط با نخبگان باید مد نظر ویژه باشد.

وی گفت: برخی از سیاسیون از مردم برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کنند که نباید چنین باشد.

آیته الله رئیسی ادامه داد مسئله بروکراسی اداری یکی از مشکلات کشور است، به مشکلات کشور پی برده‌ایم و باید با حل مشکل رضایتمندی در این حوزه را افزایش دهیم. در دستگاه قضا دنبال برخورد با مفسدان هستیم و اینجا به دنبال این هستیم بسترهای فسادزا رفع شود

وی گفت: اصلاح آغاز شده و باید آن را دنبال کنیم تا اتفاقات خوبی بیفتد و اصلاح اقتصادی انجام شود. تاکید می‌کنم استفاده از نیروهای تحول‌گرا، جوان، حزب‌اللهی، با اندیشه و باانگیزه می‌تواند کاساز باشد.

رئیس قوه مجریه اضافه کرد: مقام معظم رهبری به بهره‌مندی از توان جوانان تاکید دارند و ما نیز در این راستا باید گام‌های مهمی برادریم. روحیه با نشاط و جهادی در بدنه دولت وجود داد و اعتقاد دارم باید از جوانان بهره برد. استفاده از نظرات کارشناسی در اقدامات، مورد اعتقاد ماست و اینجا باید تصمیم بگیریم.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: باید نظارت قاطع داشت، جای نظرات متفاوت هم در حوزه و دانشگاه و اندیشه های آزاد است. در کار اجرایی بعد از الهام‌گیری از نظر کارشناسی باید تصمیم قاطع گرفت.

وی گفت: عملکرد مدیران دولتی را بررسی می‌کنیم، یک دوره وزرا و مدیران ارشد کشور را ارزیابی کرده‌ایم و کیفیت را تبدیل به کمیت کردیم و با شاخص‌های مدیریتی نسبت به هر یک از مدیران به نتیجه رسیدیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تنها دولت بعد از انقلاب دارای برنامه منظم و مدون هستیم، تاکید کرد: در این راستا ۳۷ حوزه مختلف نظام مسائل مشخص و چرخش‌های تحول آفرین نیز ارائه شده است

آیت الله رئیسی اضافه کرد: مراکز علمی نگاه کنند و نظر بدهند؛ ضمن اینکه معلوم شود که دولت برنامه‌هایی برای تحول دارد.

روحیه جهادی تعطیل نشده و امروز گروه‌های جهادی فعال‌اند

رئیس قوه مجزیه تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی سپاه به عنوان شجره طیبه شکل گرفت امام(ره) جهاد سازندگی را هم تشکیل داد. از ابتدای دولت بنا داشتیم حرکت سازندگی را دنبال کنیم اما هر کدام از گروه‌ها جایگاهی دارند و بسیاری از حرکت‌های جهادی دانشجویی شروع شده است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: شورای جهادی آغاز شده و کار در این راستا با قوت بیشتری انجام می‌شود.ما به انصاف کارآفرینان خود اعتقاد داریم و به کسانی که ممیزی مالیاتی انجام می‌دهند گفته ایم به تراکنش اصناف نمی‌توان اتکا کرد و باید به فعال صنفی و کارآفرینان تکیه کرد.

وی افزود: اصل اعتماد به صنف‌ها و کسب و کارها باید مد نظر باشد و ممیزی مالیاتی به آنها اعتماد کنند.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه خانواده‌های شهدا نظربلند و دارای روحیه قوی هستند، اشاره کرد: رسیدگی به خانواده شهدا و ایثارگران مورد توجه ماست. باید قانون حمایت ایثارگران اجرا شود.

آیت الله رئیسی گفت:موانع موجود بررسی شده و باید کشاورزی را محور قرار دهیم که چند مشکل وجود دارد و باید مدیریت منابع آبی و اصلاح الگوی کشت مدنظر باشد.

وی با تاکیو بر اینکه باید اقتصاد کشاورزی را فعال کنیم، تصریح کرد: مشکل جدی این است که از روستاها به حاشیه شهرها می‌آیند و خیلی از روستاها آب، برق و خانه بهداشت دارد اما کشاورز به حاشیه شهر مهاجرت می‌کند، چون می گوید کشاورزی برای ما صرف نمی‌کند، باید در این حوزه کار کنیم و اقتصاد روستا را فعال کنیم.

اهمیت فعال شدن اقتصاد گردشگری و معادن در اشتغال

آیت الله رئیسی ادامه داد: اقتصاد گردشگری و معدن مهم‌اند و می‌تواند اشتغال نیز ایجاد کند و برنامه‌های خوبی در دستور کار است. نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم و معادن غیرفعال که پروانه بهره برادری دارند باید به چرخه تولید بازگردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ثبت «روز همدان» مطالبه دور از دسترس نیست و شورای انقلاب فرهنگی آمادگی دارد این کار را انجام دهد. همدان روزهای پرافتخار زیادی دارد؛اما آنچه در قله بود را مد نظر قرار دهیم.

آیت الله رئیسی در مورد حجاب و عفاف، گفت: در بحث حجاب قانون داریم و همه باید به قانون به دور از سلیقه شخصی عمل کنند.

وی ادامه داد: با سازوکارهایی که در دولت ایجاد شده نخبگان و جوانان ارتباط را با دولت حفظ کنند.

رئیس‌ قوه مجریه تاکید کرد: دشمنان می خواهند بچه‌های انقلابی نسبت به مسائل حساس نباشند؛ بنابراین باید مراقب بود، باید عقب‌ماندگی‌های قبلی را جبران و احساس مسئولیت داشته باشیم. امروز، تولید یکی از مولفه‌های قدرت است و مردم متدین در صحنه و حامی خون شهیدان از مولفه ‌های قدرت هستند .

رئیس جمهور در پایان تاکید کرد: مهمترین مولفه قدرت در نظام ما توجه به ولایت و رهبری است همه به عنوان سربازان انقلاب باید تلاش کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=159844
  • دیدگاه‌ها برای ثبت «روز همدان» مطالبه دور از دسترس نیست/نسبت به فعال‌سازی واحدهای تولیدی مصمم هستیم/دولت مصمم به فعال کردن اقتصاد روستا بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.