• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

ثبت بیش از ۷۷ سقوط گردوتکان از درخت در تویسرکان/احتمال بروز ضایعه نخاعی ۲ تا ۵ مصدوم بالا گرفت

  • کد خبر : 86605
  • 09 مهر 1399 - 19:07
ثبت بیش از ۷۷ سقوط گردوتکان از درخت در تویسرکان/احتمال بروز ضایعه نخاعی ۲ تا ۵ مصدوم بالا گرفت

مدیر اورژانس تویسرکان با بیان اینکه فصل گردوتکانی از بیستم شهریور ماه آغاز شده، گفت: تا ظهر امروز بیش از ۷۷ مورد سقوط از درختان گردو در این ۲۰ روز ثبت شده که احتمال ضایعه نخاع شدن دو تا پنج مصدوم هم می رود. فرشاد عبدالمالکی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: با توجه […]

مدیر اورژانس تویسرکان با بیان اینکه فصل گردوتکانی از بیستم شهریور ماه آغاز شده، گفت: تا ظهر امروز بیش از ۷۷ مورد سقوط از درختان گردو در این ۲۰ روز ثبت شده که احتمال ضایعه نخاع شدن دو تا پنج مصدوم هم می رود.

فرشاد عبدالمالکی در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی باغات سقوط از درختان گردو بسیار خطرساز است و حتی گاهی گردوتکانان با خطر مرگ روبرو می شوند.

وی با بیان اینکه فصل گردو تکانی از بیستم شهریور ماه آغاز شده، اظهار کرد: عمده حوادث منجر به سقوط از درخت در حوالی ظهر و عصر روی داده و یا اینکه گردوتکان مربوطه از بیماری زمینه ای خاصی رنج می برد و به دلیل کاهش قند خون و مواردی از این قبیل در کنترل تعادل خود بالای درختان با مشکل مواجه می شود.

گردوتکانانی که نه بیمه دارند نه کمربند ایمنی!

مدیر اورژانس تویسرکان با اشاره به اینکه متاسفانه عمده گردوتکانان آسیب دیده بیمه ندارند، تصریح کرد: برخی از باغداران نیز می گویند هزینه دستمزد گردوتکان برایشان به صرفه نیست، بنابراین خود بدون تجربه کافی به بالای درخت می روند و این مسئله در مواردی برایشان حادثه آور بوده است.

عبدالمالکی با اعلام اینکه تا ظهر امروز نهم مهرماه بیش ۷۷ حادثه سقوط از درخت گردو ثبت شده، عنوان کرد: متاسفانه احتمال ضایع نخاع شدن دو تا پنج نفر از بین این تعداد مصدومان هم می رود.

وی ادامه داد: میانگین سنی افراد آسیب دیده به دلیل سقوط از درختان گردو ۴۰ سال به بالا است و از تجهیزات لازم همچون کمربند ایمنی استفاده نمی کنند.

مدیر اورژانس تویسرکان از گردوتکانان خواست تا خوشی دستمزد و یا سود فروش گردوی خود را با یک عمر جراحت و مصدونیت تلخ نکنند.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=86605
  • دیدگاه‌ها برای ثبت بیش از ۷۷ سقوط گردوتکان از درخت در تویسرکان/احتمال بروز ضایعه نخاعی ۲ تا ۵ مصدوم بالا گرفت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.