• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

تیغ بران باز هم بر گردن مصرف کنندگان

  • کد خبر : 112296
  • 14 اردیبهشت 1400 - 13:52
تیغ بران باز هم بر گردن مصرف کنندگان

شورای رقابت در جلسه ظهر دوشنبه ۱۳ اردیبهشت مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را در سال ۱۴۰۰ صادر کرد. به گزارش عصر همدان، شورای رقابت بالاخره بعد از چند روز تنش میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان در نهایت تیغ بران را بر گردن مصرف کنندگان گذاشت و با اعلام قیمتهای جدید […]

شورای رقابت در جلسه ظهر دوشنبه ۱۳ اردیبهشت مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را در سال ۱۴۰۰ صادر کرد.

به گزارش عصر همدان، شورای رقابت بالاخره بعد از چند روز تنش میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان در نهایت تیغ بران را بر گردن مصرف کنندگان گذاشت و با اعلام قیمتهای جدید خیال خودروسازان را راحت کرد.

ظهر دیروز ۱۳ اردیبهشت ماه قیمت خودرو در چهارصد و شصت و دومین جلسه شورای رقابت با افزایشی ظالمانه و مغایر با سیر نزولی قیمت دلار، و زمزمه های رفع تحریم های خودرویی منتهی شد.

بر اساس تصمیم شورای رقابت، تمام کسانی که تا پایان سال ۹۹ برای خرید خودرو ثبت نام کرده اند پیش پرداخت داشته اند و مشمول دریافت سود نیستند افزایش قیمت به آن ها تعلق نمی گیرد.

علاوه براین براساس تورم بخشی یک ساله اعلام شده توسط بانک مرکزی و پس از کسب تورم های اعمال شده قبلی در سه ماهه اول ودوم سال ۹۹ و پس از اعمال متغییرهای کیفیت و بهره وری نهایتا برای شرکت ایران خودرو به طور متوسط ۸.۲ درصد و برای شرکت سایپا به طور متوسط ۸.۹ درصد افزایش قیمت تعیین شد.

به گزارش عصر همدان، باید از رئیس شورای رقابت پرسید شرط افزایش قیمت کارخانه محصولات خودروسازان منوط به افزایش تولید بود، این در حالی است که خودروسازان خودرو های تکمیل وجه شده مشتریان را از بهمن ماه سال ۹۹ تا بحال گروگان گرفته اند تا چرخه عرضه و تقاضا را برهم زده و در اصطلاح بازار را تشنه نگاه دارند و شرایط افزایش قیمت را با چتر حمایتی رضا شیوا رئیس شورای رقابت میسر سازند.

انتهای پیام/ ط

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=112296
  • دیدگاه‌ها برای تیغ بران باز هم بر گردن مصرف کنندگان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.