• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

تکیه بر نیروی جوان کشور در همه عرصه ها مشکل گشا است/جناح‌های سیاسی در عزل و نصب‌ مدیران دخالت نکنند

  • کد خبر : 133093
  • 30 مهر 1400 - 16:22
تکیه بر نیروی جوان کشور در همه عرصه ها مشکل گشا است/جناح‌های سیاسی در عزل و نصب‌ مدیران دخالت نکنند

ائمه جمعه شهرهای استان همدان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه عاملان کشتار مسلمانان در افغانستان محکوم هستند، گفتند: نا امنی ها و انفجارهای رخ داده در این کشور باعث ناراحتی مسلمانان جهان شده است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های […]

ائمه جمعه شهرهای استان همدان در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با بیان اینکه عاملان کشتار مسلمانان در افغانستان محکوم هستند، گفتند: نا امنی ها و انفجارهای رخ داده در این کشور باعث ناراحتی مسلمانان جهان شده است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه ی شهرستان های مختلف استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس؛ آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه در جمع نمازگزاران با بیان اینکه قدردانی از زحمات دیگران از مصادیق تقواست اظهار کرد: از زحمات شهردار سابق قدردانی کرده و به شهردار جدید نیز تبریک می‌گوییم، امید است در راه کسب رضایت و احترام مردم گام برادرند.

وی با اشاره به اینکه شهردار همدان برنامه‌های مختلف به ویژه پیوست‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف دارند افزود: امیدواریم با روحیه جهادی و  انقلابی در کنار اعضای شورای اسلامی، اقدامات لازم برای شهر انجام گیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فردا به احتمال زیاد آقای قاسمی فرزاد با حضور وزیر کشور به عنوان استاندارد جدید معارفه می‌شود تصریح کرد: جا دارد از زحمات استاندارد سابق همدان نیز قدردانی کنیم زیرا در دوران مسئویلت ایشان پروژه‌های اقتصادی خوبی تعریف و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تمام مردم و مسئولان از نماینده دولت در استان حمایت کنند تا مشکلات برطرف شود خاطرنشان کرد: امروز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم و از نزدیک مشکلات اقتصادی را احساس می‌کنیم بنابراین ضروری است فارغ از جناح‌بندی‌ها کمک کنیم کارها پیش برود.

استاندارد همدان میدان را برای جوان‌ترها باز کند

شعبانی با بیان اینکه با استقرار استاندارد همدان، برخی افراد و جناح‌ها سهم‌خواهی و مهره‌چینی نکنند گفت: در عزل و نصب‌های مدیران استان نباید ورود کرد، باید اجازه داد تا استاندارد با همفکری انسان‌های دلسوز افراد کارآمد برای بهبود وضعیت اقتصادی انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مجموعه انسان‌های کارآمد را تنها خود و افراد خودشان می‌دانند که اینگونه نیست اظهار کرد: استاندارد جدید توجه جدی به جوانان داشته باشد ما در جوانان خود افراد کارآمد و مستعد داریم که باید به آنها میدان واقعی داد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت به جوانان اعتماد کرده و استاندارد همدان هم میدان را برای جوان‌ترها باز کند و به آنها فرصت دهد افزود: مشکل اصلی استان ما بیکاری جوان‌ها و مشکلات اقتصادی است، بنابراین نگرش اقتصادی استاندارد باید قوی باشد و انتظار ما عملکرد موفق در حوزه اقتصاد و نگاه اشتغال‌محور است.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان ظرفیت‌های اقتصادی به ویژه صنعتی خوبی دارد تصریح کرد: لازم است سرمایه‌گذار جذب و اعتبارات لازم پیگیری و برای استان به دست آوریم.

شعبانی با بیان اینکه استاندارد هم در کنار مردم و همراه با جامعه، مردمی بودن را مانند رئیس دولت سیزدهم حفظ و ادامه دهد ادامه داد: پیامبر اکرم یک پیمان‌نامه به نام قانون اساسی مدینه در هجرت به مدینه تدوین کردند که یکی از اصول آن تدوین رابطه مردم با حاکمیت است.

به فرموده نبی مکرم اسلام افراد باید نسبت به هم متعهد و مسؤول باشند

وی گفت: نبی مکرم اسلام به دلیل اختلاف فکری که در مدینه وجود داشت، یک نظام سیاسی واحد مبتنی بر وحدت عقیدتی ایجاد کردند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پیامبر اخوت دینی را مطرح و وحدت اعتقادی را اساس پیوند اجتماعی قرار دادند خاطرنشان کرد: ایشان در مدینه برابری و وحدت بین مسلمین را با تمام اختلافات مطرح کردند که باید دید چرا کشورهای اسلامی به تعالیم پیامبر گرامی اسلام عمل نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه افرادی که در افغانستان عملیات تروریستی انجام می‌دهند به اسم اسلام مسلمان‌کشی می‌کنند گفت: داعش و تکفیری هیچ ارتباطی با اسلام ندارند و فقط از این نام برای زیر سوال بردن این دین استفاده می‌کنند.

شعبانی با بیان اینکه دشمن در حال دامن زدن به اختلافات مسلمانان و جامعه اسلامی است گفت: همه ما پیرو پیامبری هستیم که بین مسلمانان و مردم برادری و وحدت ایجاد کرد پس ما نیز باید در این مسیر پیش رویم.

وی اظهار کرد: اگر جامعه اسلامی که در منطقه هستند، یک امت واحده باشد آمریکا نمی‌تواند اختلاف‌افکنی کند و اسرائیل در مرزهای کشور اسلامی مستقر شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکل اساسی جوامع اسلامی این است که به تعالیم بلند پیامبر عمل نمی‌کنند افزود: در هفته وحدت باید اختلافات را کنار گذاشت و بر محور پیامبر بزرگ اسلام حرکت کند و همچنان که فرمود افراد نسبت به هم متعهد و مسؤول باشند.

دانش‌آموزان امروز ادامه‌دهنده مسیر دانش‌آموزان ۳۰ مهر هستند

وی در ادامه سخنانش با گرامی‍داشت ۳۰ مهر ۱۳۵۷ تصریح کرد: دانش‌آموزان همدان در روز ۲۹ و ۳۰ مهرماه در روز چهلم شهدای ۱۷ شهریور قیام کردند و افرادی به شهادت رسیدند.

شعبانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان امروز ادامه‌دهنده مسیر دانش‌آموزان ۳۰ مهر هستند ادامه داد: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب یک منشور تربیتی است و برای تحقق آن توسعه فکری، بازسازی عقیدتی در آموزش و پرورش لازم است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است بیانیه گام دوم محقق شود از لحاظ اندیشه و فکر باید اقدامات اساسی صورت گیرد خاطرنشان کرد: طرح تحول سند آموزش و پرورش جدی گرفته شود و متولیان امر تدوین درستی از آن انجام دهند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه از اول آبان ماه سرشماری نفوس و مسکن در شهرستان همدان آغاز می‌شود گفت: از آن جا که اطلاعات صحیحی در ارتباط با جمعیت وجود ندارد اعتبارات لازم را هم دریافت نمی‌کنیم بنابراین در مسئله آموزش و بهداشت و جذب اعتبارات به آمار صحیح نیاز داریم.

نهاوند

ولایتمداری و حفظ اتحاد برای غلبه بر مشکلات ضروری است/ تکیه بر نیروی جوان کشور در همه عرصه ها مشکل گشا است

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: با توجه به خطرات فضای مجازی خانواده ها باید توجه بیشتری به نسل جوان داشته باشند.

وی اظهار داشت: خانواده ها نباید فرزندان خود را در فضای مجازی رها کنند چون تهدیدهای فراوانی برای جوانان در این فضا وجود دارد و باید مراقب بود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها گفت: همانطور که امام راحل فرمودند؛ آمریکایی ها با اصل اسلام مخالف هستند و با شیعه و سنی دشمن اند و گاهی به نفع اهل سنت بر ضد شیعه طرفداری می کند یا به عکس که این نشان دهنده اصل دشمنی آنها با اسلام است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها هم از وهابیت و داعش برای قتل شیعیان حمایت می کنند و هم از عوامل تندرو شیعه استفاده می کنند تا بر ضد مقدسات اهل سنت حرف بزنند و اختلافات را تشدید کنند.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: برای آمریکا شیعه و سنی فرق ندارد و باید مواظب اختلاف افکنی ها و نقشه های آنها باشیم و در دام توطئه‌ های آنها و صهیونیست ها نیفتیم.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: اتحاد و ولایتمداری رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود و امروز هم برای غلبه بر مشکلات باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم و وحدت را حفظ کنیم.

امام‌ جمعه نهاوند افزود: تکیه بر نیروهای جوان کشور در همه عرصه ها مشکل گشا است و مسئولان باید به جوانان بها بدهند و برای حل مشکلات به آنها اعتماد کنند.

وی گفت: نوجوانان امروز یقینا آینده سازان و طلایه داران فردای انقلاب اسلامی هستند و آینده کشور را خواهند ساخت.

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: اولویت کار دولت خنثی کردن تحریم ها است که این‌ کار با جهش تولید، رونق تولید، مبارزه با فساد و مفسدین محقق می شود.

وی در بخش پایانی خطبه ها گفت: تعدادی از شهروندان شکایات متعددی از تعطیلی و شلوغی نانوایی ها داشته اند که امیدواریم مسئولان مربوطه در این خصوص اقدام عاجلی انجام دهند.

امام جمعه نهاوند افزود: مسئولان نطارت بیشتری داشته باشند که تخلفی انجام نشود چون در این صورت مردم به زحمت می افتند.

تویسرکان

وجود معتادین متجاهر در تویسرکان، از بی عرضگی نماینده دولت است

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه نیروی انتظامی برای مقابله با معتادین متجاهر می گوید بودجه در اختیارش قرار نمی دهند، گفت: چگونه نماینده دولت در تویسرکان (فرماندار) می گوید بودجه نداریم در حالی که هر ساله چند ۱۰ میلیارد تومان بودجه شهرستان است، ایا این از بی عرضگی مسئولان متولی نیست؟!

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های آخرین جمعه مهر ماه در تویسرکان با اشاره به منویات رهبر انقلاب درباره اینکه ترویج سبک زندگی غربی مشکلات اجتماعی، اخلاقی و سیاسی و اقتصادی بسیاری بر کشور تحمیل کرده، گفت: چشم امید رهبر انقلاب برای رفع این مشکلات به مانند همیشه به ورود جوانان و تلاش جهادی آنان برای اشاعه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

وی اظهار کرد: با وجود آن که تعاون و انجام کارهای گروهی جزء آموزه های دینی ماست، اما این مهم در کشورمان به خوبی اجرایی نمی شود و در عرصه کار گروهی ضعیف هستیم، در حالی که می توان با رونق دادن به تعاون متناسب با سبک زندگی اسلامی مشکلات بسیاری را برطرف ساخت.

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین فراوانی مواد مخدر و توزیع آن و حضور معتادین متجاهر در جامعه را معضلی بزرگ برشمرد و افزود: آیا چنین اوضاعی منطبق با سبک زندگی اسلامی است؟ آیا رونق گرفتن این معضل مایه سرافکندگی جامعه بشری و به ویژه جامعه اسلامی نیست؟

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه برای رفع مشکل اعتیاد دستگاه های متولی بسیاری باید در عمل وارد عرصه شوند، تصریح کرد: در جلسات نیروی انتظامی ما می گوید که برای جمع آوری معتادین متجاهر و برخورد با آنان تنها مشکل ما نداشتن بودجه و اعتبار است.

وی تأکید کرد: مگر ما فقیریم؟ چرا هزینه ای که ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی شود به نیروی انتظامی نمی دهند؟ چگونه می شود که نماینده دولت در تویسرکان (فرماندار) می گوید بودجه نداریم، هر ساله چند ۱۰ میلیارد تومان بودجه شهرستان ما است، چرا نماینده دولت در این شهرستان نمی تواند مدیریت کند؟

امام جمعه تویسرکان گفت: انصافاً این بی عرضگی و سرافکندگی نماینده دولت و متولیان امر در شهرستان است که نمی تواند برای مبارزه با مواد مخدر تدبیر کنند و مشاهده معتادین متجاهر در کوچه و بازار و پارک ها قابل قبول نیست.

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: اگر مسئولان متولی نمی توانند با این معضل برخورد کنند و نماینده دولت هم می گوید نمی تواند مشکل را حل کند، تعارف نکنید، بگویید نمی توانید.

اسدآباد

در اختلاف افکنی مذهب تشیع و تسنن دست پلید انگکلیس و آمریکا اشکار است

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر دوری محرمات و گناهان و رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت علی ع در نهج البلاغه فرمود که هیچ شفاعت کننده ای کارسازتر از توبه نیست.

وی با اشاره به هفته وحدت و تبریک این ایام، تصریح کرد: باید با کنار هم گذاشتن اشتراک مذهب شیعی و سنی وحدت را حفظ کنیم، دشمنان اسلام با تفرقه افکنی و جنگ افروزی قرنهاست بین دو مذهب بزرگ تشیع و تسنن اختلاف راه می اندازد و دست انگلیس پلید و آمریکای ملعون در این امر اشکار است.

امام جمعه اسدآباد باتاکید بر فرزندپروری ، گفت: نقش زنان در مدیریت زندگی سالم و تربیت افراد صالح و خوب نقشی مهم دارد.

وی با تبریک انتصاب جدید استان همدان ، از وی خواست با نگاه عدالت محوری به نقاط استان توجه کند.

بهار

امام جمعه موقت شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه اعلام کرد: مردم بهار به جد از آقای استاندارد مطالبه میکنند تا فرمانداری بومی، جوان، جهادی و آگاه به نقاط قوت و ضعف منطقه را انتخاب نماید که به وعده ها و شعارهای دولت سیزدهم از جان و دل معتقد باشد و مشکلات جامعه امروز را بفهمد.

خطیب موقت نماز جمعه شهرستان بهار با توصیه همگان به تقوای الهی با تبریک ایام سرور ماه ربیع و  ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت که با نامگذاری حکیمانه توسط امام راحل اتفاق افتاد عنوان کرد: حرکت امام حرکت حکیمانه ای بود چراکه  دنیای اسلام با ظرفیتی که دارد میتواند جهان را در خیلی از مسائل تحت مدیریت خود در آورد چه بسا با وسوسه و نقشه پلید استعمار پیر، بین شیعیان و اهل سنت تفرقه بوجود آمد و  آیت الله بروجردی با سر دادن ندای وحدت و ارتباط با بزرگان اهل سنت گرفتند و شیعه در بین اهل سنت  به رسمیت شناساندند چنانچه؛ امام موسی صدر نماینده  مرجع عالی قدر تشیع در لبنان با شعار وحدت طوری در لبنان ظهور و بروز پیدا میکند که نه تنها مذاهب اسلام بلکه مسیحی ها هم با ایشان متحد میشوند و باعث وحدت ادیان میشود.

حجت السلام علی اصغر زارعی تصریح کرد:  امروزه برخی در فضای مجازی در ایام ربیع به بهانه های مختلف در هفته وحدت شروع میکنند  به لجن پراکنی نسبت به مسئله وحدت شیعه وسنی که این همه مورد تاکید امام راحل و آیت الله بروجردی و بزرگان و مقام معظم رهبری است و قطعا این تاکیدات منشا سیره اهل بیت علیه السلام است،  که اینها به تعبیر رهبری از دو حال خارج نیستند؛ یا اینها مزدور دشمن اند یا حداقل اینکه جاهل و نادان هستند و نمیدانند چه میکنند! آن سنگر متحد که درمقابل جبهه تکفیری ها، شیعه و سنی در کنار هم قرار گرفتند در برابر دشمن باعث زمین گیر کردن داعش شد و باعث پیروزی جبهه مقاومت  شدند و امروز چیزی که مقام معظم رهبری برای چشم انداز اسلام با عنوان تمدن نوین اسلامی تعریف کرده، و دشمن نگران اتحاد شیعه و سنی است و تلاش خواهند کرد که این تمدن رقم نخورد.

حجت السلام والمسلمین زارعی اظهار کر: یکی از مهمترین وظایف مسلمانان و ایمان آورندگان به خداوند متعال عمل به واجبات و محرمات با توجه به توصیه های الهی است،ای کسانی که ایمان آورده اید با تقوا باشید و  همراهی کنید صادقان را آیا صادق تر از انبیا و اولیا الهی وجود دارد پس باید با اولیا و ائمه و شیوه ای که نگاه به دنیا دارند همراه شویم.

حجت السلام علی اصغر زارعی در مورد شرط همراهی با ائمه و اولیا گفت:  باید بدانیم نگاه آنان به دنیا و آخرت چگونه است شعار انبیا و اولیا فرمایش قرآن است دعوتی که در دنیا که میفرمایند “حرکت کنید و بروید و متوقف نشوید” بزرگترین مشکل بشر اینست که  در دنیا  متوقف میشوند، توقف دراین دنیا یعنی ماندن در جهنم است، اگر دعوت انبیا را بپذیریم و حرکت کنیم باید مبدا و مقصد را احساس کنیم  هر روزی که عمر ما می گذرد باید نزدیک شدن به مقصد را احساس کنیم و همچنین  دور شدن از مبدا را هم حس کنیم  آیا درطول مدت که از عمرمان گذشته اگر به گذشته نگاه کنیم که آیا به مقصد نزدیک شده ایم یا نه!

بعضی ها مقصدی برای خود تعریف نکردند، بدترین شکل ممکن برای انسانی که در این دنیا زندگی می کند توجه نکردن دعوت انبیاست، عده ای متوقف اند و عده ای مثل چهارپایان بلکه بدتر که مسیر قهقرا را طی میکند  و به عقب میروند، ما باید به سوی خدا بازگردیم به همان جایی که بودیم چرا که از نزد خداوند متعال آمده ایم و به نزد او باز میگردیم، این مسیر بازگشت  را باید روزانه چک کنیم تا ببینیم آیا به خدا نزدیک میشویم یا دلبسته شدیم و نتوانستیم  رشته تعلقات را پاره کنیم و بت های وابستگی در این دنیا را بشکنیم که اگر اینگونه باشد در قعر جهنم سقوط کرده ایم باید حواسمان را جمع کنیم که شیطان ما را غافل نکند، و از مبدا و مقصد و زندگی غافل نشویم تا دچار خسران نشویم.

امام جمعه موقت شهرستان بهار اضافه کرد: از بهترین فرصت ها که از کفارات گناهان بزرگ محسوب میشود، برطرف کردن غم و اندوه مومن است باید بگردیم از اطرافیان، دوستان و آشنایان و اقوام کسانی که مشکلات و گرفتاری دارند پیدا کنیم و کمک کنیم  تا از لطف و عنایات خدا استفاده کنیم  تا خطا ها و لغزش ها را جبران کنیم و به مسیر که برایمان تعریف کردند حرکت کنیم.

حجت الاسلام زارعی نیز با تبریک به انتخاب استاندارد جدید همدان بعد از مدت ها گفت: با آرزوی توفیقات روز افزون و دعوت همکاری طیف ها و گروه های مختلف برای محقق شدن شعارهایی که دولت جدید به مردم وعده کرده اند ما مردم بهار مطالبه میکنیم به جد این مطالبه را داریم که؛ آقای استاندارد   ما یک فرماندار بومی میخواهیم که طبق توصیه های مقام معظم رهبری جوان باشد،

جهادی باشد، نقاط قوت و ضعف منطقه را بشناسد، به وعده ها و شعارهای دولت سیزدهم از جان و دل معتقد باشد، به ذی مردمی اعتقاد داشته باشد و از بین مردم مستضعف باشد، درد مستضعفین را درک بکند، بفهمد که مشکلات امروز جامعه چیست و با گوشت و پوست و استخوان بی خانگی را درک کند و مشکلات ازدواج و مسکن جوانان را بفهمد.

حجت الاسلام زارعی نیز افزود:چندسالی هست که مقام معظم رهبری نسبت به  کاهش جمعیت اعلام خطر میکند، راجب مسئله ازدواج نیز تاکید مینماید اما مسئولی باید در راس کار قرار گیرد که  مقدمات این دغدغه‌های را بتواند برطرف کند، با این مشکلات و دردها آشنا باشد.

در پایان نیز با اشاره به اقدام و مبارزات امام خمینی(ره) درمقابل پذیرش کاپیتولاسیون عنوان کرد: افشاگری و اعتراض امام راحل و همه کسانیکه برای به ثمر رسیدن این نظام خون دادند، باعث سربلندی امروز در مقابل استکبار و مقاومت در مقابل  زورگویان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=133093
  • دیدگاه‌ها برای تکیه بر نیروی جوان کشور در همه عرصه ها مشکل گشا است/جناح‌های سیاسی در عزل و نصب‌ مدیران دخالت نکنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.