• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تعرفه های انتخاباتی باید به تعداد کافی تهیه و مردم نباید معطل شوند/کشور نیازمند امیدواری‌ اجتماعی است

  • کد خبر : 117950
  • 28 خرداد 1400 - 19:09
تعرفه های انتخاباتی باید به تعداد کافی تهیه و مردم نباید معطل شوند/کشور نیازمند امیدواری‌ اجتماعی است

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه وزارت کشور باید تدابیر لازم برای وجود تعرفه کافی تا آخرین لحظات مهلت اخذ را در محل رأی گیری را بیاندیشد و نباید مردم معطل بمانند، خواستار برخود با متخلفانی که در اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کرده اند […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در خطبه های نماز جمعه امروز با بیان اینکه وزارت کشور باید تدابیر لازم برای وجود تعرفه کافی تا آخرین لحظات مهلت اخذ را در محل رأی گیری را بیاندیشد و نباید مردم معطل بمانند، خواستار برخود با متخلفانی که در اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کرده اند شدند.

به گزارش عصر همدان، همزمان با جشن سیاسی و انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر ۱۴۰۰ در کشور، نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

همدان

آیت الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در قانون اساسی دومین مقام کشور رئیس جمهور بوده و او مسئول اجرای قانون اساسی است اظهار کرد: رئیس جمهور ۸۵ درصد مدیران کشور را انتخاب می‌کند بنابراین وقتی می‌گویند رئیس جمهور اختیار ندارد، فرافکنی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتخاب وزرا، سفرای ایران در سراسر دنیا، انتخاب ۳۱ استاندارد برای استان‌های کشور، انتخاب ۴۵۰ فرماندار، یک‌هزار و ۷۰ بخشدار و… به دست رئیس جمهور است افزود: انتخاب معاونان وزیر نزدیک به ۸۰۰ نفر که در عرصه اقتصاد و فرهنگ کشور موثر هستند به دستان رئیس جمهور انجام می‌شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با توجه به آمار سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۲ میلیون و ۳۷۹هزار نفر جزو کارمندان دولت هستند تصریح کرد: طبق آمار دولت، یک پنجم این افراد پست مدیریت و ریاست دارند و در همین سال ۹۹ که اسامی و حقوق مدیران ثبت شده، بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر پست مدیریت و ریاست وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام این مدیران به صورت غیر مستقیم منتصب رئیس جمهور است ادامه داد: مسائل مربوط به اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به مدیران دولت بازمی‌گردد بنابراین اختیارات قوه مجریه با سایر قوا قابل مقایسه نیست.

شعبانی با بیان اینکه سازمان برنامه و بودجه نقش اساسی در مسائل اقتصادی دارد خاطرنشان کرد: رئیس جمهور مسئولیت ۲۷ شورای مهم را دارد مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای عالی امنیت ملی که به صورت مستقیم زیر نظر رئیس جمهور است.

وی با اشاره به اینکه در بودجه سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است گفت: تعیین تکلیف این بودجه عظیم در اختیار دولت است و رئیس جمهوری که امروز انتخاب می‌شود در زندگی ۸۰ میلیون نفر موثر است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه تصمیم غلط یا اجرای غلط یک تصمیم درست مانند مسئله بنزین در سال ۹۸ می‌تواند اهمیت این مسئله را به خوبی نشان داد اظهار کرد: راهبری کل و کشور در عرصه اجرا به دست رئیس جمهوری است و اگر مدیری انتخاب شود که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی نداشته باشد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ سال است که مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی را مطرح می‌کنند افزود: اگر مدیران کشور این مسئله را جدی می‌گرفتند تحریم‌‌های ظالمانه به کشور ضربه وارد نمی‌شد که آسیب بزنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه تصمیمات اشتباه مدیران حس خوش‌بینی به آینده را تحت تأثیر قرار می‌دهد تصریح کرد: امروز ما نیازمند رئیس جمهوری هستیم که پشت میز ننشیند چون با دستورالعمل و صدور آیین‌نامه مشکل کشور برطرف نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ما مدیری نیاز داریم که در میدان و در کنار مردم باشد و واقعیت‌های اجتماعی را از نزدیک ببیند ادامه داد: رئیس جمهور آینده باید مشکلات مردم را از نزدیک لمس کند تا بتواند تصمیم درست بگیرد.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: امروز کشور ما نیازمند امیدواری‌های اجتماعی و ایجاد حس خوش‌بینی است تا اعتمادآفرینی نسبت به آینده صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما نیازمند تغییر رویکردها هستیم گفت: به همین دلیل باید مردم وارد عرصه شوند و با انتخاب یک دولت قوی که نیازمند رأی بالاست تا سرمایه اجتماعی مورد نیاز را داشته باشد، اتفاقات خوبی را رقم بزنند.

شعبانی با بیان اینکه سختی‌ها و مشکلات نباید مانع از انجام وظیفه شود اظهار کرد: گاهی در جامعه مشکلات و اختلاف می‌شود بنابراین به گفته حضرت علی(ع) باید همدیگر را نصیحت کنیم و همدلی و وحدت داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود.

وی افزود: منافع این انتخابات به خود مردم بازمی‌گردد و کشور از  آثار بین‌المللی بهره خواهد برد و حضور مردم تقویت‌کننده مولفه‌های امنیتی کشور ماست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مشکلات برگزاری انتخابات به صورت آنلاین در حال برطرف شدن است تصریح کرد: همه مسؤولان دست در دست هم دهند تا یک انتخابات بزرگ برگزار شود.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه وزارت کشور باید تدابیر لازم برای وجود تعرفه کافی تا آخرین لحظات مهلت اخذ را در محل رأی گیری را بیاندیشد و نباید مردم معطل بمانند، گفت: با متخلفانی که در اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کرده اند برخورد شود.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه ۲۸ خرداد ماه با تبریک دهه کرامت، گفت: زیارت امام رضا(ع) به فرموده فرزند گرانقدرشان امام جواد(ع)، برابر هزار حج است و ایشان فرمودند “راه رسیدن به ولایت الهی این است که حب و بغض و دوستی و دشمنی انسان برای خدا باشد.”

وی در ادامه با اشاره به آیه ۶۲ سوره مبارکه نور مبنی بر اینکه مؤمنین در امور سیاسی و اجتماعی بدون اجازه رهبر جامعه غایب نمی‌شوند، اظهار کرد: امروز رهبر انقلاب همه را به مشارکت در انتخابات فراخوانده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان انتخابات را مصداق آن عمل صالحی دانست که لازم است مؤمنان در انجام آن بر یکدیگر سبقت بگیرند و لحظه ای آن را به تأخیر نیندازند.

با شرکت در انتخابات از ایران اسلامی حمایت می کنیم

حجت الاسلام موحدی عنوان کرد: سردار دل ها در وصیت نامه اش عنوان کرده که راه صحیح حمایت بدون هرگونه ملاحظه‌ای از انقلاب، جمهوری اسلامی و ولی فقیه است” پس با شرکت در انتخابات از جمهوری اسلامی حمایت می کنیم.

وی یکی از مصدایق حمایت و تقویت نظام را شرکت گسترده در انتخابات دانست و با تأکید بر اینکه انتخابات رحمت است و لبیک به امامین انقلاب و ادامه راه شهدا، گفت: انتخاب کاندیدای اصلح کشور را تعالی می بخشد و گرفتاری ها را برطرف می کند.

امام جمعه تویسرکان گفت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند، رویداد انتخابات سرنوشت کشور را تعیین کرده و در همه مسائل عمده تأثیر گذار است، چرا که خوب می دانند حضور گسترده مردم در انتخابات امنیت و اقتدار را برایمان به ارمغان می آورد.

کاهش مشارکت در انتخابات ایران اسلامی را جولاگاه تروریست ها می کند

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه دشمنان اسلام و انقلاب تمام سعی خود را به کار گرفته اند تا از مشارکت مردم ما در انتخابات بکاهند، تصریح کرد: کاهش مشارکت در انتخابات ایران را ضعیف می کند و زمینه ساز افزایش فشارها و دخالت های بیگانگان و تبدیل شدن کشور به جولانگاه تروریست ها می شود.

تعرفه های انتخاباتی باید به تعداد کافی تهیه و مردم نباید معطل شوند

وی همچنین با بیان اینکه وزارت کشور باید تدابیر لازم برای وجود تعرفه کافی تا آخرین لحظات مهلت اخذ را در محل رأی گیری را بیاندیشد و نباید مردم معطل بمانند، عنوان کرد: از آن سو نیز متأسفانه طبق آخرین اخبار این دولت تعداد صندوق های اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور را تقلیل داده و در این زمینه اطلاع رسانی درستی انجام نداده است، آن هم با وجودی آن که رهبر انقلاب روز چهارشنبه ای که گذشت این مسئله را تذکر داده بود.

با متخلفانی که در اخذ رأی ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کرده اند برخورد شود

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف دولت اجرای درست انتخابات است، تأکید کرد: باید با آنان متخلفانی که در اخذ رأی از ایرانیان خارج از کشور کوتاهی کرده اند به جرم ترک فعل برخورد قاطعی شود

مردم از عملکرد دولت دلسرد هستند اما حضورشان پای صندوق های رأی گسترده است

حجت الاسلام موحدی افزود: هرچند مردم به دلیل بی تدبیری ها و اذیت کاری های این دولت دلسرد شده اند اما همه پای صندوق های رأی می آیند و حضوری گسترده دارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=117950
  • دیدگاه‌ها برای تعرفه های انتخاباتی باید به تعداد کافی تهیه و مردم نباید معطل شوند/کشور نیازمند امیدواری‌ اجتماعی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.