• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

تصمیم گیری های مهم در کشور دارای پیوست فرهنگی باشد/همدان، استانی با ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی غرب کشور

  • کد خبر : 158903
  • 31 تیر 1401 - 8:19
تصمیم گیری های مهم در کشور دارای پیوست فرهنگی باشد/همدان، استانی با ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی غرب کشور

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه به دنبال دوقطبی سازی فرهنگی نیستیم، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ایران را جامعه‌ای دو قطبی شده نشان دهد در حالی‌که کشوری عفیف و افتخار آفرین داریم. این را می توان از کنشگری های گسترده مردمی مانند اجرای پرشور سرود سلام فرمانده در جای جای کشور و جشن ۱۰ کیلومتری […]

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه به دنبال دوقطبی سازی فرهنگی نیستیم، اظهار کرد: دشمن می‌خواهد ایران را جامعه‌ای دو قطبی شده نشان دهد در حالی‌که کشوری عفیف و افتخار آفرین داریم. این را می توان از کنشگری های گسترده مردمی مانند اجرای پرشور سرود سلام فرمانده در جای جای کشور و جشن ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران پی برد.

به گزارش عصرهمدان؛ محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست با فعالان فرهنگی استان همدان اظهار کرد: در حوزه فرهنگی به دنبال تحقق نگاه مبتنی بر هویت اصیل ایرانی اسلامی بوده و به دنبال دو قطبی‌‌سازی نیستیم.

اسماعیلی با تأکید بر جلوگیری از برنامه دشمن بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی با تکیه بر قدرت لایزال الهی و عنایت اهل بیت(ع) در یک جنگ تمام عیار فرهنگی در برابر هجمه دشمنان ایستاده و این آنها را نارحت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: همه برنامه ریزی دشمن برای کشاندن جامعه به استحاله و بی علاقگی نسبت به گذشته است در حالی‌که جامعه با نشاط دینی در کشور وجود دارد و نمونه  اجرای پرشور سرود سلام فرمانده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تلاش دشمن برای سیاه نمایی شرایط در ایران افزود: آنها قصد دارند کشور ما را فضایی رو به بحران با مشکلات حل نشدنی جلوه دهند و اینجاست که جنگ روایت و جهاد تبیین باید ورود کند.

اسماعیلی با اشاره به استقبال از اجرای سرود سلام فرمانده در دیگر کشورها افزود: این سرود در لبنان، بحرین، آفریقا و پاکستان اثرگذار بوده است.

وی، جشن ۱۰ کیلومتری غدیر را نمونه دیگری از شادی اجتماعی و ظرفیت‌های فرهنگی عنوان کرد و گفت: این کارها نشانه فرهنگ عمیق ایرانی- اسلامی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه مردم به پیشرفت انقلاب اسلامی اعتماد دارند، تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ایران را جامعه‌ای دو قطبی شده نشان دهد در حالی‌که کشوری عفیف و افتخار آفرین داریم.

اسماعیلی بیان کرد: پیش بینی حضور ۵ میلیون ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین نشانه همین عفاف است که برنامه ریزی برای مدیریت این سفر در حال انجام است.

وی از راه اندازی مرکز رصد فرهنگی کشور و تشکیل ستاد فرهنگی دولت خبر داد و گفت: از این پس همه تصمیم گیری‌ها باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

اسماعیلی با اشاره به تلاش برای خودکفایی کشور در تولید کاغذ با راه اندازی ۵ کارخانه اعلام کرد: سال آینده نه تنها در این زمینه خودکفا شده که صادرات هم خواهیم داشت.

وی از افتتاح اجلاس رایزن‌ها با شعار توسعه صادرات فرهنگی خبر داد و گفت: راه اندازی هفته فیلم جمهوری اسلامی در عراق، امضای تفاهم نامه همکاری با وزرای فرهنگ ۵ کشور و راه اندازی مهمترین مرکز منطقه‌ای اقتصاد فرهنگی در مشهد مقدس از دیگر کارهای انجام شده در وزارت فرهنگ و ارشاد بوده است.

اسماعیلی با اشاره به کارهای انجام شده برای استان همدان در حوزه فرهنگ هم اعلام کرد: اختصاص ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ۶۰ میلیارد تومان برای تالار قرآن از مهمترین این کارها است.

وی از اجرای کامل عملیات ساخت موزه هنرهای معاصر همدان در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: همدان باید به قطب فرهنگی غرب کشور تبدیل شود.

اسماعیلی ادامه داد: برای مجتمع‌های فرهنگی و کتابخانه‌های استان هم در اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=158903
  • دیدگاه‌ها برای تصمیم گیری های مهم در کشور دارای پیوست فرهنگی باشد/همدان، استانی با ظرفیت تبدیل شدن به قطب فرهنگی غرب کشور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.