• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

جمعیت مناطق روستایی کشور افزایش یافته است/ اتصال ۹۸ درصد از روستاها به شبکه ملی اطلاعات

  • کد خبر : 79546
  • 27 مرداد 1399 - 16:15
جمعیت مناطق روستایی کشور افزایش یافته است/ اتصال ۹۸ درصد از روستاها به شبکه ملی اطلاعات

محمد امید با اشاره به حمایت و توجه دولت به بخش روستایی کشور گفت: آمارها نشان می دهد با توجه به اقدامات انجام شده در بحث اشتغال پایدار روستایی از سال ۹۶ جمعیت روستایی در حال افزایش است. به گزارش عصر همدان، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در حاشیه بازدید از […]

محمد امید با اشاره به حمایت و توجه دولت به بخش روستایی کشور گفت: آمارها نشان می دهد با توجه به اقدامات انجام شده در بحث اشتغال پایدار روستایی از سال ۹۶ جمعیت روستایی در حال افزایش است.

به گزارش عصر همدان، محمد امید، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در حاشیه بازدید از کارگاه های خیاطی در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه تولیدات مورد نیاز روز کشور اظهار کرد: امروز اقدامات خوبی در کشور و شهرستان ملایر انجام شده است که نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با اشاره به حمایت و توجه دولت به بخش روستایی کشور تصریح کرد: آمارها نشان می دهد با توجه به اقدامات انجام شده در بحث اشتغال پایدار روستایی از سال ۹۶ جمعیت روستایی در حال افزایش است.

امید بیان کرد: از سال ۳۵ ما با کاهش جمعیت روستایی و مهاجرت روستاییان مواجه بودیم و از سال ۹۶ به بعد تا پایان سال گذشته آمار روستایی افزایش و رشد خوبی داشته است.

وی توجه به زیرساخت‌های روستایی را از دلایل مهم افزایش جمعیت روستایی عنوان کرد و افزود: توجه به زیرساخت‌های روستایی از جمله آب، برق، گاز، راه و آی تی و مصوبه مجلس گذشته و در اختیار دادن منابع فراوان برای اشتغال روستایی از جمله مهمترین دلایل در این بحث است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور بیان کرد: نظام جمهوری در عرصه کار روستایی در چهار دهه اخیر اقدامات مؤثری انجام داده است.

وی بابیان اینکه همه دولت‌ها در بخش زیربنایی روستاها تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: دولت تدبیر و امید نیز کارهایی زیربنایی فراوانی در روستاها انجام داده است که مهاجرت معکوس روستاها را رقم‌زده است.

امید به اقدامات انجام‌شده زیربنایی در روستاها در دولت تدبیر و امید اشاره و تأکید کرد: یکی از اقدامات انجام‌شده در بحث توجه به انشعاب گاز بود از ۳۰ درصد به بالای ۸۸ درصد رسیده است.

وی بابیان اینکه در بحث آب نیز کارهای ویژه انجام‌شده است، تصریح کرد: دولت در بحث آی تی روستایی و شبکه ملی اطلاعات روستا اقدامات متعددی انجام‌شده است و تاکنون ۹۸ درصد از روستاها به این شبکه متصل هستند و تا پایان دولت ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور که شامل حدود ۳۸ هزار روستا شده به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شوند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور کار ویژه دولت را توجه به اشتغال پایدار روستایی دانست و عنوان کرد: اشتغال روستایی توانسته تأثیر مثبتی در ماندگار روستاییان داشته باشد و ۲۲ هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها و صندوق توسعه ملی ویژه اشتغال روستاییان اختصاص یافت.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=79546
  • دیدگاه‌ها برای جمعیت مناطق روستایی کشور افزایش یافته است/ اتصال ۹۸ درصد از روستاها به شبکه ملی اطلاعات بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.