• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

تبیین مواضع انقلاب به‌دور از سیاسی کاری باشد/لزوم تقویت سواد رسانه در بین والدین و دانش آموزان/واکسن هراسی کار دشمنان است

  • کد خبر : 130866
  • 09 مهر 1400 - 14:10
تبیین مواضع انقلاب به‌دور از سیاسی کاری باشد/لزوم تقویت سواد رسانه در بین والدین و دانش آموزان/واکسن هراسی کار دشمنان است

توجه به روستاها و افزایش ماندگاری مردم، تقویت سواد رسانه در بین والدین و کودکان و نوجوانان، اشتغال و مدارس، بحران آب در استان، اهدای خون، اهمیت به عزاداری های دهه اخر ماه صفر، واکسیناسیون عمومی کرونا و هشدار به رژیم صهیونیستی از مهم ترین محورهای خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان همدان بود. […]

توجه به روستاها و افزایش ماندگاری مردم، تقویت سواد رسانه در بین والدین و کودکان و نوجوانان، اشتغال و مدارس، بحران آب در استان، اهدای خون، اهمیت به عزاداری های دهه اخر ماه صفر، واکسیناسیون عمومی کرونا و هشدار به رژیم صهیونیستی از مهم ترین محورهای خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان همدان بود.

به گزارش عصر همدان، نماز سیاسی عبادی جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه در سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

به نقل از فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه برای درک چگونگی زندگی پیامبر گرامی اسلام باید مطالعه کرد اظهار کرد: پیامبر اعظم مظهر رأفت و رحمت برای امت است که همواره به فکر رشد مردم بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جهاد از دیدگاه پیامبر عظیم‌الشان اسلام افزود: امروز دشمن در فضای مجازی با هدف ایجاد یاس و ناامیدی ورود کرده تا واقعیت‌ها را دگرگون کند و جای حق و باطل را جا به جا و هویت دینی را مورد تهاجم قرار دهد.

امام جمعه همدان گریزی به تبیین مقوله جهاد در فضای مجازی از دیدگاه مقام معظم رهبری زد و گفت: از نظر معظم‌له جوانان باید وارد عرصه تبیین شده و واقعیت‌ها را عاقلانه بیان کنند.

وی تصریح کرد: دشمن در فضای مجازی ایجاد هجمه و شبهه‌پراکنی می‌کنند بنابراین جوانان باید در عرصه تبیین، امیدآفرینی، دفاع با عقلانیت و حکمت ورود کنند و مراقب باشند موارد احساسی مبتنی بر شهوت غالب نشود.

شعبانی با اشاره به اینکه همه آحاد جامعه باید به سواد رسانه‌ای توجه کنند ادامه داد: فرا گرفتن سواد رسانه باید برای مسئولان، مردم به ویژه والدین در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی رابطه اجتماعی جدید را تعریف کرده است خاطرنشان کرد: پدر و مادرها اگر سواد رسانه نداشته باشند در تربیت فرزندان دچار مشکل می‌شوند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه فردی که در حوزه تبیین مسائل ورود می‌کند نیز باید سواد رسانه داشته باشند گفت: در این حوزه باید مسئله اخلاق در مطالبه‌گری را رعایت کرد چراکه  اگر اخلاق را به خوبی نشناسیم توهم اخلاق پیدا می‌کنیم پس باید اخلاق را شناخت و آن را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ برای دفاع باید جبهه تشکیل و منسجم عمل شود اظهار کرد: امروز برای مبارزه با شبهه‌افکنی دشمن در فضای مجازی نیازمند است که ورود هدفمند، تشکیلاتی، منسجم و با برنامه‌ریزی باشد.

شعبانی درباره انتخاب جدید رئیس صدا و سیما  نیز افزود: ارتقای معرفت و آگاهی، هدایت فرهنگی، ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی و هویت مطالبه مقام معظم رهبری از صدا و سیماست.

وی با تأکید بر اینکه صدا و سیما به یک خانه‌تکانی اساسی برای برای تحقق آرمان‌های انقلاب نیاز دارد تصریح کرد: صدا و سیما باید هدایت فرهنگی داشته باشد چراکه رسالت فرهنگی برای جمهوری اسلامی تعریف شده و هدایت جامعه به سمت توحید یکی از رسالت‌های جمهوری اسلامی است که صدا و سیما باید در آن نقش  داشته باشد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه صدا و سیما نباید منفعل باشد و باید در هدایت فرهنگی فعال باشد ادامه داد: از طرف دیگر لازم است مطالبات مردم در صدا و سیما بیان و صدای مردم شنیده شود.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی حسن همجواری و تقویت همکاری با همسایگان را در رأس سیاست خارجی خود قرار داده است خاطرنشان کرد: به جمهوری آذربایجان توصیه می‌کنیم که مبادا در دامن سیاست‌های رژیم صهیونیستی بیفتد که فایده‌ای جز ضرر ندارد.

شعبانی گفت: رژیم صهیونیستی نیز باید بداند هر چه به مرزهای جمهوری اسلامی نزدیک شود، به پایان عمر خود نزدیک شده است.

ملایر

به گزارش عصرهمدان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تسلیت فرا رسیدن رحلت پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: حضرت محمد صل الله علیه و آله و سلم همچون پدری دلسوز برای جامعه مسلمین دلسوزانه به فکر امت اسلامی بود.

وی افزود: توصیه های فراوانی از پیامبر(ص) در احادیث و روایات درباره جامعه بیان شده و پیامبر خاتم نگرانی های فراوانی برای جامعه اسلامی داشتند.

امام جمعه ملایر افزود: یکی از نگرانی های پیامبر خاتم وضعیت مسلمین در آخرالزمان بود که بسیاری از دستورات دین به فراموش سپرده می شود.

وی با بیان اینکه مراسم های با شکوهی برای ایام آخر صفر برگزار شود، عنوان کرد: یکی از بزرگترین دستاوردهای زحمات پیامبر ایجاد حکومت امامت برای مسلمین بود.

امام جمعه ملایر افزود: با همکاری همه فعالین عرصه های فرهنگی برنامه های باشکوهی در روز اربعین در شهر ملایر با برگزاری پیاده روی جاماندگان از اربعین و برپایی موکب ها انجام شد.

وی با تسلیت درگذشت آیت الله حسن زاده آملی بیان کرد: این عالم ربانی یک از بزرگترین حامیان ولایت و رهبری بود که هم حیات و هم وفاتش برای همه ما پر از درس بود.

حجت السلام برقراری با اشاره به پیام رهبری به جوانان درباره تبیین عاشورا تاکید کرد: اگر بخواهیم نظام از تحریف و شبه افکنی دشمنان در امان باشد مجاهدین فرهنگی باید عظمت، کارکرد و مواضع نظام‌را تبیین کند.

وی افزود: دستوری از مقام معظم رهبری رسیده است و همه جوانان در هر جایگاهی باید پای کار بیایند تا عظمت و حقیقت انقلاب اسلامی برای همه بازگو شود.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه نسل جوان می توانند خلا های موجود در زمینه تبیین انقلاب را پر کنند، تصریح کرد: تبیین مواضع انقلاب به‌دور از سیاسی کاری و وابستگی به هر جناح و همیشگی باشد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سخنان کورسی درباره بازدید از مرکز هسته ای کرج بیام کرد: در مسیله فناوری هسته ای ایران اقتدار و قدرتش را با هیچ کسی معامله نخواهد کرد.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: آمریکایی ها که زمانی عربده می کشیدند امروز مجبور شدن با ذلت از افغانستان خارج شوند و هرکاری توانستند بر ضد کشورهای مسلمان انجام دادند ولی هیچ دستاوردی نداشتند.

وی اظهار داشت: بر علیه انقلاب اسلامی هم همه کار کردند هم جنگ تحمیلی را به راه انداختند، هم ترور کردند و بمب گذاری کردند و توطئه‌ و فتنه به راه انداختند و بعد هم تحریم و تهدید کردند ولی نتوانستند هیچ کاری بکنند و امروز ایران اسلامی عزتمند و سربلند است.

امام جمعه نهاوند افزود: چند سال مذاکره کردند با ما و آنها از معاهده خارج شدند و دوباره الان میگویند بیایید مذاکره کنید و یقین بدانید تنها راه پیروزی ما مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و زیاده خواهی آنها است.

وی بیان داشت: امروز برای همه از روز روشن تر است که سازمان های حقوق بشری و سازمان ملل و آژانس انرژی اتمی ابزاری در دست غربی ها است چون آنها از برجام خارج شدند و اروپایی ها هم به تعهدات عمل نکردند و تحریم ها هم رفع نشد و این سازمان ها هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: نباید به این سازمان ها دل بست و باید با تمام توان در راستای قوی شدن کشور در عرصه های مختلف نظامی و اقتصادی و همه بخش ها تلاش کنیم چون وقتی قوی باشیم می توانیم در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم تولید داخلی افزایش یابد و همه وظیفه داریم به دولت جدید کمک کنیم و وقتی همه دستگاه ها و نهادها با هم تلاش کنند مشکلات مردم کم تر می شود.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به شبهات دشمنان در خصوص واکسن زدن گفت: واکسن هراسی در فضای مجازی و حقیقی کار دشمنان است و همه باید دستورات بهداشتی و توصیه های مسئولان بهداشت و درمان را رعایت کنند.

اسدآباد

به گزارش عصرهمدان، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: رستگاری از آن افرادی است که در دو دنیا اهل تقوا باشند.

وی بااشاره به روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و تحسین روحیه ایستادگی و مقاومت آنان، تصریح کرد: جنایت دیروز اسرائیل غاصب در به رگبار بستن مادر سه چهار کودک را محکوم می‌کنیم.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر احترام و قدردان سالمندان و پدران و مادران، گفت: با بزرگترها و والدین باید با رفتار خوش برخورد کرد و خود را از عاق والدین که از بدترین نفرین‌هاست، دور نگه داشت.

وی بااشاره به رنج بسیار روستاییان در دامپروری و کشاورزی و نقش آنان د ر حل مشکلات اقتصادی، از مسئولان خواست در خدمت روستاییان و عشایر باشند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به بازگشایی مدارس و حوزه علمیه، خاطرنشان کرد: اسدآباد دو حوزه علمیه برادران و خواهران با امکانات عالی دارد و مردم و خیرین با کمکهای مالی بتوانند امکانات این حوزه ها را بیشتر کنند چرا که هرجا یک روحانی و مبلغی فعالیت دارد، اسیب‌های اجتماعی و جرم و جنایات کاهش داشته است.

امام جمعه اسدآباد از برگزارکنندگان برنامه‌های دفاع مقدس قدردانی کرد و گفت: یک چاه آب شرب شهر اسدآباد در کمتر از ۴۰ روز حفاری و به مدار آبرسانی شد که با این امر دیگر قطعی آب نخواهیم داشت.

حسین عسگری‌مهرور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد هم پیش ازخطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با اشاره به بازگشایی مدارس، از والدین خواست که در انجام امور آموزش و پرورش مشارکت و با دانش آموزان در نگاه کردن به برنامه مدرسه تلوزیونی و برنامه شاد همراهی کنند.

وی از آغاز کلاس حضوری در ۱۱۵ مدرسه روستایی و کم جمعیت اسدآباد خبر داد و گفت: کلاسهای مهارتی و کارگاهی در هنرستانها، پایه اول ابتدایی در همه مدارس شهر و روستا با توجه به شرایط آمار وکلاس ،حداقل یک روز در هفته به صورت حضوری خواهد بود.

وی بااشاره به آغاز کلاسهای حضوری از اول آبان در سایر مدارس، گفت: مقدمات و تمهیدات بهداشتی در همه مدارس انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد به کاهش مشکلات روحی و روانی و بلاتکلیفی دانش اموزان با آموزش حضوری اشاره کرد و گفت: شماره تلفن۱۵۷۰ برای مشاوره تخصصی کشوری برای کاهش مشکلات روحی و افطردگی و نابهنجاریهای اجتماعی است که والدین نی توانند ارتباط بگیرند.

وی در پایان سخنانش به مشکلاتی که فضای مجازی و آموزش غیر حضوری ایجاد کرده، اشاره کرد.

بهار

حجت السلام و المسلمین محمد علی ارزنده: در داخل مملکت خود در اربعین مشکلاتی از جمله تاخیر و لغو پروازهای کربلا و افزایش بی رویه قیمت بلیط کربلا را تا ۳۵ میلیون تومان داشتیم و این موانعی بود که در داخل مملکت بود نه در خارج از کشور ، باید قوه قضائیه وارد شود و به این موضوع رسیدگی کنند.

خطیب جمعه شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی، با اشاره به حکمت ۱۱۰ نهج البلاغه اظهار کرد: تنها کسانی میتوانند احکام الهی را اجرا کنند و بدنبال احقاق حق و عدالت باشند که سه خصلت سازش کاری، ترسو بودن و طمع کاری را نداشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی ارزنده عنوان کرد: یکی از عواملی که باعث میشود تا در مبارزه با ظلم و احیای حق و عدالت موفق باشیم، اینست که اهل سازشکاری و رشوه گرفتن نباشیم و فقط به دنبال حق باشیم.

حجت السلام ارزنده افزود:بایدضعف و ناتوانی را برای احیای حق و عدالت کنار گذاشت چرا که اگر باشد نمیشود با اقتدار، رشادت و شجاعت در مقابل ظلم ایستاد و در هر لحظه می آید منتظر عقب نشینی باشیم.

وی نیز سومین عامل در موفقیت مبارزه با ظلم و احیای حق و عدالت را دوری از طمع کاری عنوان کرد و افزود، طمع به مسئولیت، مقام، مال، عنوان و… باعث طمع به دنیا میشود اما اگر مسئولان ما به فساد اخلاقی دچار نشود و این سه مورد را رعایت کنند میتواند با سربلندی در مقابل خدای رحمان انجام وظایف و احقاق حق نمایند.

امام جمعه شهر بهار در خطبه دوم نماز جمعه روایتی را بیان کرد که هر کس منتظر امرظهور باشد و در برابر آزار و ترسی که به او وارد میشود شکیبایی پیشه کند، فردای قیامت در صف اهل بیت محشور میشود، چرا که انسانهای مومن و متدین همیشه در طول تاریخ مظلوم بودند و مورد آزار و اذیت قرار می گرفتند و کسی که به خاطر اعتقادی که دارد و منتظر امر ظهور است، اگر مورد اذیت و آزار قرار بگیرد و تقوا پیشه کند و شکیبایی بورزد فردای قیامت در صف محشر با اهل بیت محشور خواهد شد.

حجت السلام ارزنده بیان کرد: اربعین تجلی ارادت ارادتمندان به پیشگاه امام حسین علیه السلام و اهل بیت علیه السلام بود و بنا به گزارشات مقامات عراقی امسال بیش از ۱۷ میلیون زائر برای زیارت سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه السلام مشرف شدند و راهپیمایی اربعین مایه ی عزت اسلامی و عزت شیعه است، نمایش بندگی و اطاعت وعرض ارادت به اهل بیت اما دشمنان میخواهند به هر شکلی شده جلوی این واقعیت را بگیرند و جلوی این راهپیمایی را بگیرند.

وی گفت: متاسفانه ایرانی ها در این نمایش بندگی و ارادت سهم خیلی کمی داشتند و این به سوء مدیریت مسئول اجرایی دولت عراق و مسئولانی که همسو با آنان بودند برمیگردد، چرا که در جای جای کربلا عراقی ها ابراز تاسف میکردند از نبودن ایرانی ها در این نمایش بندگی و دولت عراق بایدتعداد زوار ایرانی را بالا میبرد.

حجت السلام ارزنده نیز تاکید کرد: در داخل کشور و مملکت ما هم کم نبود موانعی برای زواری که میخواستند به کربلا مشرف شوند، در مملکت اسلامی هواپیما های ترکیه بدون تاخیر پشت سر هم بدون تاخیر و افزایش نرخ بلیط صورت می گرفت، اما وقتی نوبت به پرواز کربلا میرسید لغو پی در پی پروازها و افزایش بی رویه قیمت بلیط کربلا را ۳۵ میلیون تومان داشتیم و این موانعی بود که در داخل مملکت خود داشتیم، باید قوه قضائیه وارد شود و به این موضوع رسیدگی کنند و مشکل دیگر مشکلات رفاهی و سوء مدیریت در مرز مهران بود که درپایانه مهران اقل امکانات را برای زوار محیا نبود و اصلاً هم توجیه پذیر نیست و این ها مسئله ای نیست که به آمریکا و عراق ربط دهیم، این سوء مدیریت ها بوده و هنوز خیلی چیزها تغییر نکرده و دولت باید در این موضوع ها و مسائل تدبیرکند تا در سالهای آتی با این مشکلات روبرو نشویم و زوار با احترام و با عزت از مرز خارج شوند و نمایشی برای عرض ارادت شیعیانان نسبت به اهل بیت علیه السلام باشد و از عتبات استان و شهرستان نیز تشکر میکنیم که موکب آیت الله بهاری را در اربعین حسینی با اقل امکانات برپا داشتند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=130866
  • دیدگاه‌ها برای تبیین مواضع انقلاب به‌دور از سیاسی کاری باشد/لزوم تقویت سواد رسانه در بین والدین و دانش آموزان/واکسن هراسی کار دشمنان است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.