• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3

تبیین مسائل جوانی جمعیت با استفاده از ظرفیت کرسی های آزاداندیشی

  • کد خبر : 183547
  • 19 اردیبهشت 1402 - 10:03
تبیین مسائل جوانی جمعیت با استفاده از ظرفیت کرسی های آزاداندیشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کرسی‌های آزاداندیشی در جهت تبیین مسائل جوانی جمعیت در حوزه دانشجویی و قشر جوان و فعال جامعه تأکید کرد. به گزارش عصرهمدان؛ محمدمهدی مجذوبی در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه باید در هفته جمعیت، با نگاهی ویژه به این […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کرسی‌های آزاداندیشی در جهت تبیین مسائل جوانی جمعیت در حوزه دانشجویی و قشر جوان و فعال جامعه تأکید کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ محمدمهدی مجذوبی در قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه باید در هفته جمعیت، با نگاهی ویژه به این موضوع پرداخت گفت: در این ایام باید به شکلی خاص از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای، تبلیغی و فرهنگی در جهت حساس‌سازی جامعه و ایجاد دغدغه عمومی در حوزه جوانی جمعیت بهره‌مند شویم.

وی افزود: در حوزه تحقیقات و فناوری نیز باید اقدامات پژوهشی و مسئله‌محور انجام شود چراکه جامعه ایرانی شایسته جایگاهی بالاتر از این است و نباید با پیری و کهنسالی جمعیت، امنیت اقتصادی، سیاسی، روانی و اجتماعی جامعه به مخاطره بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه بر لزوم پیگیری و بررسی متناوب دغدغه‌ها و مشکلات مادران باردار در ارائه خدمات در بیمارستان فاطمیه و بیمارستان‌هایی که به این مادران ارائه خدمت می‌نمایند گفت: لازم است در حوزه دانشجویی هم اردوهایی با محوریت جوانی جمعیت برگزار شود و موافقان و مخالفان قانون جوانی جمعیت در کرسی‌های آزاداندیشی وارد شوند و جریان‌سازی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: می‌توان از ظرفیت ائمه جماعات در مساجد و افراد اثرگذار در حوزه تبلیغ و گفتمان مردم‌محور استفاده کنیم، برخی مساجد شلوغ و پر رفت و آمد، می‌توانند محور طرح مسائل مهم حوزه جمعیت قرار گیرند و بسیج مساجد و روحانیت می‌توانند در این زمینه تسهیل‌گر باشند.

مهدکودک فرزندان پرسنل دانشگاه تا مهرماه سال‌جاری راه‌اندازی می‌شود.

مجذوبی از پیگیری و برنامه‌ریزی در جهت راه‌اندازی مهدکودک ویژه فرزندان پرسنل تا مهرماه سال‌جاری خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها در حمایت از مادران دارای تک‌فرزند در حوزه رسانه و تبلیغات، می‌توان از تشریح و نمایش آسیب‌های خانواده تک‌ فرزندی نیز استفاده کرد زیرا گاه نمایاندن اثرات منفی اثرگذارتر از آثار مثبت اتقاقات و رویکردهاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم مشارکت بین‌دستگاهی در اجرای قانون جوانی جمعیت تأکید و تصریح کرد: همه دستگاه‌ها باید در موضوع جوانی جمعیت وارد شوند و شاید ورود نماینده ولی فقیه در این مهم اثرگذارتر باشد زیرا تک صدایی منجر به نتیجه مطلوب در سطح جامعه نخواهد بود و با تأکید و تبیین قانون نمی‌توان اثرات مؤثری از روند کار دید.

انتهای پیام/سع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183547
  • دیدگاه‌ها برای تبیین مسائل جوانی جمعیت با استفاده از ظرفیت کرسی های آزاداندیشی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.