• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
3

تاکید مشاور وزیر ارشاد و نماینده ولی فقیه در استان همدان بر تقویت برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد

  • کد خبر : 69846
  • 18 خرداد 1399 - 13:50
تاکید مشاور وزیر ارشاد و نماینده ولی فقیه در استان همدان بر تقویت برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد

سامانه اختصاصی فهما استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد رونمایی شد.   به گزارش عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز آیین رونمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان با هدف هم افزایی بیشتر و ارتباط منسجم تر برای فعالیت های فرهنگی در […]

سامانه اختصاصی فهما استان همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان همدان و تعدادی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد رونمایی شد.

 

به گزارش عصر همدان؛ پیش از ظهر امروز آیین رونمایی از سامانه اختصاصی فهما استان همدان با هدف هم افزایی بیشتر و ارتباط منسجم تر برای فعالیت های فرهنگی در مسجد صورت گرفت.

نسل جوان با ابزار فرهنگ و هنر به مساجد جذب شوند

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ویدئو کنفرانسی با مسئولین استان، اظهار کرد: باید نسل جوان با ابزار فرهنگ و هنر به مساجد جذب شوند و این موضوع اولویت کانون های مساجد است.

 

«فهما» فضایی جدید برای تلاش مضاعف در مساجد

وی با اشاره به اینکه سال گذشته مدلی در راستای رقابت منسجم و هماهنگ بین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طراحی شد تا پایتخت فهما معرفی شود، افزود: در این فضا می توانیم ایده های ناب را مبادله کنیم و با ایجاد رقابت بین کانون ها زمینه رشد مجموعه ها را فراهم سازیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سامانه فهما پله ای برای ارتقا و فرصتی برای استفاده از ایده ها است، تصریح کرد:  فهما فضایی جدید برای تلاش مضاعف در مساجد بوده و کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سراسر کشور و دورترین نقاط روستایی محروم به وسیله آن می توانند رقابتی سالم داشته باشند.

کانون های روستایی در رقابت با کانون های شهری پیروز شدند

حجت الاسلام ارزانی با تاکید براینکه برخی کانون های روستایی در سال گذشته توانستند در رقابت با کانون های شهری پیروز شوند، خاطر نشان کرد: این کانون ها به عنوان الگو در کشور معرفی شدند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: وظیفه ما آن است در مسیری حرکت داشته باشیم که کارکردهای مسجد مثل اوایل انقلاب شود و مساجد سراسر کشور مرکز فعالیت های هنری، فرهنگی، عبادی و اجتماعی باشند.

وی با اشاره به اینکه باید با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و مدیریت دقیق، برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد را به حد مطلوب برسانیم، گفت: امروز جنگ نرم، جنگی پرقدرت است و باید در این میدان فعالیت های کانون ها را پررنگ تر سازیم.

 

تهاجم فرهنگی با اسم هنر صورت می گیرد

در ادامه این جلسه آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دشمنان با اسم هنر سعی بر ایجاد تهاجمات فرهنگی دارند، گفت: در فرهنگ و ادبیات اسلامی بر خلاف چیزی که در برخی  فرهنگ‌های غربی وجود دارد به هر مقوله‌ای هنر گفته نمی شود و هنر موجود در ادبیات دینی ما در راستای رشد و کمال انسان است.

وی با تاکید براینکه امروزه، نوجوانان ۱۲ ساله با شبهات زیادی روبرو هستند، گفت: این درحالی است که در گذشته دانشگاه‌ها محل ایجاد شبهه برای جوانان بود اما اینک دشمن به سمت جلو حرکت کرده و در بین نوجوانان رفته است.

نیازمند کارهای تشکیلاتی و منسجم هستیم

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نسبت به  قبل سنگین تر شده است، تصریح کرد: امروزه به کارهای تشکیلاتی و منسجم‌تر و در جامعه و نسل جوان به هنر نیازمندیم.

آیت الله شعبانی در پایان گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از جمله مکان هایی است که می‌تواند از نظر محتوایی و شکلی پیوند ایجاد کند؛ ارتباط گیری کانون‌ها با هیات امنا، بسیج و مردم ضروری است و از کانون های فرهنگی انتظار داریم برنامه ریزی جامعی برای جذب نوجوانان داشته باشند.

 

انتهای پیام/س

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=69846
  • دیدگاه‌ها برای تاکید مشاور وزیر ارشاد و نماینده ولی فقیه در استان همدان بر تقویت برنامه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.