• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
شورای ترافیک، چاره‌ای برای معضل کمبود تاکسی در بهار بیندیشد؛

تاکسی‌های تک‌مسیر، معضل شهروندان بهاری

  • کد خبر : 214189
  • 21 فروردین 1403 - 8:40
تاکسی‌های تک‌مسیر، معضل شهروندان بهاری
شهر بهار به سبب ساختار و نقشه جغرافیایی تقریباً بیضی شکل اولیه دارای یک مسیر اصلی جهت استفاده از تاکسی‌های درون شهری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ شهر بهار به سبب ساختار و نقشه جغرافیایی تقریباً بیضی شکل اولیه دارای یک مسیر اصلی جهت استفاده از تاکسی‌های درون شهری است.

این مسیر از میدان امام خمینی (ره) که در مرکز شهر واقع شده است شروع می‌شود و تا میدان آزادگان که ورودی کویِ فرهنگیان است ادامه می‌یابد و خدمات تاکسی درون شهری مختص این مسیر و بالعکس می‌باشد.

طبیعتاً افزایش گستره جغرافیای شهری در طول سالیان اخیر در دیگر نقاط شهر صورت گرفته است و استفاده از خدمات شهریِ حمل و نقل عمومی در نقاط دیگر و مسیرهایِ دیگرِ شهر بهار احساس می‌شود.
شهروندانِ بهاری سال‌ها است که به مسئله نبود تاکسی در مسیرهای دیگر اعتراض دارند.

لازم به ذکر است مسیر دیگری برای حمل و نقل عمومی نیز از میدان آزادگان تا میدان بهار (پلیس‌راه قدیم) وجود دارد که علت وجود این مسیر، تلاقی میدان بهار با جاده همدان_کرمانشاه است، و از گذشته در این مسیر عبور و مرور برای کارکنان شهرک صنعتی بهاران نیز استفاده می‌شود که استفاده از آن مسیر بیشتر مختص کارگران و مسافران است که در سال‌های اخیر اهالی مسکن مهر در مسیر رفت نیز از آن بهره می‌برند که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

یکی از شهروندان در رابطه با این موضوع گفت: مسیر محل سکونت بنده در انتهایِ بلوار کشاورز و کوی نهالستان می‌باشد، سال‌ها با مشکل نبود تاکسی درون شهری در آن مسیر مواجه هستیم و همیشه مجبور به استفاده از خودروهای شخصیِ گذری که اصلاً آن‌ها را نمی‌شناسیم هستیم.

یکی از شهروندان که خانم مُسِنّی بود گفت: منزل ما در انتهای خیابان سید جمال الدین اسدآبادی است و به‌علت نبود تاکسی در آن مسیر بنده و اهالی این منطقه با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

شهروند دیگری که در انتهای شهرک فرهنگیان سکونت داشت گفت: در سال‌های اخیر کویِ فرهنگیان گسترش یافته و تبدیل به شهرک شده است و جمعیتی نزدیک به ۹ هزار نفر را در خود جای داده است، اما همچنان در داخل شهرک تاکسی برای عبور و مرور وجود ندارد.

شهروندی که در مسکن مهر بهار سکونت دارد گفت: مسیر مسکن مهر دارای تاکسی می‌باشد اما ایستگاه تاکسی در میدان بهار و میدان آزادگان است و مسکن مهر با فاصله تقریباً کمتر از هزار متری از میدان بهار قرار دارد و کسی نمی‌تواند تا آن‌جا این مسیر سربالایی را برای استفاده از تاکسی طی نمایدو مجبور هستیم برای سوار شدن به تاکسی در مقابل مسکن مهر مدت‌ها بایستیم، که در نهایت در بیشتر موارد از خودروهایی که مسافربر شخصی هستند استفاده می‌نماییم.

گزارشات متعددی نسبت به عدم پوشش خدمات حمل و نقل عمومی در محله‌های مختلف موجود است که مسافران این مناطق مجبور به استفاده از آژانس و یا تاکسی دربستی هستند.

چندی پیش شاهین فرجی فر شهردار بهار در گفتگو با خبرنگاران علت این مشکل را عدم صرفه اقتصادی برای ناوگان حمل و نقل عمومی خواند و گفت: سال‌ها پیش یک دستگاه وَن مسافربری جهت این کار در نظر گرفته می‌شود که هزینه‌های آن از درآمدش بیشتر شده و اختصاص تاکسی به مسیر دیگر، مُلقا می‌شود.

باید توجه داشت که وجود مسیر بلوار کشاورز که یک مسیر اصلی مابین شهرهای اطراف بهار و همدان است، موجب تردد بالای وسایل نقلیه شخصی شده و آن‌ها اقدام به مسافربری شخصی می‌نمایند و رانندگان تاکسی نیز به این مسئله معترض بوده و یکی از دلایل بی‌میلی در اشتغال در مسیرهای دیگر را همین مسئله می‌نامند که باعث کمبود مسافر در مسیر میدان امام خمینی (ره) به کوی نهالستان می‌شود.

عدم وجود خط مخصوص حمل و نقل عمومی بین شهر بهار و لالجین نیز که دارای تردد بالای مسافران است را می‌توان همین موضوع دانست.

یکی از رانندگان تاکسی در این رابطه گفت: تردد وسایل نقلیه شخصی در همه مسیرها و عدم وجود قوانین درست ترافیکی در سطح شهر باعث بروز چنین مشکلاتی اعم از نبود تاکسی برای مردم و کمبود مسافر در مسیرهای دیگر برای ما می‌شود، چراکه همه کسانی که خودرو دارند، به‌راحتی می‌توانند با خودروی شخصی در همه نقاط تردد نمایند و این موضوع از علت‌های کمبود مسافر در نقاط دیگر شهر است.

یکی دیگر از علت‌هایی که در به‌وجود آمدن این مشکل دخیل است، مسیر تاکسی‌های برون شهری بهار به همدان و بالعکس می‌باشد.

تاکسی‌های برون شهری همدان _بهار از میدان امام خمینی (ره) مرکز شهر بهار تا همدان است.

مبدأ و مقصد این مسیر در بهار که در مرکز شهر است موجب کم شدن استفاده مردم از حمل و نقل درون شهری شده است که این موضوع در شهرستان‌های دیگر استان کمتر به چشم می‌آید.

امید است شورای ترافیک شهرستان و مسئولان مرتبط چاره‌ای برای حل این موضوع بیاندیشند تا مردم و رانندگان تاکسی نیز هر دو از منافع آن استفاده نمایند.

انتهای خبر/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214189
  • دیدگاه‌ها برای تاکسی‌های تک‌مسیر، معضل شهروندان بهاری بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.