• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1

تاخت و تاز کرونا در جمع خانواده های شهر بهار

  • کد خبر : 89949
  • 05 آبان 1399 - 19:23
تاخت و تاز کرونا در جمع خانواده های شهر بهار

  در پیک سوم شیوع کرونا شاهد ابتلای تعداد زیادی از افراد جامعه به این بیماری هستیم، به طوریکه این ویروس وارد حلقه اول خانواده ها شده و اگر نگاهی اجمالی به افراد مبتلا بیندازیم می بینیم که بستگان درجه یکمان نیز این بیماری را تجربه کرده اند. به گزارش عصر همدان، یکی از اماکنی […]

 

در پیک سوم شیوع کرونا شاهد ابتلای تعداد زیادی از افراد جامعه به این بیماری هستیم، به طوریکه این ویروس وارد حلقه اول خانواده ها شده و اگر نگاهی اجمالی به افراد مبتلا بیندازیم می بینیم که بستگان درجه یکمان نیز این بیماری را تجربه کرده اند.

به گزارش عصر همدان، یکی از اماکنی که احتمال شیوع کرونا بیش از پیش بوده و به آن توجهی نمی شود، دورهمی های خانوادگی است، متاسفانه خبرهای ارسالی و پیام های مردمی شاهد این مدعاست که برخی از خانواده های بهاری بر اثر همین دورهمی های خانوادگی دچار بیماری کرونا شده اند.

همه گیری طایفه ای کرونا در بهار

آمارهای هر روزه نشان میدهد که وضعیت شهر بهار در این مورد بسیار بغرنج است به طوریکه به قول یکی از پزشکان بهار در بعضی از خانواده ها همگی طایفه ای به کرونا مبتلا شده اند.

شباهت بسیار زیاد بیماری کرونا به سرماخوردگی در حالت خفیف باعث شده که خیلی از افراد به این تصور که دچار سرماخوردگی شده اند آن را نادیده بگیرند، اما خطر این بیماری افراد مسن یا دارای بیماری زمینه ای را بیشتر تهدید می کند.

کوچه نشینی ها ممنوع

گذشته از این طبق آنچه که در جلسه خبرنگاران شهرستان و مدیر شبکه بهداشت مطرح شد، بانوان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا را در شهرستان به خود اختصاص داده اند.

این مسئله زنگ هشداری به زنان و بانوان است، چرا که دیده می شود بانوان خانه دار با کوچه نشینی هایی که با همسایگان خود دارند و یا در دورهمی های خانوادگی بیشترین ارتباط نزدیک را با دیگران دارند لذا خطر بیشتر از همه در کمین این گروه است.

در بعضی ساعات روز وقتی گشتی در کوچه پس کوچه های شهر بزنیم پسربچه ها و دختر بچه هایی را می بینیم که بدون ماسک و هیچ محدودیتی درحال خاله بازی و دوچرخه بازی و وقت گذرانی با هم هستند، انتظاری هم نمی شود از آنها داشت، اما این گروه سنی نیز خود یکی از عوامل مهم انتقال بیماری هستند که خانواده ها کمترین توجه را به آن دارند.

پنجشنبه ها به آرامستان نروید

یکی از دیگر اماکن احتمال بالای شیوع بیماری، آرامستان هاست که این مسئله مصوبه ستاد استانی کرونا در محدودیت حضور اقوام درجه یک افراد متوفی در آرامستان ها را در پی داشت.

متاسفانه آرامستان شهر بهار و سایر شهرهای شهرستان در روزهای پنجشنبه یکی از شلوغترین اماکن شهر بوده که نه تعطیلی برادر است و نه می شود آن را محدود کرد.

اگر پنجشنبه ها سری به آرامستان بهار بزنیم شاهد حضور موج عظیمی از افراد در سر مزار متوفیان خواهیم بود که ممنوعیت برگزاری مراسم، حضور افراد در آرامستان را مضاعف کرده و هیچ قانون و محدودیتی نمی تواند در اینجا کارساز باشد، بلکه این خود مردم هستند که باید با توجه به توصیه ها حضور خود در اماکن شلوغ را کمتر کرده و از آن اجتناب کنند.

سرما خوردگی های خود را جدی بگیرید

به علت شباهت بسیار زیاد کرونا به سرماخوردگی اکثرا توجهی به آن نمی شود، حتی در روزهای اول ابتلا شاید این بیماری از سوی دکتر هم به طور اشتباه، سرماخوردگی قلمداد شود لذا نباید احتیاط را فراموش کرد و باید حتما از ماسک استفاده نمود‌.

این روزها سرماخوردگی خفیف، سرفه ها، عطسه ها و بدن دردی اگر داریم باید آن را جدی بگیریم و از حضور در اجتماع خودداری کنیم تا اگر احیانا کروناست عامل انتقال آن به دیگران منتقل نشویم

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=89949
  • دیدگاه‌ها برای تاخت و تاز کرونا در جمع خانواده های شهر بهار بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.