• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

بیمارستانی فوق تخصصی اما فاقد داروخانه!

  • کد خبر : 32564
  • 02 آذر 1398 - 9:30
بیمارستانی فوق تخصصی اما فاقد داروخانه!

با وجود مراجعه‌کنندگان ۳۰ درصدی از استان‌های همجوار به بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی همدان، همچنان در دو سال گذشته داروخانه این بیمارستان در تعطیلی کامل به سر می‌برد.   به گزارش عصر همدان؛ مرکز درمانی آموزشی شهید بهشتی همدان به عنوان بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی دارای ۲۶۵ تخت فعال شامل بخش‌های داخلی عفونی، […]

با وجود مراجعه‌کنندگان ۳۰ درصدی از استان‌های همجوار به بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی همدان، همچنان در دو سال گذشته داروخانه این بیمارستان در تعطیلی کامل به سر می‌برد.

 

به گزارش عصر همدان؛ مرکز درمانی آموزشی شهید بهشتی همدان به عنوان بیمارستانی تخصصی و فوق تخصصی دارای ۲۶۵ تخت فعال شامل بخش‌های داخلی عفونی، کلیه، خون و سرطان، گوارش، بخش سی‌ ‌سی یو، اندوسکوپی، هماتولوژی، ارولوژی، جراحی و اتاق عمل است که ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان این مرکز درمانی از استان‌های همجوار همدان هستند.

براساس بررسی‌ها و آنگونه که مراجعه‌کنندگان و همراهان بیماران این بیمارستان می‌گویند این مرکز درمانی دو سالی می‌شود که فاقد داروخانه عمومی است و باید بیماران این بیمارستان، داروهای تجویزی را از بیرون و از بیمارستان همجوار خود یعنی مرکز درمانی فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان همدان تهیه کنند.

 توان مالی و نیرو برای بازگشایی داروخانه در بیمارستان نیست

برای بررسی این مشکل دکتر محمد عباسی، رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: سیستم دارویی بیمارستان شهید بهشتی همدان طی مناقضه سال ۹۱ به شرکت احیای درمان و دارو واگذار شد اما به دلیل بحران ارزی که در سال ۹۶ اتفاق افتاد این شرکت عدم توانایی اداره داروخانه بیمارستان را اعلام کرد و از کار انصراف داد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر داروخانه بخش بیماران بستری این بیمارستان برای ارائه خدمات به بیماران بستری فعال است، افزود: مشکل اصلی نبود داروخانه عمومی در این بیمارستان است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی همدان خاطرنشان کرد: به دلیل حجم کمتر مراجعه‌کنندگان سرپایی این بیمارستان تاکنون طی مناقضه‌های برگزار کننده هیچ بخش خصوصی جهت گشایش داروخانه عمومی در این بیمارستان اقدام نکرده است.

عباسی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی بیمارستان برای ایجاد داروخانه عمومی از نظر تهیه دارو و نیرو با مشکل مواجه است، یادآور شد: معاونت سلامت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تاکنون به عنوان متولی پیگیر این مسئله نبوده است.

وی در پایان اضافه کرد: وظیفه حوزه سلامت غذا و دارو معرفی شرکت‌ها و داروخانه‌های خصوصی برای استقرار در این بیمارستان است اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

 تعطیلی داروخانه بیمارستان شهید بهشتی باید حل ‌شود

مدیر نظارت بر امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه نشست هم‌اندیشی رفع تعطیلی داروخانه بیمارستان شهید بهشتی همدان شنبه برگزار می‌شود بیان کرد: طی فراخوان معاونت غذا و دارو به دلیل نبود صرفه اقتصادی، هیچ داروخانه‌ای تاکنون اعلام آمادگی نکرده است.

مرضیه مساعد با اشاره به اینکه در روزهای اخیر مجدد به همه داروخانه‌ها برای همکاری نامه‌ای ارسال شده است افزود: اگر بخش خصوصی همکاری نکند دانشگاه علوم پزشکی این مشکل را با همکاری بیمارستان حل خواهد کرد.

در پایان با وجود مراجعه‌کنندگان کثیرغیربومی به بیمارستان فوق تخصصی شهید بهشتی امیدواریم در روزهای آینده خبر خوش بازگشایی داروخانه تعطیل این بیمارستان از سوی دست‌اندرکاران دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت غذا و شنیده شود.

انتهای پیام/ منیژه فرهانپور

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=32564
  • دیدگاه‌ها برای بیمارستانی فوق تخصصی اما فاقد داروخانه! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.