• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی:

بیش از ۱۶ هزار نفر در جشنواره شرکت کردند

  • کد خبر : 204333
  • 25 آبان 1402 - 9:32
بیش از ۱۶ هزار نفر در جشنواره شرکت کردند
رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی گفت: افتخار جشنواره امسال شرکت بیش از ۱۶ هزار نفر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» فرهاد فلاح در اختتامیه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی در مرحله استانی که در سالن کانون پرورش و فکری کودک و نوجوان برگزار شد از باشگاه ملی قصه‌گویان ایران خبر داد و گفت: بعد از جشنواره ملی و بین‌المللی قصه‌گویی، باشگاه ملی قصه‌گویان ایران را تشکیل خواهیم داد.

وی ادامه داد: در واقع این باشگاه زمینه‌ای خواهد بود برای اینکه در طول سال بتوانیم با قصه‌گویان ارتباط، فعالیت فرهنگی و برنامه آموزشی داشته باشیم.

فلاح با بیان اینکه قصه‌گویی یک سرمایه ملی و بین المللی است که باید بخوبی از آن است استفاده کنیم، گفت: استان همدان در این زمینه از رشد کیفی مناسبی برخوردار شده است و امید است شاهد رشد و بالندگی عرصه قصه و قصه گویی در استان همدان باشیم.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با اشاره بر اینکه قصه و قصه‌گویی اهمیت دارد اذعان داشت: قصه‌گویی پایه همه فعالیت‌های فرهنگی محسوب می‌شود و اگر ما بتوانیم در این زمینه سرمایه گذاری کنیم آورده آن در عرصه هنرهای تجسمی،نمایشی و در حوزه ادبیات بروز خواهد کرد.

وی افزود: شعر، رمان، داستان و حتی تابلو نقاشی و مجسمه‌سازی هم زمینه قصه دارد.

فلاح با تاکید بر اینکه هر چه در زمینه قصه و قصه‌گویی سرمایه‌گذاری کنیم در تمام عرصه‌ها سرمایه‌گذاری کردیم گفت: کانون پرورش کودک و نوجوان در این عرصه حضور جدی دارد و تلاش می‌کنیم هر سال با غنا بخشی، زمینه ارتقا بخشی این دانش را در سطح ملی و در عرصه بین‌المللی فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در خرداد ماه امسال شاهد ثبت ملی قصه‌گویی در کانون ملی کودک و نوجوان بودیم گفت: افتخار قصه‌گویی ایرانی در کانون ملی کودک و نوجوان به ثبت رسید.

فلاح افزود: امسال در جشنواره بیست و پنجمین جشنواره قصه‌گویی که با شعار «با لبخند قصه بسازید» و قرار دادن اولین جایزه جهانی قصه‌گویی، زمینه ثبت جهانی قصه‌گویی را فراهم می‌کنیم.

رئیس بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با تاکید بر اینکه سیاست و تلاش ما در این جشنواره عمومی‌سازی و مردمی‌سازی قصه‌گویی است اظهار کرد: فرهنگ قصه‌گویی را باید به تمام ارکان خانواده‌ها برگردانیم ‌که در این صورت زمینه فعالیت تربیتی گسترده را در جامعه فراهم کردیم.
انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204333
  • دیدگاه‌ها برای بیش از ۱۶ هزار نفر در جشنواره شرکت کردند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.