• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

جهت افزایش سطح مطالبه گری ورود کردم/ وضعیت فعلی حاصل بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است

  • کد خبر : 48855
  • 24 بهمن 1398 - 12:27
جهت افزایش سطح مطالبه گری ورود کردم/ وضعیت فعلی حاصل بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است

بهرام هاشمی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو منتخب ۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حوزه همدان و فامنین در دفتر عصر همدان از هدف ورود به عرصه انتخابات، برنامه ها و دیدگاه هایش سخن گفت که در زیر می خوانیم. به گزارش عصر همدان؛ معرفی کاندیداها به منظور آشنایی بیشتر با […]

بهرام هاشمی کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو منتخب ۶ نفره شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی حوزه همدان و فامنین در دفتر عصر همدان از هدف ورود به عرصه انتخابات، برنامه ها و دیدگاه هایش سخن گفت که در زیر می خوانیم.

به گزارش عصر همدان؛ معرفی کاندیداها به منظور آشنایی بیشتر با نظرات، برنامه‌ها و اهداف شرکت‌کنندگان در عرصه رقابت‌های انتخاباتی امری ضروری است و در این راستا رسانه‌ها نیز در راستای آگاهی‌بخشی برای انتخاب اصلاح و ورود نمایندگان متعهد، متخصص و انقلابی به مجلس شورای اسلامی نقشی موثر دارند و در گفتگوی تفصیلی با بهرام هاشمی از کاندیدهای انتخابات مجلس یازدهم مختصری به معرفی و ارائه برنامه‌ها و اهداف وی می‌پردازیم.

بهرام هاشمی متولد ۱۳۵۵ در روستای گراچقا و از دوره راهنمایی در همدان سکونت و تحصیل داشته است، دارای لیسانس مهندسی صنایع گرایش تولید، فوق لیسانس مهندسی صنایع گرایش مهندسی لجستیک و زنجیره تأمین و دانشجوی دکترای مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های کلان است.

عصر همدان: مختصری از روزمه خود بفرمایید.

هاشمی: عضو شورای نخبگان استان، نماینده در بحث خوشه‌های صنعتی، عضو داوری کارآفرینی و جهاد دانشگاهی، عضو شورای آموزشی دانشگاه علمی کاربردی کشور، عضو شورای مرکزی رشد دانشگاه بوعلی سینا، عضو شورای کارآفرینی دانشگاه پیام نور، عضو جامعه اسلامی کارگران، عضو شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی سپاه استان، مشاور صنعتی کشور به مدت سه سال، اجرای نیازسنجی آموزشی با دانشگاه تربیت مدرس، عضویت در بسیج روستایی، بسیج شهری، گردان‌های عاشورا، بسیج دانشجویی، فرماندهی بسیج شرکت شهرک‌های صنعتی همدان، نماینده صندوق ضمانت صنایع کوچک، نماینده صندوق ضمانت صادرات، سابقه فعالیت ۲۰ ساله در صنعت استان‌های البرز، قزوین، تهران و مرکزی، نماینده تام‌الاختیار در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان و نایب رئیسی بسیج مهندسین استان از جمله فعالیت‌های بنده است.

در بخش خصوصی و دولتی نیز اشتغال داشته‌ام که در این خصوص می‌توان به فعالیت در کارخانه بیلر، مدیریت سیتم‌های شرکت‌های مختلف، طراحی و امکان‌سنجی تعدادی از کارخانه‌ها، فعالیت در کرمان خودرو و کارخانه هوندا، اشتغال در  کمیته امداد قزوین، ستاد خودکفایی سپاه پاسداران، مدیریت پروژه متنا اشاره کرد.

عصر همدان: بخشی از اقدامات شاخص شما طی سال‌های گذشته چیست؟

هاشمی: بالغ بر ۱۵۰ پروژه در حوزه نوسازی و تجهیز ساختار به عنوان کارفرما، مشاور و ناظر حضور داشتم، انجام یک پروژه پایلوت وزارت صنعت معدن و ارائه ۴۰۰ طرح از جمله اقدامات طی مدت فعالیت بنده بوده است.

عصر همدان: از دیدگاه شما یک نماینده به منظور پیگیری طرح‌ها و جذب اعتبارات باید چه ویزگی داشته باشد؟

هاشمی: معتقدم یک نماینده باید همواره طرح به دست بوده و طرح‌ها را پیگیری کند؛ طرح‌ها را به تفکیک شهرستان‌ها احصا کرده و به فرمانداران و نمایندگان دادیم که سود آن برای شهرستان و سرمایه‌گذار باشد.

عصر همدان: آیا تاکنون طرحی به نمایندگان همدان داده‌اید؟

هاشمی: حدود ۵ سال پیش طرحی برای ایجاد شهرک دارویی به نمایندگان همدان دادیم که اگر مجوز آن را می‌گرفتیم اتفاقات خوبی در استان می‌افتاد که متأسفانه این طرح به استان البرز رفت و بنیاد برکت نیز سرمایه گذاری کرد؛ متأسفانه نمایندگان این پروژه را اصلاًً ندیدند.

عصر همدان: دیدگاه شما در خصوص کسب و کار و تولید چیست؟

هاشمی: در حوزه کنترل کیفیت، کسب و کار، کارآفرینی، کنترل پروژه، مدیران صنعتی و پیمانکاری تدریس داشته‌ام و به این مهم آگاهم که ۱۷ روش تولید وجود دارد و تنها یک روش را در همدان اجرا می‌کنیم و آن هم ساختن کارخانه است؛ ۲۲ روش تأمین مالی نیز داریم اما ما فقط به دنبال این هستیم از بانک‌ها پول بگیریم، باید برنامه‌های عملیاتی ارائه بدهیم، طرح‌های پژوهشی را کاربردی کرد.

عصر همدان: با چه هدفی وارد عرصه انتخابات شدید؟

هاشمی: به منظور افزایش سطح مطالبه گری به عرصه انتخابات ورود کردم تا نیازهای استان مطرح شود.

عصر همدان: آیا تحریم‌ها تأثیری در توانمندی‌ها داشته است؟

هاشمی: هرجا با محدودیت مواجه می‌شویم باید شکوفایی کارآفرینی و خلاقیت داشته باشیم اما در این خصوص راهکاری نداریم، رهبری وقتی می‌گویند تحریم‌ها نعمت است باید این کلام را دریابیم؛ اکنون استراتژی منطقه را ما می‌نویسیم، تجهیزات نظامی را در حد اعلا کار می‌کنیم و تحریم در این مباحث واقعاً برای ما نعمت بود.

سال ۸۲ رهبر معظم انقلاب چشم انداز ۲۰ ساله و ۱۰ سال و دو ماه و ۲۹ روز بعد اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اگر این امر را محقق می‌کردیم وضعیت اینگونه نبود؛ زمانی دلار ۴ سال یکبار تغییر قیمت داشت و اکنون ثانیه‌ای شده است اگر محکم بودیم این تکانه‌ها ایجاد نمی‌شد، رهبری فرمودند اتکا به نفت را کنار بگذارید و اینها واقعیت‌هاست.

عصر همدان: دلیل حضور شما در انتخابات چیست؟

هاشمی: لبیک به بیانیه گام دوم انقلاب دلیلی اصلی بود، رهبر معظم انقلاب در بیانیه ظرفیت‌ها و فرصت‌ها را بیان فرمودند، تمدن سازی نیز در این بیانیه مطرح شده بود که با سه عنصر امنیت، علم و تولید محقق می‌شود و می‌خواهیم به یک تمدن اسلامی انقلابی ایرانی برسیم.

در بحث امنیت مشکل نداریم، باید به روز باشیم و در مقتضیات مکان و زمان خوب حرکت می‌کنیم، در علم نیز خوب پیش می‌رویم، اما در عنصر تولید عقب هستیم؛ در بحث تولید امنیتی یعنی تولید بر مبنای جهادی و ولایت پذیری خوب بودیم اما در تولید لیبرالی از جمله تولید خودرو عقب هستیم.

در صنعت هر کجا جهادی جلو رفتیم خوب پیش رفتیم؛ کپی‌برادری، رانت و فساد در صنعت خودرو مردم را بدبین می‌کند و این حق مردم نیست در اینحوزه به جای ارائه آمار واقعی، آمارسازی می‌شود.

عصر همدان: آیا اقتصاد مقاومتی تا کنون محقق شده است؟

هاشمی: برخی افزاد، کارهایی را که انجام می‌دهند می‌گویند اقتصاد مقاومتی است اما تعریف اقتصاد مقاومتی چیز دیگری است، اگر برنامه‌هایی که می‌گویند، بندهای ابلاغی به ویژه بند ۲۲ را محقق کرده، اقتصاد مقاومتی است و در غیر این صورت نمی‌توانیم برنامه روزانه ادارات و دستگاه ها را در اقتصاد مقاومتی بیاوریم و بگوییم در این حوزه اول هستیم.

عصر همدان: شعار انتخاباتی دارید؟

بله با توجه به اینکه از لحاظ تئوری و عملیاتی در حوزه اقتصاد و صنعت کار کرده‌ام، شعارم «تعهد و تخصص، چ مثل چمران» است و در این شعار می‌خواهیم الفبایی از شهید چمران باشیم.

عصر همدان: نظر شما در خصوص عملکرد دولت و مجلس فعلی چیست؟

هاشمی: شرایط و عملکرد فعلی دولت و مجلس را قبول ندارم اگر شرایط موجود خوب بود به شخصه در این عرصه ورود نمی‌کردم.

عصر همدان: از برنامه‌های خود در صورت ورود به مجلس یازدهم بگویید.

هاشمی: شفافیت، مبارزه با فساد، اقتصاد و وعده ها مدنظر در برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.

عصر همدان: آیا از سوی جناح سیاسی خاصی حمایت می‌شوید؟

هاشمی: همه احزاب از اصلاح طلب و اصولگرا و هر آن کس که در جمهوری اسلامی ایران است به شهدا اعتقاد دارد، شهدا برای یک عده خاص نیست، ولایت‌پذیری و خدمت به کشور برای همه است و برای یک گروه خاص نیست.

آنچه کارآمدی افراد را مشخص می‌کند، عملکرد افراد است و باید شفافیت در عملکرد برای انتخاب بهتر صورت گیرد، هر کس شفافیت را قبول ندارد، برود کار شخصی کند.

من سیاست بازی ندارم، سیاست کاری دارم یعنی تشخیص بدهیم کجا انقلاب چه می‌خواهد؛ انقلابی هستم، عملکرد انسان با توجه به مکان و زمان سیاست کاری فرد را می سازد

عصر همدان: مهمترین خواسته و انتظار مردم و انقلاب از نمایندگان و مجلس چیست؟

هاشمی: افرادی که به مجلس می‌روند باید پاک، شفاف و پیگیر بوده و با لمس مشکلات برای مردم کار کنند، نماینده مردم پادشاه مردم نیست و باید افتخارش این باشد انتخاب مردم است و برای آنها کار کند؛ اعتماد مردم برای نماینده ارج و قرب است و اگر این اعتماد نباشد که دیگر ارج و قربی برای یک نماینده نیست.

بیش از ۱۰ ظرفیت را رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نورزی خود فرمودند و این ظرفیت‌ها را داریم که مردم اذیت نشوند.

عصر همدان: اگر نمایندگان به فکر مردم و منافع آنها هستند چرا نارضایتی‌هایی از مجلس وجود دارد؟

هاشمی: معتقدم اگر کار بلد نیستیم باید کنار بکشیم و بگذاریم افراد دیگری کار کنند و اگر کسی کارش درست است و از حزب ما نیست قبولش کنیم، اینها واقعیت‌هاست؛ در این صورت مجلس کارآمدخواهد شد.

عصر همدان: با توجه به موافقت شما با شفاف‌سازی، در خصوص هزینه‌های انتخاباتی خود بگویید.

هاشمی: تاکنون چیزی برای هزینه انتخابات نگذاشته‌ام و حتی برای شورای ائتلاف هم عکسم نبود چراکه معتقدم رأی آوردن به عکس و پوستر و این موارد نیست بلکه به کار و عملکرد است، مردم باید افراد را بشناسند و انتخاب کنند که مردم ما در این خصوص هوشمند هستند.

آمده‌ام برای مردم کار کنم و اینکه برخی کاندیداها برای رأی جمع کردن غذا می‌دهند باید مردم آن غذا را در سر آن کاندیدا بزنند ، مردم باید بگویند آقای نماینده ۳۶۵ روز ما را درست کن؛ باید اینگونه کارها آنقدر قبیح باشد که کسی جرأت نکند از این دست موارد انجام بدهد، مردم شأن خود را حفظ کنند و رأی خود را به یک وعده غذا و یا وعده‌های پوچ نفروشند.

عصر همدان: آیا برای هزینه‌های انتخاباتی خود حمایت برخی افراد را می‌پذیرید؟

هاشمی: اگر برای انتخابات معامله کنم باید آن افراد را که مرا حمایت کرده‌اند تامین کنم و برای خودم کار کنم اما آمده ام برای مردم کار کنم؛ برای رأیی که مردم به من می‌دهند ارزش قائل هستم و آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنم.

عصر همدان: آیا حاضر به شفاف‌سازی اموال خود هستید؟

هاشمی: بله اکنون یک آپارتمان ۸۳ متری در منطقه رکنی دارم و هزینه‌ ۹۹ میلیونی برای خرید خودرو کنار گذاشته بودم که با افزایش قیمت خودرو موفق به خرید این خودرو نشدیم و مبلغی بعنوان سهم الارث به همسرم رسیده است.

عصر همدان: آیا مورد دیگری برای پیگیری در صورت راهیابی به مجلس مد نظر دارید؟

هاشمی: یکی از مواردی که در صورت راهیابی به مجلس دنبال خواهم کرد بحث تعارض منافع است اینکه آیا به عنوان نماینده مردم نباید فسادی داشته باشد؛ پیگیری گردشگری سلامت همدان از دیگر مواردی است که پیگیری خواهد شد.

عصر همدان: آیا اقدام خوبی از دولت در ذهن دارید؟

یک کار خوب که دولت انجام داد سند لجستیک بود که قبلا مرکز پژوهش های مجلس برای ۴ شهر کار کرده بود، سند فعلی مشکلاتی دارد به برخی جاها شهر داده‌اند اما به همدان یک بخش عمومی و کشاورزی داده‌اند که نه نمایندگان و نه دولتی‌های استان می‌دانند که این سند چیست، چرا این مورد را پیگیری نمی‌کنند؟

عصر همدان: آیا برای اصلاح امور با تغیر ساختار مجلس موافق هستید؟

هاشمی: خیر با این موضوع موافق نیستم؛ برای انجام و پیگیری امور باید تیم‌سازی شود.

عصر همدان: چه برنامه‌ای برای به کارگیری پتانسیل روستا و روستائیان دارید؟

هاشمی: در نظر دارم طرح یک روستا یک محصول را پیش ببرم که البته پتانسیل استان همدان است، در مجلس یا باید طرح داشته باشیم و اول باشیم و یا در برخی موارد باید پیگیر باشیم اما در صورت اول بودن به راحتی جذب اعتبار صورت می‌گیرد.

عصر همدان: سخن پایانی…

هاشمی: ایران اسلامی ظرفیت‌های بسیاری دارد، یک کشور انقلاب کرده، خوب رشد یافته و خون داده و بسیاری از مراحل را پشت سر گذاشته است و برای پیش رفتن باید به نیازهای پایه مردم توجه کنیم؛ باید امکانات را متوازن در شهرهای مختلف و نقاط مختلف شهر توزیع کرد.

انتهای پیام/ذ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=48855
  • دیدگاه‌ها برای جهت افزایش سطح مطالبه گری ورود کردم/ وضعیت فعلی حاصل بی توجهی به اقتصاد مقاومتی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.