• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند

  • کد خبر : 7830
  • 11 تیر 1398 - 7:19
به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق زمانبندی اعلام شده پیش می رود و اروپایی ها اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما کار خودمان را انجام می دهیم.   امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر […]

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم گفت: جمهوری اسلامی ایران طبق زمانبندی اعلام شده پیش می رود و اروپایی ها اگر به تعهداتشان عمل نکنند ما کار خودمان را انجام می دهیم.

 

امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان، با اشاره به اخباری مبنی بر اجرایی شدن اینستکس اظهار داشت: اروپا باید موضع خود را در برابر آمریکا مشخص کند و اگر آنها می خواهند پایبندی خود را به تعهدات بین المللی اعلام کنند باید عملیاتی کردن اینستکس را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: من به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم و جمهوری اسلامی ایران طبق زمانبندی اعلام شده پیش می رود و اگر اروپایی ها به تعهداتشان عمل نکنند ما کار خودمان را انجام می دهیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپا از ایران زمان زیادی را گرفت تاکید کرد: اروپا باید در برجام یک موضع مشخصی در برابر آمریکا می گرفت اما به خاطر تسلط امریکا بر اروپا نتوانست موضع بگیرد.

خجسته تصریح کرد: آمریکایی ها و اروپایی ها صادق نیستند و به دنبال قلدری هستند و جمهوری اسلامی هم قلدری را بر نمی تابد و در برابر آن ها می ایستند.

وی با بیان اینکه با شناختی که از اروپا دارم و تسلطی که آمریکا بر اروپا دارد به اینستکس خوش‌بین نیستم عنوان کرد: اینستکس در واقع همین نفت در برابر غذا است و آنها همیشه در صدد فشار و تحریم ملت ایران بودند و هیچ وقت دنبال مذاکره نبودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دولت در برابر اینستکس چه واکنشی باید از خود نشان دهد افزود: برخی از دولتی ها و مسئولین به این اینستکس خوشبین هستند و دولت باید از موضع جمهوری اسلامی دفاع کند، فرمایشات رهبری را نصب العین قرار دهد و مصلحت کشور را در نظر بگیرند.

خجسته در پایان خاطر نشان کرد: تمام پیش بینی های رهبری در خصوص آمریکا و اروپا بعد از شش ماه یا یک سال به وقوع پیوسته و هرکدام امروز مصداق پیدا کرده اند و این پیش بینی ها بحثی را باقی نمی گذارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=7830
  • دیدگاه‌ها برای به عملیاتی شدن اینستکس خوشبین نیستم/اروپا موضع خود را در برابر ایران روشن کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.