• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
0

 اعزام ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم

  • کد خبر : 33592
  • 04 آذر 1398 - 12:34
 اعزام ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از ابتدای تشکیل بسیج سازندگی  ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند گفت: این تعداد به حاشیه شهر استان اعزام شده اند و خدمات گوناگونی را در زمینه های پزشکی درمانی، فرهنگی، […]

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه از ابتدای تشکیل بسیج سازندگی  ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند گفت: این تعداد به حاشیه شهر استان اعزام شده اند و خدمات گوناگونی را در زمینه های پزشکی درمانی، فرهنگی، توزیع بسته های معیشتی و فعالیت های عمرانی و …  به مردم ارائه داده اند.

علی قراباغی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با بیان اینکه  امسال چهلمین سال تشکیل بسیج است اظهار داشت: بسیج سازندگی از آن دست نهادهای انقلابی است که توانسته از بدو تأسیس خود تا امروز با اجرای پروژه‌های مختلف و خدمت‌رسانی به مردم مزه خدمت‌رسانی در جمهوری اسلامی ایران را به مردم بچشاند.

وی افزود: بسیج سازندگی به فرمان حضرت امام خامنه ای(حفظ الله) و با توجه به حضور جوانان بسیجی در مناطق محروم و برای ساماندهی به این فعالیت‌ها در ۱۷ اردیبهشت سال ۱۳۷۹ تاسیس شد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه ابتدا وظیفه بسیج سازندگی ساماندهی به فعالیت‌های داوطلبانه دانش‌آموزان، دانشجویان و بسیجیانی بود که به صورت جهادی در مناطق محروم حضور می‌یافتند عنوان کرد:  با ساماندهی این فعالیت‌های داوطلبانه و خیرخواهانه در قالب گروه‌های جهادی، حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از این گروه‌ها نیز افزایش یافت و توانستیم گروه‌های جهادی را که به مناطق محروم اعزام می‌شوند از نظر امکانات مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های خداپسندانه، خیرخواهانه و انسان دوستانه حمایت و پشتیبانی کنیم.

قراباغی تصریح کرد: با شکل‌گیری ساختار بسیج سازندگی و با توجه به شرایط جامعه، فعالیت‌های بسیج سازندگی در زمینه‌های مختلف از جمله اردوهای جهادی، محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و طرح کرامت افزایش یافت.

وی در خصوص برنامه های بسیج سازندگی استان اظهار داشت: از ابتدای تشکیل بسیج سازندگی  ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم و حاشیه شهر استان اعزام شده اند که خدمات گوناگونی را در زمینه های مختلف از جمله پزشکی درمانی،فرهنگی، توزیع بسته های معیشتی و فعالیت های عمرانی و …  به مردم ارائه داده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) در ادامه افزود: در بخش درمانی و پزشکی بسیج جامعه پزشکان در قالب تیم های پزشکی  به مناطق محروم اعزام‌شده  و مردم این مناطق را به صورت رایگان ویزیت و درمان می‌کنند. قراباغی اضافه کرد: در این بخش خدمات بیشماری در حوزه ویزیت عمومی، ویزیت متخصص، خدمات زنان و زایمان، خدمات دندانپزشکی، خدمات بینایی سنجی و شنوایی سنجی، خدمات مشاوره، روانشناسی و آموزش و …. به مردم ارائه شده است.

وی با بیان اینکه بسیج طلاب نیز وظیفه ارائه برنامه‌های فرهنگی آموزشی را بر عهده‌دارند تاکید کرد: قریب به ۷۰۰ گروه از طلاب از ابتدای حرکت های جهادی به مناطق محروم اعزام شده اند و خدمات زیادی را ارایه کرده اند.

قراباغی بیان داشت: یکی از فعالیت هایی که با همکاری آموزش و پرورش و گروه های جهادی انجام می گیرد حضور دانش آموزان بسیجی و جهادگر در مدارس برای مرمت مدارس است که بعنوان “طرح هجرت دانش آموزی” شناخته می شود، در این طرح دانش آموزان از آموزش‌های مربوط به مهارت‌های زندگی، فرهنگی و آموزشی و غیره نیز بهره‌مند می‌شوند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همچنین گفت: در حوزه بسیج دانشجویی قریب به ۵۰۰ گروه جهادی دانشجویی از دانشجویان به مناطق محروم اعزام‌شده  و در دورترین روستاهای استان به مردم آن مناطق خدمت‌رسانی کرده اند.

وی با بیان اینکه در بخش بسیج محلات نیز به دلیل وجود افراد مختلف بامهارت های متنوع، هرساله نزدیک به ۲۰۰ برنامه عمرانی انجام می‌شود گفت: ساخت مسجد، تکمیل و مرمت خانه عالم، پل ، ساخت منزل برای محرومان از این قبیل فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

قراباغی در خصوص دیگر فعالیت های جهادگران در مناطق محروم گفت: همه گروه‌های جهادی در بخش اشتغال‌زایی و آموزش مهارت‌های مربوط به اشتغال نیز فعال هستند به‌گونه‌ای که هر سال نزدیک به ۲۰۰ پروژه عمرانی را انجام می‌دهند که اعتبارات این پروژه‌ها بخشی از سوی دستگاه‌های دولتی مربوطه، بخشی از سوی سپاه و بخشی نیز از سوی خیران و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به جغرافیای هدف گروه های جهادی گفت: در بخش بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی قرار است از این به بعد هر گروه ۳ تا ۵ سال در یک منطقه مستقر باشند و به ‌نوعی پس از رفع نیازهای آن منطقه، به منطقه دیگر منتقل شوند.

وی با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد:  بسیج سازندگی در بخش اقتصاد مقاومتی نیز فعالیت‌های خوبی را از سال ۹۱-۹۲ آغاز کرده است. ما با هماهنگی مرکز قرار شد واحدهای کوچک تولیدی و مشاغل خانگی را حمایت کنیم که این مهم نیز ازجمله بندهای اقتصاد مقاومتی است.

قراباغی افزود: خوشبختانه در دو سال گذشته نیز به طرح‌های خود بخش صنایع تبدیلی را نیز اضافه کرده‌ایم چراکه این موضوع از نیازهای منطقه بوده و ارزش افزوده خوبی نیز داشت.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست سازمان بسیج سازندگی که ایجاد قطب در شهرستان های مختلف است، در این زمینه در استان همدان در هر شهرستان یک قطب تولید معرفی شده است و تسهیلات بسیج سازندگی در راستای همان قطب پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی نزدیک به ۶۱ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است تصریح کرد: این میزان پرداخت تسهیلات منجر به راه اندازی۴ هزار و ۴۹۲ کارگاه و شاغل شدن ۸هزار ۳۸۴ نفر در این مدت شده است.

قراباغی همچنین در ادامه گفت: در عرصه اقتصاد مقاومتی راه توانمند کردن خانواده‌ها را پیداکرده‌ایم و اگر تسهیلات بیشتری داشته باشیم می‌توانیم افراد بیشتری را تحت پوشش کمک‌های خود قرار دهیم.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به فعالیت های بسیج سازندگی در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: ساخت سالن‌های ورزشی، مسجد، پل و یا ساماندهی گلزارهای شهدا ، آبرسانی به روستاها، ساخت اردوگاه صیانت و درمان و…  ازجمله اقدامات ما در عرصه عمرانی است که با همکاری گروه های جهادی در مناطق مختلف استان همدان انجام گرفته است.

وی افزود: در مدت فعالیت بسیج سازندگی نزدیک به ۷ هزار و ۴۸ پروژه کوچک و بزرگ عمرانی در سطح استان انجام گرفته است.

قراباغی گفت: کمک به زلزله‌زدگان اهر و کرمانشاه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی استان بوده است که در این حوزه اقدام به توزیع چادر، پتو، وسایل گرمایشی، پلاستیک، البسه، موادغذایی، کانکس های مسکونی و سرویس بهداشتی  و … نمودیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع)  اظهارداشت: ساخت ۵۰ باب واحد مسکونی برای زلزله زدگان اهر و کرمانشاه از دیگر اقداماتی بود که در مناطق زلزله زده توسط بسیج سازندگی استان همدان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از دیگر فعالیت های ما توزیع بسته های حمایتی و معیشتی در مناطق محروم است یادآور شد: در این بخش اقدام به توزیع ۴۰ هزار و ۲۶۸ بسته آموزشی و فرهنگی و لوازم التحریر، ۱۰ هزار و ۷۳۷ بسته بهداشتی، ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و غذایی و ۵۰۰ سری جهیزیه نموده ایم.

قراباغی با اشاره به تخریب ۱۷ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در بارندگی ابتدای سال جاری در استان همدان عنوان کرد: در این زمینه با اقداماتی که صورت گرفت، بسیج سازندگی مسئولیت ساخت و مرمت ۵۰۰ واحد مسکونی خانواده های نیازمند را که در بارندگی سرپناه خود را از دست داده بودند برعهده گرفت.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع)  با بیان اینکه جهادگران استان همدان در مناطق سیل زده گلستان، خوزستان، لرستان حضور داشته و به خدمت رسانی پرداخته اند، گفت: بازگشایی تالاب گمیشان، لایروبی معابر لرستان ، توزیع ۱۳ هزار و ۸۵۰ بسته غذایی، البسه، اقلام بهداشتی و درمانی و همچنین ویزیت رایگان مردم مناطق سیل زده از جمله مهمترین اقداماتی بوده است.

انتهای پیام/ح

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=33592
  • دیدگاه‌ها برای  اعزام ۱۵۰ هزار جهادگر در قالب  ۱۰ هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به مناطق محروم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.