• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در استان همدان

  • کد خبر : 130892
  • 09 مهر 1400 - 19:13
برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در استان همدان

علی مسلم خانی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در استان همدان به همت موسسه فرهیختگان برنای غرب و باهمکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد. علی مسلم خانی، مدیر عامل موسسه فرهیختگان برنای غرب در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: اینترنت اشیا فناوری جدیدی است که در آن […]

علی مسلم خانی از برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در استان همدان به همت موسسه فرهیختگان برنای غرب و باهمکاری معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان خبر داد.

علی مسلم خانی، مدیر عامل موسسه فرهیختگان برنای غرب در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان، گفت: اینترنت اشیا فناوری جدیدی است که در آن به هر شئی قابلیت ارسال داده و یا دریافت فرمان‌هایی از طریق شبکه‌های ارتباطی فراهم می‌شود، این فناوری نو ظهور، به سرعت در حال گسترش است که هر دو حوزه تحقیقات و کاربرد را شامل می‌شود.

وی افزود: تحقیقات علمی در این حوزه در ایران و جهان به سرعت در حال رشد است و اینترنت از زمان پیدایش شاهد تحولات عظیمی بوده و تجاری شدن، پیدایش شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اشیا را می‌توان سه نسل متوالی از تحولات در دنیای اینترنت دانست.

مسلم خانی ادامه داد: اینترنت اشیاء یا IoT، سیستمی به‌هم‌پیوسته از تجهیزات رایانه‌ای، ماشین‌های مکانیکی و دیجیتال، اشیاء و حیوانات یا افرادی است که با شناسه‌های منحصربه‌فرد (UID) هویت یافته‌اند و از قابلیت انتقال داده‌ها روی یک شبکه بدون نیاز به تعامل انسان-با-انسان یا انسان-با-رایانه برخوردار هستند.

مدیر عامل موسسه فرهیختگان برنای غرب اظهار کرد: این کارگاه طی ۴۵ روز و ۱۰ جلسه ۸ ساعته از اوایل شهریور ماه ۱۴۰۰ اغاز و تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ ادامه دارد. که طی یک فراخوان از ۸۰ نفر از جوانان استان همدان و طی یک چند مرحله داوری ۱۵ جوان انتخاب گردیدند. که پس از آموزش صفر تا صد توسط مدرس این کارگاه خانم هانیه رکاب دار از مخترعین برجسته بین المللی این جوانان ۲۰ اختراع فیزیکی در حوزه های کشاورزی، برق و الکترونیک به ثبت خواهند رساند.و سمیناری یک روزه در مهر ماه ۱۴۰۰ با حضور مسئولین ذی ربط جهت دیده شدن این جوانان شایسته و تامین حمایت های مالی و معنوی جهت تجاری سازی محصولات آنها برگزار خواهد شد.

مسلم خانی خاطرنشان کرد: موسسه فرهیختگان برنای غرب فعالیت خود را رسما از سال ۱۳۹۸ اغاز کرده و در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری و بیانیه گام دوم انقلاب و با روحیه جهادی و انقلابی در حال فعالیت می باشد. و حمایت از جوانان و کشف کارافرینان و اموزش صفر تا صد آنها به طور رایگان را وظیفه خود میدانیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=130892
  • دیدگاه‌ها برای برگزاری نخستین کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در استان همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.