• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
0

برقراری اینترنت در ۸۸۹ مدرسه همدان

  • کد خبر : 82236
  • 13 شهریور 1399 - 8:31
برقراری اینترنت در ۸۸۹ مدرسه همدان

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان از فراهم شدن بستر اینترنت در مدارس روستاهای همدان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۰۱ مدرسه روستایی ابلاغ شده که از این تعداد در ۸۸۹ مدرسه اینترنت فراهم شده و مابقی مانده که تعهد اپراتورهای دیگر است و متعلق به مخابرات نیست. به گزارش عصر همدان، طبق اعلام […]

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان از فراهم شدن بستر اینترنت در مدارس روستاهای همدان خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۴۰۱ مدرسه روستایی ابلاغ شده که از این تعداد در ۸۸۹ مدرسه اینترنت فراهم شده و مابقی مانده که تعهد اپراتورهای دیگر است و متعلق به مخابرات نیست.

به گزارش عصر همدان، طبق اعلام اداره کل آموزش و پرورش همدان در سال تحصیلی گذشته ۱۴۴ روستا در استان فاقد بستر اینترنت بودند و آموزش‌های مجازی برای دانش‌آموزان این روستاها فراهم نبود و از روش‌های دیگری برای تحصیل آنها بهره برده بودند.

از آنجا که شیوع کرونا باعث شده آموزش‌ها همچنان از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی و تلویزیونی پیش رود، این نگرانی وجود دارد که آیا دانش‌آموزان این روستاها می‌توانند در سال تحصیلی جدید در بستر اینترنت آموزش‌ ببیند؟ البته گویا اخیرا وزارت ارتباطات اقداماتی در این زمینه انجام داده و از شرکت‌های مربوطه خواسته که تمام مدارس به اینترنت دسترسی داشته باشند.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان در این خصوص اظهار کرد: خواسته وزارت آموزش و پرورش از وزارت ارتباطات انجام اقداماتی در این زمینه بوده تا تمام مدارس به اینترنت دسترسی داشته باشند.

فریدون حسن‌پور بیان کرد: وزارت ارتباطات نیز از طریق نمایندگان خود در استان‌ها به دنبال حل مسئله بوده و کار از طریق اپراتورها پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دسترسی مدارس به اینترنت برای هر کدام از اپراتورها سهمی مشخص شده است افزود: مخابرات همدان در تمام روستاهای مورد هدف خود اینترنت فراهم کرده  و اگر جایی کار انجام نشده وظیفه سایر اپراتورها بوده است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه همدان با تاکید به اینکه شرکت مخابرات در تمام مدارس روستاهای هدف اینترنت فراهم کرده و حتی مودم رایگان نیز در اختیار آنها قرار داده است گفت: لیست آنها برای وزارت ارتباطات ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هیچ مدرسه‌ای نیست که جزو تعهد مخابرات باشد و کار انجام نگیرد افزود: ۷۷۴ مدرسه شهری در استان ابلاغ شده که از این تعداد در ۵۹۰ مدرسه اینترنت دایر شده و در بین آنها نیز مدارس مورد تعهد مخابرات نیز وجود دارد.

حسن پور خاطرنشان کرد: یک‌هزار  و ۴۰۱ مدرسه روستایی نیز ابلاغ شده که از این تعداد در ۸۸۹ مدرسه اینترنت فراهم شده و مابقی مانده که تعهد اپراتورهای دیگر است و متعلق به مخابرات نیست.

وی با تاکید به اینکه آنچه به مخابرات تکلیف شده به صورت صد درصد انجام شده است عنوان کرد: اقدام همدان در کشور بی‌نظیر است چون همدان نخستین استانی بود که به تمام روستاها تلفن وصل کرد و حال برای تمام مدارس روستاهای زیر پوشش اینترنت فراهم کرده است.

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82236
  • دیدگاه‌ها برای برقراری اینترنت در ۸۸۹ مدرسه همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.