• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی نهاوند

  • کد خبر : 210626
  • 16 بهمن 1402 - 7:39
بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی نهاوند
پایان تعریض و بهسازی محورهای مواصلاتی نهاوند باعث پیشرفت و توسعه همه‌جانبه شهرستان در ابعاد مختلف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»، داشتن جاده‌های ایمن و مناسب باعث کاهش خطرات در محورهای مواصلاتی و زمینه‌ساز توسعه می‌شود.

درحالی‌که در قبل از انقلاب عمده محورهای شهرستان خاکی بوده و پیشرفت چندانی نداشتند ولی به برکت پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی امروز در این بخش بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

امروز عمده محورهای شهرستان چهار خطه یا در حال اتمام تعریض و بهسازی و ساماندهی هستند که می‌طلبد مسئولان برای به اتمام رساندن آن‌ها تلاش کنند.

ایمنی محورهای مواصلاتی نهاوند به علت تردد روزانه هزاران خودرو و حلقه واصل استان‌های همدان، کرمانشاه و لرستان و مسیر عبور زائران اربعین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

باوجود همهٔ کارهای خوبی که در این زمینه انجام‌شده و در حال انجام است ولی اتمام این طرح‌ها نیازمند پیگیری بیشتر و مستمر توسط مسئولان است.

چند پروژه راه‌سازی ازجمله زیرگذر کفراش به دلیل غیراستاندارد و مشکل‌ساز شدن برای رانندگان در زمان بارش‌ها، پروژه ساماندهی سه‌راهی فارسبان که به دلیل انتظار برای جابجایی تیرهای برق در مسیر و حفاری شانه راه حادثه‌ساز شده بود و همچنین محور نهاوند به فیروزان که در حال آسفالت و ساماندهی است موارد حوزه راه در شهرستان است که مطالبه مهم مردم شهرستان محسوب می‌شود.

به مناسبت دهه فجر نگاهی داریم به وضعیت جاده‌های نهاوند که در ادامه مشاهده می‌کنید.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس در خصوص گرفتن بودجه برای تکمیل چهار خطه کردن جاده‌های نهاوند از افزایش اعتبار محور نهاوند به فیروزان و سه‌راهی کنگاور به ۲۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

وی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و تأمین اعتبار این محور از محل ماده ۵۶ با عاملیت بانک سپه در سال ۱۴۰۱ اعتبار این پروژه به میزان ۱۲۰۰ میلیارد ریال از این محل مصوب و تأمین شد که تابه‌حال مبلغ ۶۸۰ میلیارد ریال از آن تخصیص‌یافته است.

شهبازی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها و لزوم اجرای هرچه سریع‌تر این پروژه طی جلساتی در وزارت راه و شهرسازی با وزیر و معاونین این وزارتخانه اعتبار این پروژه به ۲۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

نماینده نهاوند با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در حال تخصیص است گفت: علاوه بر اعتبار ماده ۵۶، از محل اعتبارات ملی نیز این پروژه تأمین اعتبارشده است که با پیشرفت قابل قبولی در حال پیگیری است و با شروع فصل جدید کاری، ادامه مسیر با سرعت بیشتری اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه مشکل اعتباری ندارد و ۱۵۰ میلیارد هم برای ادامه محور نهاوند به کرمانشاه در حوزه کرمانشاه در حال رایزنی و پیگیری است.

شهبازی افزود: زیرگذر روستای کفراش در این محور هم هر وقت بارندگی می‌شود عبور و مرور با مشکل مواجه می‌شود که باید فکری به حال آن شود و دوربرگردان هم هر جا نیاز بود احداث شود چون مشکلی اعتباری نداریم.

نماینده نهاوند بیان کرد: در ادامه اجرای عملیات ساخت و چهار خطه شدن محور نهاوند به فیروزان عملیات آسفالت‌ریزی زیرگذر سه‌راهی شهرک سلگی بااعتباری بالغ‌بر ۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات پیگیری شده انجام گرفت.

وی در پایان گفت: اقدامات خوبی درزمینهٔ بهسازی راه‌های نهاوند انجام‌شده و اعتبارات زیادی جذب‌شده و آقای بذرپاش وزیر راه و شهرسازی نیز پیگیر تکمیل و تعریض محورهای نهاوند هستند.

ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند نیز در خصوص برخی مشکلات محورهای اصلی نهاوند گفت: باید عملیات جابه‌جایی تیرهای برق در سه‌راهی فارسبان در سه روز آینده شروع شود.

وی ادامه داد: این کار باید هرچه سریع‌تر انجام شود چون باجان همشهریان در ارتباط است.

احمدوند با اشاره به جاده نهاوند به فیروزان اظهار داشت: این محور یکی از پرترددترین جاده‌های شهرستان است و هرچه سریع‌تر باید نسبت به رفع نقایص این محور اقدام شود.

وی ادامه داد: ۱۸۰۰ متر از محور نهاوند به فیروزان هنوز نیوجرسی نشده که زودتر باید انجام شود و با انجام این کار تا پل حاج علیمراد این محور کامل نیوجرسی می‌شود.
فرماندار نهاوند افزود: ۳۵۰۰ متر نیز بعد از پل حاج علیمراد در دست اقدام است و پل نیز در حال تعریض است.

وی گفت: با تکمیل زیرگذر خوبی که در سه‌راهی روستای شهرک در این محور در حال آسفالت است مشکل زیادی از این محور حل می‌شود.

احمدوند اظهار داشت: برای نصب نیوجرسی هیچ معارضی نداریم و پیمانکار باید این ۱۸۰۰ متر را هم نیوجرسی کند و طبق قول مسئولان استان نصب نیوجرسی نیز به‌زودی شروع می‌شود و نقاط حادثه‌خیز با حساسیت زیادی باید پیگیری و تکمیل شوند.

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان هم در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، گفت: اقدامات خوبی در کل استان انجام‌شده و ۵۲ نقطه حادثه‌خیز در استان داریم که مقرر شد مشکل ۲۱ نقطه در سال جاری و ۳۱ نقطه در سال آینده رفع شود.

وی اظهار داشت: هر ۲۱ نقطه سال جاری تا این زمان انجام‌شده است و ۱۰ نقطه بیشتر از تعهد خود انجام داده‌ایم.

آهکی افزود: در نهاوند هم ۵ نقطه حادثه‌خیز داریم که ۲ نقطه انجام‌شده که ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در دست بهره‌برداری است و عملاً بعد از صورت‌جلسه پلیس‌راه و کارهای قانونی افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۳ نقطه حادثه‌خیز دیگر نهاوند نیز آشکارسازی شده و به همراه سایر نقاط حادثه‌خیز استان در سال آینده مشکلشان حل می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در رابطه با محور سه‌راهی شهرک به فارسبان ۶ کیلومتر از مسیر روکش آسفالت شده و مابقی تعریض و اصلاح نقطه حادثه‌خیز این محور هم در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: ۵۰ میلیارد تومان برای کل مسیر تأمین اعتبارشده و کار در حال انجام و این پروژه نیز به سرانجام می‌رسد.

به گزارش عصر همدان، حجم اقدامات انجام‌شده در محورهای نهاوند حقیقتاً بسیار زیاد و امیدبخش است که امیدواریم به‌سرعت تکمیل و خبری خوش برای همشهریان باشد.
خوشبختانه در محور نهاوند به آورزمان و ملایر در محدوده شهرستان نهاوند جاده چهار خطه و نیوجرسی نصب‌شده و مشکلی ندارد و ولی در حوزه شهرستان ملایر متأسفانه کار به اتمام نرسیده که نیازمند تعامل و پیگیری برای ادامه کار در حوزه شهرستان ملایر است.

در محور نهاوند به بروجرد استان لرستان نیز محور در محدوده شهرستان نهاوند چهار خطه است و در محدوده بروجرد نیاز به پیگیری و تعریض دارد.

تسریع در اجرای عملیات عمرانی سه‌راهی ورودی فارسبان با هماهنگی راهداری و شرکت توزیع برق جهت جابجایی سریع‌تر تیرهای چراغ‌برق تکمیل و بهره‌برداری از زیرگذر شهرک و کفراش دو و پایان دادن به تکمیل محور نهاوند فیروزان به سه‌راهی کنگاور از مباحثی است که نیازمند پیگیری است.

طبق اعلام مسئولان با توجه به شرایط آب و هوایی تا پایان سال امکان اسفالت محور نهاوند به فیروزان وجود ندارد ولی تا خرداد سال آینده همه محور نهاوند به فیروزان آسفالت می‌شود.

البته وجود معارضان یکی از مشکلات محورهای نهاوند است که نیاز است مردم برای داشتن محورهایی ایمن نهایت همکاری را داشته باشند.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210626
  • دیدگاه‌ها برای بررسی وضعیت محورهای مواصلاتی نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.