• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

بخش خصوصی در توسعه روابط ایران و غنا بسیار موثر است/پیشنهاد حضور سرمایه گذاران حوزه مبل و منبت در کشور غنا

  • کد خبر : 132879
  • 28 مهر 1400 - 8:36
بخش خصوصی در توسعه روابط ایران و غنا بسیار موثر است/پیشنهاد حضور سرمایه گذاران حوزه مبل و منبت در کشور غنا

اریک اسوبواتنگ سفیر جمهوری غنا در تهران بابیان اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه روابط بسیار موثر است، تصریح کرد: جلسات متعددی برای افزایش روابط اقتصادی ایران و غنا برگزار می شود که ثمراتی خوبی برای این دو کشور دارد. به گزارش عصر همدان؛ اریک اسوبواتنگ سفیر جمهوری غنا در بازدید شامگاه سه شنبه در […]

اریک اسوبواتنگ سفیر جمهوری غنا در تهران بابیان اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه روابط بسیار موثر است، تصریح کرد: جلسات متعددی برای افزایش روابط اقتصادی ایران و غنا برگزار می شود که ثمراتی خوبی برای این دو کشور دارد.

به گزارش عصر همدان؛ اریک اسوبواتنگ سفیر جمهوری غنا در بازدید شامگاه سه شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه های مبل و منبت ملایر در جمع خبرنگاران با اشاره به مهمترین اهداف سفر به استان همدان اظهار کرد: از طرف اتاق بازرگانی استان همدان به این استان دعوت شدم.

وی ارتباط تجاری بین ایران و جمهوری غنا را از اهداف سفر خود بیان کرد و گفت: دو کشور دارای روابط مفیدی بوده که می توانند تبادلات بیشتری در زمینه های مختلف داشته باشند.

سفیر غنا در تهران با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه روابط بسیار موثر است، تصریح کرد: جلسات متعددی برای افزایش روابط اقتصادی ایران و غنا برگزار می شود که ثمراتی خوبی برای ایران و غنا دارد.

اسوبواتنگ با ابراز رضایت از سفر خود به ملایر تصریح کرد: بازدید از ظرفیت های ملایر باعث می شود که فرصت های روابط مستحکم تر بین دو کشور ایران و غنا ایجاد شود و بتوان کارهای بهتری در این بین انجام داد.

وی با بیان اینکه بازدید از کارگاه های منبت ملایر دید بهتری از هنر دست مردم این دیار به من داد، تصریح کرد: منبت ملایر یک هنر واقعی است که با دست انجام می شود.

سفیر غنا در تهران بیان کرد: این بازدید ها سبب ایجاد فرصت ها برای بحث در زمینه ها و مسائل تجاری می شود و تا در جلسات از آن برای بهره برادری بیشتر استفاده کرد.
وی گفت: در این سفر حول مسائلی همچون ایجاد شرایطی برای سفر افرادی از ملایر برای آموزش منبت به غنا د و یا اینکه از اهالی غنا برای فراگیری هنر منبت به ملایر سفر کنند تبادل نظر شد.

پیشنهاد حضور سرمایه گذاران حوزه مبل و منبت در کشور غنا

همچنین حسین فارسی، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر در حاشیه سفر سفیر غنا به ملایر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دعوت اتاق بازرگانی استان همدان سفیر غنا سفری دو روزه به استان همدان دارد.

وی افزود: سفیر غنا در تهران در این سفر از کارخانه ها و گارگاه های تولیدی در همدان و لاله جین بازدیدهایی داشت و بعد از ظهر سه شنبه نیر در ملایر حضور یافت.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر با بیاناینکه ملایر دارای دو برند جهانی انگور و منبت است و ظرفیتهای بالایی در این دو بخش وجود دارد، تصریح کرد: بازدید از کارگاه های تولیدی منبت در شهرک تخصصی مبل و منبت حاجی آباد، نمایشگاه های مبل و منبت و از یکی از کارخانه های کشمش که در بسته بندی و صادرات نقش آفرینی می کند از برنامه های سفیر غنا به ملایر بود.

وی با اشاره به توجه ویژه سفیر غنا در این بازدیدها تصریح کرد: کشور غنا با توجه به بارندگی بالا و توانایی در تولید چوب می تواند در تامین مواد اولیه مبل و منبت ملایر کمک کند.

فارسی به یشنهادات ارائه شده توسط سفیر غنا به فعالان اقتصادی ملایر اشاره کرد و گفت: در این بازدید سفیر غنا پیشنهاد داد که در صورت افزایش صادرات مبل و منبت به آن کشور ، غنا نیز به ایران چوب صادر می کند.

وی افزود: تبادل نیرو و حضور اساتید مبل و منبت ملایر به برای آموزش به مردم غنا و حضور افرادی از غنا در ملایر برای فراگیری هنر منبت از دیگر پیشنهاد های ارائه شده توسط سفیر غنا بود.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ملایر بیان کرد: سفیر غنا در تهران عنوان کرد که اگر سرمایه گذاری از ایران بخواهد در غنا در زمینه مبل و منبت و با توجه به در دسترس بودن مواد اولیه استقبال و همکاری ویژه ای با سرمایه گذار می شود.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=132879
  • دیدگاه‌ها برای بخش خصوصی در توسعه روابط ایران و غنا بسیار موثر است/پیشنهاد حضور سرمایه گذاران حوزه مبل و منبت در کشور غنا بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.