• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

بخش اعظم بازداشتی های اغتشاشات اخیر همدان، در همان روز نخست با ابراز ندامت آزاد شدند

  • کد خبر : 166919
  • 14 مهر 1401 - 19:42
بخش اعظم بازداشتی های اغتشاشات اخیر همدان، در همان روز نخست با ابراز ندامت آزاد شدند

بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان، همزمان با ایام هفتمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی امروز در سالن انصار سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مسئولین […]

بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان، همزمان با ایام هفتمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی امروز در سالن انصار سپاه انصارالحسین(ع) همدان برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و مسئولین پیشکسوت جهاد و شهادت استان همدان، همزمان با ایام هفتمین سالگرد شهادت حاج حسین همدانی اظهار کرد: امسال با توجه به مسائلی که اخیرا داشتیم و افرادی حرف‌هایی که لیاقت خودشان بود، به شهید همدانی نسبت‌ داده بودند، برای مراسم سالگرد ایشان قرارگاهی در کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به هجمه اخیر جریان‌ها در شبکه‌های اجتماعی علیه سردار فضلی و کسانی که در سرکوبی فتنه‌های اخیر موثر بودند، گفت: سال آینده دومین کنگره ۸ هزار شهید همدان برگزار خواهد شد و امیدواریم باقیمانده خاطرات شهدا را ثبت و کتاب‌های این حوزه را نشر دهیم که در این راستا نیاز به همکاری افراد داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پیشکسوتان و فرماندهان جهاد و شهادت همواره در کنار جوانان بودند و اتفاقات اخیر در همدان نیز در کمتر از دو روز جمع شد و قدردان هستیم افزود: این بار دشمن منسجم، آموزش‌دیده و سازماندهی‌شده ورود کرد به طوری که امکانات و تجهیزات لازم برای آتش زدن مقر را با خود همراه داشتند اما خداوند کمک کرد و سریع ماهیتشان با آتش زدن مسجد و امامزاده عبدالله(ع) بر مردم روشن شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان تصریح کرد: ۷۰۰ نفر در استان همدان در پی اعتراضات اخیر دستگیر شدند که ۸۰ درصد افراد دستگیر شده زیر ۲۵ سال سن داشتند و به اعتقاد بنده بسیاری از آن‌ها‌ نسبت به ارزش‌ها و اندیشه‌های انقلاب اسلامی از آگاهی خوبی برخوردار نبودند و همین موضوع مورد سوءاستفاده دشمن قرار گرفت.

وی افزود: تعداد زیادی از افراد بازداشت شده در همدان تحت القائات و شبهات فضای مجازی بودند. این افراد فریب خورده به محض مواجه شدن با حقیقت، ابراز ندامت کرده و بخش اعظم بازداشتی ها در همان ساعت یا روز نخست آزاد شده و صرفا برای لیدرها و افراد دارای سابقه شرارت و اغتشاش، پرونده تشکیل و تحویل دستگاه قضایی شده است.

مجیدی در پایان با بیان اینکه ۱۹ مهرماه کار میدانی در تهران به مناسبت سالگرد شهید همدانی برگزار خواهد شد گفت: امسال زندگی ۴۰ ساله نور شهید همدانی را طور دیگر بیان خواهیم کرد.

سردار آبنوش: شهید همدانی به بیانات امام و رهبری به عنوان فتوا نگاه می‌کرد

سردار سالار آبنوش پیش از ظهر امروز در بیست و هفتمین مجمع فرماندهان و پیشکسوتان جهاد و شهادت استان، همزمان با هفتمین سالگرد شهادت شهید همدانی با اشاره به اینکه عده‌ای از زیر پرچم ولایت خارج و گمراه شدند و در مسیر خبیثی قرار گرفتند پس باید مراقب باشیم راه را گم نکنیم گفت: نمی‌دانیم چقدر زنده هستیم اما امیدواریم عمر ما در مسیر ولایت و زیر پرچم ولایت ائمه طی شود.

همرزم شهید همدانی با تاکید به اینکه سردار همدانی آرمان و هدف داشت و این آرمان اعتلای کلمه‌الله بود افزود: از ابتدای تاریخ کسی که در این مسیر قدم گذاشت دشمن داشت، امروز برخی می‌گویند «شما توهم دارید، دشمن کو؟» این در حالی است که او متوجه دشمن نیست، رهبری نیز باز هم به موضوع دشمنی دشمن با ملت ایران اشاره فرمودند.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی هدف متعالی داشت و می‌دانست اسلام و انقلاب دشمن دارد و به همین خاطر تا پایان عمر، شب‌عملیاتی و هوشیار زندگی کرد عنوان کرد: شب‌عملیاتی یک سبک است و به هیچ چیز وابسته نیست چون فرد می‌داند هر لحظه ممکن است جان دهد و خود را اسیر دنیا نکرده است.

آبنوش با بیان اینکه شهید همدانی در طول مدت زندگی خود به بیانات امام(ره) و رهبری به عنوان فتوا نگاه می‌کرد افزود: آنهایی که نگاه روشنگری دارند، بدانند رهبری فتوا دادند جهاد تبیین امری فوری و قطعی است و حق نداریم ساکت باشیم چون دشمن با باطن کثیف خود، فریاد می‌زند، چرا تبیین نمی‌کنید و فریاد نمی‌زنید؟

وی با اشاره به اینکه عده‌ای برای نظام هزینه درست می‌کنند اما شهیدهمدانی در خدمت نظام بود گفت: حسین همدانی همه وجودش برای نظام بود و برای نظام هزینه ایجاد نکرد، حق نداریم از این مسیر خارج شویم و امیدواریم شهدا نیز ما را کمک کنند.

سردار جعفر مظاهری، دیگر همرزم شهید همدانی نیز با بیان اینکه با سردار همدانی عهد و پیمان بستیم مدافع ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب باشیم و پیرو بی‌چون و چرای مقام معظم رهبری گفت: امروز نیز حرفمان همان حرف است، ما بر سر پیمان خود استواریم و راهمان را ادامه خواهیم داد.

گفتنی است در این مراسم از خانواده دو شهید شاخص استان شهید شمسی‌پور و شهید مازویی تقدیر شد./فارس

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=166919
  • دیدگاه‌ها برای بخش اعظم بازداشتی های اغتشاشات اخیر همدان، در همان روز نخست با ابراز ندامت آزاد شدند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.