• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

بحث خاک‌خورده رتبه‌بندی معلمان، از تصویب تا اجرا و ارزیابی نقش دولت و مجلس

  • کد خبر : 182841
  • 09 اردیبهشت 1402 - 11:06
بحث خاک‌خورده رتبه‌بندی معلمان، از تصویب تا اجرا و ارزیابی نقش دولت و مجلس

همایش مطالبه‌گری رتبه‌بندی معلمان به همت مجمع فرهنگیان و بسیج فرهنگیان همدان در سالن جلسات تبلیغات اسلامی برگزار شد. به گزارش عصرهمدان؛ این مراسم با حضور حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان برگزار شد که البته یکی از مدعوین حمیدرضا […]

همایش مطالبه‌گری رتبه‌بندی معلمان به همت مجمع فرهنگیان و بسیج فرهنگیان همدان در سالن جلسات تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش عصرهمدان؛ این مراسم با حضور حجت الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، محمود نقوی، مدیرکل آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان برگزار شد که البته یکی از مدعوین حمیدرضا حاجی‌بابایی، دیگر نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس بود که در جلسه حضور نیافت.

خانم عبدالملکی یکی از فرهنگیان استان همدان در این جلسه گفت: ایرادهای رتبه‌بندی در سامانه وجود دارد و روش سنجش دارای اشکالات زیادی است.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه گره زدن کسب امتیاز این بخش با تایید مدیران مدارس نیز دارای ایرادهایی بوده و نظر شخصی آن‌ها با امتیازات گره خورده است، افزود: بانک اطلاعاتی معتبر پژوهش‌ها موجود نیست که باعث سوء استفاده‌هایی خواهد شد.

محمدی، یکی دیگر از فرهنگیان با بیان اینکه سنجش با تقدیرنامه ابزار مناسبی نیست و برای معلمان ابهامات زیادی در بسیاری از بندهای رتبه‌بندی وجود دارد، اظهار کرد: معلمانی که دارای مهارت و دانش زیادی هستند نمی‌توانند خوب سنجش شوند و باید قبل از اجرای طرح لوایح آن مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی افزود: امتیازاتی که مدیر به معلم می‌دهد باید قابل بازنگری باشد تا دبیران بتوانند از نحوه امتیاز مطلع و همچنین اعتراض کنند.

خانم علی بخشی به‌عنوان نماینده بخشی از معلمان در این جلسه گفت: مشکلات رتبه بندی به مجلس، ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش برمی‌گردد و معاون اول رئیس جمهور به جد این موضوع را پیگیری نکرد.

مشکلاتی که در بارگذاری مستندات است که همدان فیلم بارگذاری مستندات را به مدارس ارسال نکرده است و برخی ارزیابان نگاه واحدی ندارند و سوال اینجاست چطور ارزیابان انتخاب شده‌اند؟ میانگین رتبه‌بندی محاسبه نشده و کمترین لحاظ شده که این عادلانه نیست.

علی‌بخشی افزود: در مورد بازنشستگان هم مشکلاتی داریم و حقوق‌ها عادلانه نیست، از طرفی سازمان بازنشستگی زیر بار رتبه‌بندی نرفته و این هم عادلانه نیست.

حجت‌الاسلام فلاحی درپاسخ به این مسئله اظهار کرد: این کمبودها ابتدا به مجلس برمی‌گردد و برآورد هزینه رتبه‌بندی ۵۲ هزار میلیارد تومان بوده اما آنچه کمیسیون بودجه به آموزش و پرورش داده ۳۸ میلیارد تومان است و این شد که معلمان شب عید حقوق دریافت نکردند.

یکی دیگر از فرهنگیان در این مراسم با گلایه از دیکر نماینده مردم هندان در مجلس که در این نشست حصورت نیافت، گفت: آقای حاجی‌بابایی گفته بود بودجه تامین شده اما چرا پرداخت نشد؟ کاش بود و توضیح می‌داد! طرح رتبه‌بندی معلمان مشکل زمان‌بندی هم داشت و مجلس باید پاسخگو باشد.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس گفت: رتبه‌بندی یکی از چالشی‌ترین لایحه‌ها بود و برآورد ما برای رتبه‌بندی معلمان، ۵۲ هزار میلیارد تومان می‌شد که با تغییر دولت به ۳۸ هزار میلیارد و نهایت به ۴۱ میلیارد تومان رسید.

فلاحی با بیان اینکه در عدم پرداخت به موقع حقوق معلمان که حادثه تلخی بود کمیسیون آموزش چهار دستگاه را مقصر شناخت که گفتیم اعلام کنند افزود: آموزش و پرورش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان استخدامی و معاون اول مقصر شناخته شد و با پیگیری‌ها همان شب اول حقوق پرداخت شد.

وی با اشاره به کوتاهی در جذب معلم طی دوره‌های قبل و کمبود معلم در استان گفت: یکی از الزامات مجلس شیونامه و آئین‌نامه رتبه‌بندی توسط آموزش و پرورش بود که اصلاح شود و البته اقداماتی آغاز شده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نوع نگاه به آموزش و پرورش خوب نیست و ما هم این نوع رتبه‌بندی را نمی‌پذیریم افزود: تربیت ارزیابان متعلق به سازمان استخدامی است و مقصر اصلی تنها آموزش و پرورش نبود و یکی از مقصران سازمان آموزش و استخدامی است.

وی با بیان اینکه یکی از اشکالات این است که رتبه‌بندی را به حقوق معلم گره زدند که دیدیم دیر هم حقوق‌ها پرداخت شد، تصریح کرد: نباید رتبه‌بندی را به حقوق گره می‌زدند، خروجی ما در شاخص‌بندی تربیت دانش‌آموزان است و خروجی نباید مقاله باشد.

فلاحی با اشاره به اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان ۶ ماهه دوم در بازنشستگی به درستی اجرا نشده است، ادامه داد: مشکل این است سازمان برنامه و بودجه سهم صندوق را کم کرده و کمیسیون هم به این ایراد گرفته است.

نماینده مردم همدان در مجلس اضافه کرد: بخشی از مشکلات به فروش اموال مازاد گره خورده، در حالی که در آموزش و پرورش اموال مازاد نداریم و مشکل این است که به خوبی از مراکز استفاده نشده است؛ همسان‌سازی موضوع جدایی است؛ از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به بعد معلمان شامل رتبه‌بندی می‌شوند و قبل از آن همسان‌سازی است.

انتهای پیام/آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=182841
  • دیدگاه‌ها برای بحث خاک‌خورده رتبه‌بندی معلمان، از تصویب تا اجرا و ارزیابی نقش دولت و مجلس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.