• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

ایران دیگر در مذاکرات به غربی ها باج نمی دهد/لزوم همکاری مسئولان‌ برای رفع مشکلات مردم

  • کد خبر : 138171
  • 19 آذر 1400 - 17:01
ایران دیگر در مذاکرات به غربی ها باج نمی دهد/لزوم همکاری مسئولان‌ برای رفع مشکلات مردم

ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و مجاهدت های پرستاران در ایام کرونا، سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی، جنایات مدعیان حقوق بشر علیه کودکان مسلمان، دخالت در انتصابات توسط برخی نمایندگان و مشکلاتی که با برجام ناقص به کشور تحمیل شد، مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه استان همدان را […]

ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار و مجاهدت های پرستاران در ایام کرونا، سالروز تشکیل شورای عالی فرهنگی، جنایات مدعیان حقوق بشر علیه کودکان مسلمان، دخالت در انتصابات توسط برخی نمایندگان و مشکلاتی که با برجام ناقص به کشور تحمیل شد، مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه استان همدان را به خود اختصاص داد.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه شهرهای سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

به گزارش عصر همدان به نقل از فارس همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع مردم همدان با بیان اینکه در جامعه نسبت به هم کینه نداشته باشید اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که اگر می‌خواهید بخشیده شوید، همدیگر را ببخشید.

وی با اشاره به مشکلات و وضعیت اقتصادی افزود: مقصر اصلی شرایط امروز افراد تصمیم‌گیری هستند که با نگاه لیبرالی عمل کردند و شرایط فعلی را رقم زدند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت در آذرماه مذاکرات را شروع کرده است تصریح کرد: در دوره قبل مذاکرات هسته‌ای، تجربیاتی داشتیم که خوش‌بینی و تسامح باعث آسیب اقتصادی به کشور ما شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه توافق ناقص در برجام حاصل شد ادامه داد: طرف مقابل توانست مطالبات خود را نقد اما وعده نسیه دهد و پس از آنکه نقد را گرفت همان نسیه را هم نداد، به اقتصاد ما آسیب سختی وارد شد به طوری که اقتصاد قبل از برجام با بعد از آن مشخص بسیار متفاوت است به طوری که سال ۹۶ مشکلات امروز را نداشتیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه خوش‌بینی‌های افراطی باعث توافق ناقص دیگری می‌شود خاطرنشان کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد با تحریم ما را به زانو درآورد به طوری که در برجام دچار مشکلات اقتصادی شدیم.

وی با تاکید بر اینکه اصل مذاکره قابل قبول است اما باید منجر به توافق کامل شود تا مطالبات کشور نقد شود گفت: هشت سال است وعده نسیه دادند و امروز نباید اجازه داد با تسامح توافق ناقص دیگر رخ دهد.

شعبانی اظهار کرد: البته دولت سیزدهم تدابیر خاص را در پیش گرفت به طوری که در برجام پیش‌نویس را طرف مقابل نوشت و مذاکره‌کنندگان گفتند ما نخواندیم اما این بار پیش‌نویس را ایران ارائه داده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ آذر روز شورای فرهنگ عمومی است، افزود: این شورا در سطح کشور سیاست فرهنگی را تبیین می کند و اهمیت بسیاری دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اگر رهبر انقلاب مسائل اقتصادی در ۱۰ سال اعلام کردند از سال ۷۰ مسائل فرهنگی را مطرح کردند تصریح کرد: با وجود اینکه سند فرهنگی تدوین شده است اما هیچ قدمی برای اجرای آن برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله فرهنگ هرگز دغدغه اول دولت‌ها نبوده است ادامه داد: دشمن با همه قدرت به فرهنگ ما حمله می‌کند و تدبیر دشمن است مشکلات اقتصادی ایجاد و به فرهنگ ضربه بزند.

شعبانی با بیان اینکه شورای انقلاب فرهنگی و همه متولیان باید تدبیر کنند خاطرنشان کرد: فرهنگ باید پایه و اساس اقدامات ما باشد چراکه توجه به  فرهنگ در حل مشکلات اقتصادی هم موثر است.

وی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته از اواخر دولت قبلی سند فرهنگی در حال تدوین است گفت: ما در حوزه تنظیم سند و برنامه مشکلی نداشتیم و در دولت‌های گذشته ابلاغ شده است اما مشکل اجرا نشدن سندهای ابلاغی است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه فعالیت فرهنگی نیاز به حمایت دارد اگر فرهنگ حمایت نشود اقتصاد هم به مشکل برمی‌خورد اظهار کرد: باید فرهنگ جدی گرفته شود و مسئله دست چندم نباشد چراکه مردم انقلاب کردند فرهنگ غنی ما حفظ شود.

وی بار دیگر به مسئله دخالت در انتصابات در سطح کشور توسط نمایندگان اشاره کرد و افزود: طبق قانون نمایندگان می‌توانند اظهار نظر کرده و مشورت دهند اما نمی‌توانند دخالت کنند و این مجموعه مدیریت استان  است باید تصمیم بگیرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه برخی از نمایندگان  افراد خود را که در ستادهای آنها فعالیت داشته معرفی می‌کنند تصریح کرد: مسئولیت‌ها به نیروهای انقلابی و متخصص سپرده شود و افرادی را هم که معرفی کنند، انقلابی باشند.

وی با تبریک روز میلاد باسعادت حضرت زینب(س) یاد دو پرستاری که در دوران کرونا به شهادت رسیدند را گرامی داشت و گفت: در دو سالی که کشور گرفتار کروناست قدردان زحمات آنها هستیم.

شعبانی گفت: زینب(س) در پای درس کسی ننشست اما او مفسر قرآن و عالمه بدون معلم است که صاحب بلاغت و فصاحت است او پرورش یافته مکتب علی(ع) است.

وی افزود: اگر زنی می‌خواهد آزاد باشد گرفتار جهل مدرن نباشد، بهترین الگو حضرت زینب(س) است که ضمن حمله بر مستکبران متانت و مجاهدت دارد.

وی با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) را به عنوان الگوی اصیل اسلامی به جامعه زنان معرفی کنیم تصریح کرد:  وضعیتی که تمدن غربی درست کرده است زنان را عروسک خیمه شب بازی سرمایه‌داران و لیبرال‌ها قرار داده است و در حالی که تمدن غربی در ظاهر سخن از آزادی زن می‌زند اما در اصل به دنبال اسارت آن است.

ملایر

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زینب(س) اظهار کرد: اگر بخواهیم مسئولیت حضرت زینب سلام الله علیهم را خلاصه کنیم آن جمله دفاع از ولایت است.

وی بیان کرد: این بانوی والا مقام از زمان پیامبر همواره یار و پشتیبان ولایت بود و در این راه میز به شهادت رسید.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ولایت بزرگترین نعمت الهی است و باید با تمام توان از آن دفاع کرد، گفت: حضرت زینب سلام الله علیهم با دفاع از ولایت به درجات بلند الهی دست یافت.

وی افزود: امروز شهدای مدافع حرم و فرمانده آنان حاج قاسم نیز اگر امروز محبوب دل ها شده اند به دلیل دفاع از ولایت و کریم حضرت زینب(س) است.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به جایگاه پرستاران اظهار کرد: در دو سال کرونا پرسنل پزشکی و بخصوص پرستاران خدمات ویژه ای برای مردم داشته‌اند که جای تقدیر فراوان دارد.

وی با اشاره به از سرگیری مذاکرات وین اظهار کرد: در این مذاکرات ایران سه سند را آماده کرده که همه اینها بر طبق برجام و قوانین حقوقی است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه رفع تحریم ها اولین سند از مذاکرات جدید است که از دل برجام برآمده است، تصریح کرد: دریافت تضمین دومین سند در مذاکرات جدید است که آمریکا با تصویب برجام در کنگره به آن پایبند باشد.

وی گفت: متاسفانه امروز برخی در داخل کشور از این نوع مذاکره اظهار نگرانی می کنند که حتی تعجب دارد و باید گفت که دوران. کدخدایی و غربگرایی به پایان رسیده است.

حجت الاسلام برقراری راستی آزمایی اقدامات طرف مقابل سومین سند در این دور از مذاکرات عنوان کرد و گفت: این مذاکرات همه از دل برجام به دست آمده است و اختلافاتی در بین کشورهای اروپایی به وجود آمده و چین و روسیه از ایران حمایت می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا صحبت های از تخفیف در تحریم ها به میان آورده است که کاملاًًً اشتباه است و مصوبه مجلس در سال گذشته اجازه چنین تخفیفی را نمی دهد.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان رهبری درباره عدم گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و توجه به داخل و مدیریت جهادی همراه با عقلانیت راه نجات اقتصاد و اصلاح ساختار است.

وی افزود: جلوگیری از فرار مالیاتی، تدوین اصلاح فضای کسب و کار، فروش اموال مازاد دولتی، شفافیت بودجه، شفاف سازی میزان حقوق دولتی و نظام پرداخت گوشه ای از مسایلی است که می تواند باعث اصلاح ساختار اقتصادی کشور است.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان رئیس جمهور در روز دانشجو بیان کرد: عده ای در داخل کشور به دنبال اختلالات ارزی بودند که باعث بالا رفتن قیمت دلار در بازار آزاد شدند و که در این راستا وزارت اطلاعات و دستگاه های امنیتی ورود کردند و چندین نفر دستگیری شدند.

وی افزود: ایجاد اختلاف ارزی هدف افرادی برای بی نتیجه دانستن مذاکرات است.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: در مذاکرات وین آمریکایی ها درصدد تحمیل خواسته های خود هستند و علاوه بر مسئله هسته ای در بخش های دفاعی و موشکی هم میخواهند ما را به عقب برگردانند.

وی ادامه داد: حرف ایران هم برداشتن تحریم های ضالمانه است و نباید انتظار داشته باشیم همه مشکلات حل شود چون تحریم ابزار و عادت آمریکایی ها است و همین چند روز قبل هم چند نهاد و شخص را دوباره تحریم کردند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: علاوه بر آمریکایی ها انگلیسی ها هم تحریم می کنند و معلوم است نمی خواهند تحریم ها را برادرند و میخواهند ایران اسلامی را منزوی کنند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: رژیم صهیونیستی در چند روز اخیر تهدیدهایی کرده است ولی خودشان می دانند چه خبر است و ایران اسلامی چه قدرتی دارد و جرئت هیچ کاری ندارند و به خوبی از اقتدار ما خبر دارند.

امام جمعه نهاوند با تبریک روز پرستار گفت: این روز را به پرستاران زحمت کش و کارکنان بهداشت و درمان نهاوند تبریک می‌گوییم که در دوران کرونا خوش درخشیدند و پرستاری کار خیر و سختی است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: همکاری مسئولان‌ برای رفع مشکلات مردم واجب است و باید عملی این مشکلات را حل کرد و به مردم خدمت کرد.

حجت الاسلام مغیثی گفت: به سرپرست جدید فرمانداری نهاوند کمک کنید وی نیروی بومی است و اگر مشکلی هست باید با همکاری با هم حل کنیم.

امام جمعه نهاوند نگذاریم این فرصت خوب خدمت رسانی با حاشیه سازی و اختلافات از دست برود و اگر مشکلی هست منعکس کنیم و درصدد رفع معضلات شهرستان باشیم.

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های ۱۹ آذر ماه در تویسرکان با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س) و تبریک روز پرستار، گفت: آوازه حضرت زینب(س) نه تنها دنیای مادی بلکه ملکوت را گرفته است.

وی از تلاش پرستارانی که به ویژه در در روزهای کرونایی مجاهدانه وارد میدان شدند، قدردانی کردند و اظهار کرد: هستند پرستارانی که پروانه وار سال های سال است از مریض خود در منزل پرستاری می کنند و از آنان نیز باید تجلیل کرد.

*جوانگرایی در بدنه اجرایی؛ مطالبه رهبر انقلاب/انتخاب رئیس جدید تبلیغات تویسرکان؛ نمونه یک جوان گرایی

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین اظهار کرد: معرفی حجت الاسلام سبحان جامعه بزرگ به عنوان ریاست جدید سازمان تبلیغات، یک نمونه جوانگرایی در میدان عمل است، چرا که باید در عمل به جوانان بها دهیم.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: ما در ایران اسلامی، نیروی جوان، متعهد و توانمند کم نداریم و باید در عرصه های مختلف به ویژه در بدنه اجرایی به فرموده رهبر انقلاب عمل کرده و از جوانان بهره بگیریم.

* بلف اسرائیل نسبت به ایران

وی در ادامه به مسئله مذاکرات و رجزخوانی ها در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: سران رژیم جعلی صهیونیست مدعی شده اند که اگر با مذاکرات، جریان هسته ای ایران متوقف نشود، آن رژیم کودک کش به کشورمان حمله می کنن!

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: این مسئله ای حتی از سوی سران سابق این رژیم جنایتکار به سخره گرفته شده و خودشان اعتراف کرده اند؛ بلف نزنید که حمله به ایران کار شما نیست.

* ایران دیگر در مذاکرات به غربی ها باج نمی دهد

حجت الاسلام موحدی با بیان اینکه مذاکرات از نظر غربی ها یک نوع باج خواهی است، گفت: اما این بار ایران اسلامی دیگر به آنان باج نمی دهد و از تهدیدات امریکا نمی ترسد.

وی با اشاره به تبلیغات سوء شبکه های معاند درباره مذاکرات، عنوان کرد: آنان نیز می دانند که دولت های متخاصم غربی هیچ غلطی نمی توانند بکنند و از آنجا که توان رویارویی با ملت ما را ندارند، تنها به تهدید و بلف روی آورده اند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: همین جبهه حماس کافی است تا در چشم به زدنی اسرائیل را نابود کند، چنانچه جبهه مقاومت در یمن توانست هفت سال عربستان را زمین گیر کند، تا جایی که خود آل سعود جنایتکار اعلام کرده که دیگر توان نظامی در برابر یمن را ندارد.

*امروز به فکر ذخیره توشه آخرت باشیم

حجت الاسلام موحدی در ادامه به ثواب بسیار استمرار در عبادات، اقامه نماز جمعه، نیکی به والدین، صله رحم، خوب همسرداری، احترام به محبان امیرالمؤمنین و تکریم دیگران اشاره کرد و گفت: چه بسیار در روز قیامت افرادی هستند که از اعمال صواب انجام نداده حسرت می خورند و آرزوی بازگشت به دنیا برای انجام آن اعمال را دارند و باید امروز به فکر ذخیره توشه آخرت باشیم.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه ۱۹ آذرماه امسال با اشاره به مذاکرات اخیر وین، اظهار کرد: دولت سیزدهم در این مذاکرات بدون طمع و خنده حضور داشت و این نشان از عظمت نظام و انقلاب دارد.

وی ادامه داد: وقتی برای خدا ایستادگی کرده و مقابل دشمن بایستیم، آنان هیچ گونه تحرکی نخواهد داشت.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به رفتار و منش حضرت زینب س، گفت: امروز زنان باید از حضرت زینب س الگو بگیرند کمااینکه در میدان داری و حجاب هم باید همینگونه باشد.

وی بااشاره به نقش زنان در امور مختلف جامعه، گفت: زنان در دوران دفاع مقدس، مدیریت ادارات، نقش مهمی ایفا کردند که باید در رعایت حجاب هم از حضرت زینب الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با تبریک روز پرستار به پرستاران جهادگر، گفت: پرستاران فرشته نجات بیماران هستند و این دوران کرونا عظمت و مجاهدت کار آنان را نشان داد.

بهار

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی ارزنده: امروز از ضروریات جامعه ما آرامش روحی و روانی است که برای بدست آوردن آن زحمات زیادی می کشیم، هر کسی به قول خود به شکلی دنبال این آرامش است، آرامش زمینه میخواهد و که باید از درون و بینش انسان نشات گیرد.

خطیب جمعه شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به حکمت ۳۰ نهج البلاغه اظهار کرد: حواستان باشد صبر خدا زیاد است و خدا آبروی کسی را نمیبرد اینقدر پرده پوشی میکند که ما همه گناهان را میکنیم ظلم و حرام و خیلی راحت از کنارش رد میشویم گمان میکنیم خدا ما را بخشیده در حالی که اینگونه نیست و تصور میکنیم که خدا ما را بخشیده، اما آگاه باشید گناهانتان را ادامه ندهید، شاید به خاطر گناهان و معصیت هایمان حتی لیاقت عذاب در دنیا را هم نداریم و خدا ما را غرق در معصیت کرده و در آسایش و آرامش دنیایی را برای ما قرار داده و رهایمان کرده، دیر یا زود همه طعم مرگ را میچشیم و در پل صراط باید جواب دهیم، توجه داشته باشید شاید قبل از پایان عمر فرصت استغفار را هم نداشته باشیم باید همیشه از درگاه الهی طلب مغفرت نماییم.

امام جمعه شهر بهار نیز در ادامه خطبه های نماز عبادی،سیاسی جمعه تصریح کرد: امروز برخی مشکلات توسط خود ما ایجاد میشود چه بسا قطع خویشاوندی، نافرمانی از پدر و مادر، آزار و اذیت به همسایه اینها همه به خاطر بی اعتنایی به حقوق یکدیگر و نادیده گرفتن اخلاق وفرهنگ شهروندی است که عطوفت و مروت را نادیده گرفته ایم باید به دنبال آرامش باشیم، امروز از ضروریات جامعه ما آرامش روحی و روانی است که برای بدست آوردن آن زحمات زیادی می کشیم، هر کسی به قول خود به شکلی دنبال این آرامش است.

حجت السلام محمد علی ارزنده نیز افزود: آرامش زمینه میخواهد و باید از دیدگاه و درون، بینش انسان نشات گیرد لذا آرامش ریشه در سه چیز دارد که عبارتند از؛ اولا نگرش انسان به خود انسان که باید برای خود ارزش قائل شویم و هر حرفی و عملی را انجام ندهیم و هر چیزی را به زبان جاری نکنیم و به شخصیت خود اعتقاد داشته باشیم، دوما نگرش انسان به عالم هستی، انسان باید بداند که هر عملی در زندگی اتفاق می افتد حکمت و فلسفه ای است برای آزمایش انسان ها در دنیا که اگر به آن اعتقاد داشته باشیم باعث آرامش درونی انسان میشود، سوما نگرش انسان به آینده امید به آینده همیشه سختی نیست، دنیا یکروز به نفع شماست یک روز به ضرر شما و باید برای داشتن آرامش روحی باید الگویی برای خود داشته باشیم و حضرت زینب سلام الله الگوی واقعی صبر است، نه تنها صبر پیشه کرد و راه برادر را ادامه داد بلکه پیام برادرش را هم با اراده و مستحکم به همگان رساند و دشمنان را ذلیل کرد و این جز امید چیزی نیست، باید ما با الگو قرار دادن این بزرگان بهترین امید را به جامعه تزریق نماییم و خانواده شهدا و شهدای مدافعان حرم قابل تقدیر هستند و با هدف حفظ آبروی شیعه فرزندان خود را در راه خدا قوت کردند تا عزت شیعه را حفظ کنند و راه امام و شهدا را ادامه داده شود.

حجت الاسلام ارزنده نیز گفت: متاسفانه دولت قبل همه چیز را از بین برد و همه کاستی های خود را تقصیر دولت های قبل تر از خود انداخت و نتیجه اش این شد که دولت جدید باید هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت قبل را دهد در صورتی که خزانه خالی دولت قبل و مقروض بودن دولت قبل با وضعیت تعطیلی اقتصاد دولت را متحمل شده و برخی از به ظاهر میهن پرستان که بویی از انسانیت نبرده اند و وجدان ندارند میگویند؛ دولت جدید هم کاری نکرده و با این خانه ویرانه باید فرصتی و مجالی دهیم و انصاف داشته باشیم تا دولت جدید کار پیش برد.

در پایان نیز اضافه کرد: شهرستان بهار ۲۶سال است شهر شده اما وقتی کسی وارد میشوند متاسفانه شهر ظاهر یک روستا را دارد، اگر اینطوری پیش رود شاهد هیچ پیشرفتی در شهر بهار نخواهیم بود، باید عواملی دست به دست هم دهند، نه مرکز تفریحی درست حسابی، نه امکانات پاساژ دارد نه ظاهر فاخر و آراسته دارد باید مبلمان شهری ایجاد شود، ثروتمندان توجه بیشتری به شهر کنند چراکه از آب و زمین منطقه استفاده میکنند ثروت خود را در جای دیگر سرمایه گذاری میکنند باید ببینیم ما برای توسعه شهرستان چه کرده ایم

نیاز به توجه مسئولان داریم، مردم از شوارای شهر و شهردار انتظار دارند باید برای ورودی و داخل شهر کار کنند؛با ساخت کارخانه های تولیدی، باعث توسعه شهر شوند و نیاز توریست و گردشگری را برطرف کنیم،چرا که انتظار مردم آبادی شهر است و مردم نیز باید با پرداختن عوارض به آبادی شهر کمک کنند تا اوضاع شهر درست شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=138171
  • دیدگاه‌ها برای ایران دیگر در مذاکرات به غربی ها باج نمی دهد/لزوم همکاری مسئولان‌ برای رفع مشکلات مردم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.