• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

ایران اسلامی در مرجعیت علمی دنیا شناخته شده است

  • کد خبر : 170732
  • 26 آبان 1401 - 12:37
ایران اسلامی در مرجعیت علمی دنیا شناخته شده است

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه نخستین همایش نهضت ترجمه در دانشگاه ملی ملایر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دنیای سلطه و استکبار هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی فهمیدند که می خواهند روی پای خود بایستد دشمنی خود را آغاز کرد. به گزارش عصر همدان؛ […]

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری در آیین اختتامیه نخستین همایش نهضت ترجمه در دانشگاه ملی ملایر با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: دنیای سلطه و استکبار هنگام پیروزی انقلاب اسلامی ایران وقتی فهمیدند که می خواهند روی پای خود بایستد دشمنی خود را آغاز کرد.

به گزارش عصر همدان؛ وی با بیان اینکه دنیای سلطه کشورهایی که دارای منابع غنی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی باشد را نمی پذیرد عنوان کرد: بلافاصله پس از پیروی انقلاب اسلامی جنگ را تحمیل کرد و صدام بازیچه آنان بود.

وزیر علوم گفت: تمام دنیا سلطه و استکبار پشت صدام بودند و مستکبرین تمام تلاش خود را کردند که ایران را زمین بزنند اما جوانان آن روز در تمامی اقوام و اندیشه ها در دفاع مقدس شرکت کردن و اجازه واگذاری وجبی از خاک ایران را به دشمن ندادند.

وی بیان کرد: نخبگانی در دوران دفاع شهید شدند که اگر بودند امروز در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و سایر عرصه ها اثرگذار بودند، اما خالصانه جانشان را کف دستشان گذاشتند و از کیان ایران اسلامی دفاع کردند.

زلفی گل با بیان اینکه ما نتوانستیم آنگونه که شایسته است دستاوردهای ایران را بعد از چهار دهه از انقلاب به خوبی بیان کنیم تاکید کرد: همین مسئله باعث شد که رهبری بحث جهاد تبیین را بیان کردند و امروز یک وظیفه هنگامی است.

وی با اشاره به پیشرفت های هر روز ایران بیان کرد: چرا پیشرفت های ایران دیده نمی شود و مدام از یاس و ناامید صحبت می شود و ما در چهل سال پس پیروزی انقلاب در زمینه های مختلف علمی از جمله نانو و علوم نو پدید پیشرفت های شگرفی داشته ایم اما چرا اینها به نسل جوان منقل نمی شود.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با بیان اینکه امروز پیشرفته ترین وسایل و تجهیزات در ایران ساخته می شود، تصریح کرد: امروز دوره های پسا دکترا، شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری در کشور فعالیت ویژه ای داشته و ما ۸۴۰ دانشمند یک درصد دنیا را داریم و تعداد دانشمندان دو درصد دو برابر است.

وی گفت: این دستاورها با شاخص های سخت گیرانه بین المللی است و ایران اسلامی در مرجعیت علمی دنیا شناخته شده است و چرا اینها بیان نمی شود.

زلفی گل افزود: ۳۵ درصد تولیدات ایران با مشارکت بین‌المللی است و این نشان می دهد دنیا مرجعیت علمی ما را به رسمیت می شناسند و انتظار است صدا و سیما و رسانه های مختلف توفیقات را معرفی و مقایسه کنند.

وی تاکید کرد: نباید دائم بحث ناامیدی را به جامعه تزریق کرد و باید به جوانان امید داد که آنان بهتر از گذشته می‌توانند کشور را بسازند و باید روح جوان گرایی باید در کشور دمیده شود و این با استفاده از تجربه بزرگان امکان پذیر است.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امروز کشور ما در رتبه اول علمی منطقه است، تصریح کرد: دانشگاه های ما جز برترین دانشگاه ها در دنیا هستند و دانشجویان و دانشمندان ما بهترین الگوها برای جامعه هستند .

وی گفت: با همکاری بنیاد علمی نخبگان توافق شده است که مدل آوران المپیادهای جهانی در رتبه‌های خود بورس شوند و تحصیل کنند چرا که اینها می توانند آینده سازان کشور بودهجوایز بزرگ‌تری همچون نوبل را کسب کنند.

زلفی گل تاکید کرد: نسل جوان ما با تجربه گذشتگان در حفظ کشور باید آشنا شود و این تجربه نگاری که از دوران دفاع مقدس انجام می شود بسیار ارزشمند است و می توانند زمینه ساز بسیاری باشد.

وی با بیان اینکه باید در همه زمینه ها تجربه نگاری کنیم بیان کرد: علم تاریخ این را می گوید که یک تصمیم اشتباه را دوبار تکرار نکنیم و تجربه نگاری و تاریخ نگاری از کارهای مهم در تمامی دنیا است.

وی گفت: امروز در جامعه نیاز به امید و نشاط و تقویت هویت و هویت مداری داروی و اینها با معرفی داشته هایمان و همفکری با جوانان و استفاده از ظ.گرفیت آنها برای آینده کشور محقق می‌شود و کشور ما ظرفیت پیشرفت را در همه زمینه ها دارد.

وی با اشاره به استقلال دانشگاه ملایر گفت: این اقدام با پیگیری های دو نماینده ملایر محقق شد و این به معنای بلوغ این دانشگاه است که خود می تواند پاسخگوی نیازهای خود باشد.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=170732
  • دیدگاه‌ها برای ایران اسلامی در مرجعیت علمی دنیا شناخته شده است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.