• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اگر مردم میخواهند آی سیو نروند نمک نخورند

  • کد خبر : 7003
  • 04 تیر 1398 - 13:50
اگر مردم میخواهند آی سیو نروند نمک نخورند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، گفت: مردم باید عادات بد غذایی خود را تصحیح کنند و اگر میخواهند روی تخت آی سیو نیافتند از خوردن پرهیز کنند.   رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، و با حضور […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، گفت: مردم باید عادات بد غذایی خود را تصحیح کنند و اگر میخواهند روی تخت آی سیو نیافتند از خوردن پرهیز کنند.

 

رشید حیدری مقدم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه، و با حضور اعضای ستاد اجرایی بسیج کنترل ملی فشار خون بالا در استان، با بیان اینکه دغدغه اصلی در حوزه سلامت پیشگیری و خود مراقبتی است گفت: شما زسانه ها باید بای دستیابی ما به این هدف کمک کنید.

حیدری مقدم، با اشاره به اینکه در حال حاضر در کشورهای پیشرفته دغدغه روی بیماری‌های غیرواگیردار و بیماری‌های قلبی و عروقی ، فشارخون، دیابت، بی تحرکی و چاقی است افزود: بیماری های بهداشت روانی نیز از دغدغه های امروزه حوزه بهداشت و درمان است.

وی، با تاکید بر اینکه بیماری های روانی نیاز به مدیریت گسترده و پیچیده دارند تصریح کرد: شرایط امروز مملکت پیچیده است همه تلاش می‌کنند تا شرایط روزمره خود را ارتقا دهند فضای رسانه یکی از فضایی هایی است می‌تواند امید را در جامعه رواج دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، با بیان اینکه بر اساس ارزیابی ها به این نتیجه رسیدند که ۹۵ درصد جامعه ایران نسبت به ۵ الی ۱۰ سال گذشته خود شرایط بسیار مطلوبی پیدا کردند گفت: همواره باید تلاش کنیم این به خاطر نعمت ها و آرامش و امنیت که در کشور داریم خدا را شاکر باشیم ما در سالهای اخیر حتی یک مورد فلج اطفال هم نداشتیم و این نشان دهنده شرایط خوب بهداشتی ما است.

وی، در ادامه با تاکید بر اینکه همدان در طرح تحول نظام سلامت برنده واقعی بوده است یادآور شد: در استان تعداد زیادی پروژه عمرانی طی این سال ها داشتیم و همینطور تجهیزات پیشرفته ای از جمله رادیولوژی، دستگاه دیجیتال سی تی اسکن، ام آر آی دولتی و سی تی آنژیو وارد استان شد که باعث پیشرفت است.

حیدری مقدم، با تاکید بر اینکه مرکز جامع سرطان کشور در همدان نیازمند خرید تجهیزات گرانقیمت است تصریح کرد: تاکنون ۱۷ میلیارد ارز دولتی خریداری شده و اگر بخواهیم دستگاه ها را تجهیز کنیم ۶۰ میلیارد تومان هزینه نیاز داریم و در تلاشیم خیرین برای اتمام پروژه به کمک مابیایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، ضمن تشکر فراوان از بنیاد فرهنگی آموزشی فرشچیان و آرزوی غفران الهی برای وی و خانواده او ادامه داد: این خانواده به همدان کمک بزرگی کردند و هر همدانی باید خودش را مدیون این خانواده بداند.

وی، با بیان اینکه سازمان خدمات بهداشتی و درمان باید تمرکز بر روی بهداشت داشته باشند تا سیل بیماری را مهار کنند گفت: یکی از دغدغه های اصلی ما شیوه زندگی مردم است که باید تصحیح گردد.

حیدری مقدم، با اشاره به اینکه در برنامه اکرین کردن فشار خون ۴۰ میلیون جمعیت کشور که زیرساخت‌های آن از ۲۵ اردیبهشت ماه تا ۱۷ خرداد ماه در حال انجام بود افزود: در این برنامه سه گروه هدف مدنظر هستند که شامل کلیه افراد بالای ۳۰ سال ، مادران باردار بدون محدودیت سنی و بیماران مزمن کلیوی که در ابتدای طرح مورد ارزیابی قرار می گیرند میشوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، از تاریخ ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه فاز اولیه و مقدماتی بوده است گفت: پیش بینی شده پنجاه درصد جمعیت را در این مرحله پوشش دهیم.

وی، با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها قرار است یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در استان به جز اسد آباد تحت پوشش این طرح قرار بگیرند تصریح: تا به امروز اتفاقات خوبی افتاده است و ما به ۵۱ درصد این طرح رسیدیم.

حیدری مقدم، با تاکید بر اینکه نگرانی مسئولین برای جمعیت شهری است یادآور شد: ما برای جمعیت روستایی نگرانی خاصی نداریم و تقریبا ۱۰۰ درصد مطمئنیم که تمام جمعیت را پوشش می دهیم اما در جمعیت شهری علی الخصوص بالای شهر تعداد کمتری از مردم برای شرکت در این طرح همکاری می کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، با اشاره بر اینکه اگر برای تغییر رفتار مردم در حوزه تغذیه تلاش کنیم در آینده فشار خون تعداد زیادی از مردم را تحت کنترل خواهیم داشت گفت:
۵۷۵ خانه بهداشت در استان فعال هستند که همواره آموزش بهداشت در همه حوزه‌ها را به مردم اطلاع رسانی می کنند اما مردم خودشان باید بخواهند به تغذیه و بهداشت خود اهمیت دهند.

وی، با بیان اینکه فشار خون نرمال زیر ۱۲ و ۸ و فشار خون بدخیم ۲۳ روی ۱۸ است که احتمال عارضه های جدی از جمله سکته برای آن ها وجود دارد تصریح کرد: به کسانی که دارای فشار خون بدخیم باشند اجازه خروج نمی دهیم و باید تا یک هفته الی یک ماه به مراکز درمانی جهت تحت درمان قرار گرفتن قرار گیرند.

حیدری مقدم، در ادامه با تاکید براینکه یانه ها میتوانند در تغییر عادات بد غذایی مردم موثر باشند افزود: قطعاً فردی که فشار خون بالا دارد می‌داند اگر نمک زیادی بخورد است بروز بیماری او می شود اما اکثر کسانی که فشار خون دارند این دغدغه را ندارند و توجهی به سلامتی نمی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، در پاسخ به اینکه آیا نمک هایی که در بازار عرضه می شوند بهداشتی و سالم هستند یا خیر گفت: همه نمک هایی که در مکان های قانونی به فروش می رسند از فیلتر وزارت بهداشت عبور کردند.

وی، با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت بهداشت طبی مبنی بر طب اسلامی وجود ندارد و فقط طب سنتی در کشور وجود دارد یادآور شد: کسانی که بدون هر گونه تخصص و با عوام فریبی و در خارج از چهارچوب علمی، تاکید بر این دارند تا مردم را به سمت خود بکشند قانون کشور را زیر پا میگذارند.

حیدری مقدم، با بیان اینکه یکی از کسانی که در همدان ادعای پزشک طب اسلامی و سنتی دارد اما در چهارچوب و قانون حرکت نمی کند افزود: مگر می‌شود کسی لیستی بلند بالا در دست داشته باشد و ادعا کند می تواند همه بیماریها را برطرف سازد در حالیکه بسیاری از پزشکانی که فوق تخصص دارند و سالها درس خواندند در حوزه هایی که علمی ندارند وارد نمی شوند و میگویند بلد نیستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان همدان، با تاکید بر اینکه در باغ بدیع الحکما سه متخصص طب سنتی داریم که در چهارچوب و ساختارهای علم پزشکی حرکت می کنند یادآور شد: ما همواره از پزشکانی که این گونه با ما همکاری داشته باشند حمایت می کنیم.

وی، از تاسیس دانشکده طب سنتی در همدان خبر داد و افزود: باغ بدیع الحکما در همدان استثنا است و احتمال زیاد همدان خاستگاه علم سنتی شود.

حیدری مقدم، با تاکید بر اینکه رسالت همه ما خدمت کردن به مردم استان و تلاش برای داشتن جامعه ای امیدوار است گفت: کشور ما یکی از کشورهای حادثه خیز جهان است و متاسفانه در بسیاری از مواقع مجبوریم بودجه ها را برای حل مشکلاتی که بر اثر صانحه ها پیش می‌آید صرف کنیم اما با این وجود تمام سعی و تلاش خود را برای حل مشکلات داریم.

 

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=7003
  • دیدگاه‌ها برای اگر مردم میخواهند آی سیو نروند نمک نخورند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.