• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

انتخاب شهید ۱۳ ساله اسدآبادی برای شهید شاخص ۹۹ در قشر دانش‌آموزی

  • کد خبر : 62699
  • 09 اردیبهشت 1399 - 13:11
انتخاب شهید ۱۳ ساله اسدآبادی برای شهید شاخص ۹۹ در قشر دانش‌آموزی

سرهنگ امیدعلی الیاسی با بیان اینکه شهید محمدرسول رضایی به عنوان شهید سال ۹۹ کشور در قشر دانش آموزی و شهید علیرضا الهیاری‌خندان شهید سال اسدآباد انتخاب شدند، گفت: باید امسال برای معرفی این دو شهید برنامه های خوبی ارائه شود. فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان اسدآباد با بیان اینکه […]

سرهنگ امیدعلی الیاسی با بیان اینکه شهید محمدرسول رضایی به عنوان شهید سال ۹۹ کشور در قشر دانش آموزی و شهید علیرضا الهیاری‌خندان شهید سال اسدآباد انتخاب شدند، گفت: باید امسال برای معرفی این دو شهید برنامه های خوبی ارائه شود.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در شورای هماهنگی دفاع مقدس شهرستان اسدآباد با بیان اینکه هر سال در سطح کشور و شهرستان‌ها نام شهدایی را به عنوان شهدای شاخص سال معرفی می‌شود، اظهار کرد: امسال شهید محمدرسول رضایی یکی از شهدای شهر اسدآباد به عنوان شهید سال کشوری در حوزه بسیج دانش آموز معرفی شده است.

وی با اشاره به وصیتنامه شهید محمدرسول رضایی، گفت: این شهید دانش‌آموز در وصیت نامه اش گفته بود که “پرچم آمریکا را در تشیع جنازه من آتش بزنید تا همه بدانند من مطلیع ولایت فقیه و ضد آمریکا هستم”.

الیاسی بااشاره به بخشی از وصیتنامه شهید الهیاری یکی دیگر از شهدای اسدآباد، تصریح کرد: این شهید بزرگ نیز به عنوان شهید شاخص شهرستان اسدآباد در سال ۹۹ انتخاب شده که امسال برای معرفی او اقداماتی خواهیم داشت.

نامگذاری سال با نام شهدا در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا است

وی یادآور شد: نامگذاری سال در هر شهرستانی با نام شهدا، در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره او و الگوگیری از راه و منش شهید است.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با اشاره به ایثار و فداکاری شهدا و جانبازان، اظهار کرد: امروز با شرایط ویژه کرونا و مجاهدت بسیاری افراد جهادگر در جبهه مقابله با آن، جلوه ای از رشادت و ایثار رزمندگان دفاع مقدس را به منصه ظهور گذاشتند که قابل تقدیر است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مطالبه چندین ساله اسدآباد برای نصب تمثال شهدا در بلوار ۲۲ بهمن این شهر اشاره و بر اجرایی شدن این مطالبه تأکید کرد.

در مدارس علاوه بر تلاوت قرآن، وصایای شهدا برای دانش اموزان بازگو خواهد شد

فرماندار شهرستان اسدآباد هم در این جلسه با اشاره به عملیات موفقیت آمیز پرتاب ماهواره انتظامی سپاه به فضا، اظهار کرد: ما در شهرستان یادواره شهدا را در طول سال داریم که این امر در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.

مجید درویشی با بیان اینکه ۶۱/۱ درصد مشارکت مردم اسدآباد در انتخابات نشان دهنده پایبند به خون شهدا هستند، گفت: در مدارس علاوه بر تلاوت قرآن، وصایای شهدا برای دانش اموزان بازگو می‌شد که این امر با بازگشایی مدارس ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: همدلی و نزدیکی مسئولان با یکدیگر و به تبع با مردم، حل امور در شهرستان را روان کرده و توانسته ایم رضایتمندی آنان را نسبت به نظام افزایش دهیم.

فرماندار اسد آباد با اشاره به عبور دو هزار وسیله نقلیه از شهرستان، افزود: در حال حاضر با تلاش کادر درمانی و جهادگری مدافعان سلامت، ۸۵ درصدی بهبودی بیماران کرونایی را در شهرستان داشتیم و البته در بحث بیماریابی نیز رتبه دوم در کشور را کسب کردیم.

وی با اشاره به آموزش ۶۰۰ نفر بسیجی برای کمک به کادر درمانی در زمان بحرانی موضوع کرونا، گفت: امروز سپاه در کنار کادر درمانی دانشکده کمک های خوبی را داشتند و ما توانسته ایم ۹۹ درصد افراد جامعه را غربالگری کنیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد به توزیع دو هزار سبد غذایی بین نیازمندان و قشر آسیب دیده ناشی از کرونا، از سوی سپاه اشاره کرد، گفت: این امر در راستای اجری طرح کمک مؤمنانه و لبیک به فرمان رهبر انقلاب انجام شد که دو مرحله دیگر هم در دستور کار است.

درویشی یادآور شد: امروز ایثار و شهادت را مدافعان سلامت با جهادگری شان به منصه ظهور گذاشته اند و باید قدر این قشر را دانست.

باید گفتمان دفاع مقدس برای همیشه در ذهن ها ماندگار باشد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان نیز با تأکید بر تشکیل شورای سیاست گذاری حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: این شورا با این هدف که مانع از تبدیل شدن ارزش‌ها به ابزار شکل می گیرد و لازمه این کار نیز انتقال ارزش‌ها به دیگران و قرار دادن آنها در این مسیر است.

سردار مهدی ظفری با بیان اینکه باید گفتمان دفاع مقدس برای همیشه در ذهن ها ماندگار باشد، گفت: با شکل گیری این شورای سیاستگذاری حفظ آثار، در واقع ساختارهای ایثار و شهادت ایجاد می شود و با این ساختار آدرس دهی به نسل های بعدی انجام می‌گیرد.

وی با تأکید بر تشکیل شورای سیاستگذاری حفظ آثار در هر دو ماه یکبار، گفت: با وجود نویسندگانی در حوزه دفاع مقدس می توان یک نکوداشت ادبیات دفاع مقدس در این شهرستان برگزار کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=62699
  • دیدگاه‌ها برای انتخاب شهید ۱۳ ساله اسدآبادی برای شهید شاخص ۹۹ در قشر دانش‌آموزی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.