• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

امام خمینی (ره) تحولی جهانی در جامعه اسلامی ایجاد کرد

  • کد خبر : 154541
  • 14 خرداد 1401 - 12:04
امام خمینی (ره) تحولی جهانی در جامعه اسلامی ایجاد کرد

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی اظهار کرد: امام خمینی سردمدار تحول در جهان اسلام است و در کمال تواضع این حرکت بزرگ را به خودش نسبت نمی داد و همه این تحولات را از خدا می دانست. حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با عصر همدان با اشاره به تحولات ایجاد […]

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی اظهار کرد: امام خمینی سردمدار تحول در جهان اسلام است و در کمال تواضع این حرکت بزرگ را به خودش نسبت نمی داد و همه این تحولات را از خدا می دانست.

حجت الاسلام ابوالحسن کیهانی، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ در گفتگو با عصر همدان با اشاره به تحولات ایجاد شده توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی اظهار کرد:امام خمینی (ره) تحولات مختلف معنوی و روحی در بین جوانان و جامعه جهانی ایجاد کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: امام خمینی سردمدار تحول در جهان اسلام است و در کمال تواضع این حرکت بزرگ را به خودش نسبت نمی داد و همه این تحولات را از خدا می دانست.

کیهانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم اضافه کرد: امام خمینی (ره) به معنای واقعی کلمه تحولات صورت گرفته در جامعه اسلامی را مدیون آیه وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ می دانست.

وی با اشاره به برتری تحولات ایجاد شده در دل جوان ها نسبت به غلبه بر طاقوت گفت:از دیدگاه امام (ره) تحوّلی که در روحیه‌ی جوانها وارد شده و واقع شده است، از غلبه‌ی بر رژیم طاغوت بالاتر است؛ چون غلبه‌ی بر رژیم طاغوت غلبه‌ی بر طاغوت بود، این تحوّلی که در جوانها به وجود آمده غلبه‌ی بر شیطان است و شیطان از طاغوت بالاتر است.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان کبودراهنگ از حرکت رو به جلو تحول ایجاد شده در کشور خبرداد و بیان کرد: همانطوری که حضرت آقا در موردحرکت تحوّلی‌ای که امام به وجود آورده‌ می فرمایند این حرکت متوقّف نشده است و در حال پیشروی است لذا در بعضی از موارد زیرساخت‌های تحوّلی‌ به وجود آمده است ولی هنوز به فعلیّت و به تحقّق نرسیده است؛ در بعضی موارد تحول نداشتیم و در مواردی هم عقب‌گرد داشتیم،زنده ماندن انقلاب به این است که پی‌درپی نوآوری داشته باشد،تحول داشته باشد، پیشرفت داشته باشد.که این شدنیست.

وی نقطه‌ی مقابل انقلاب را ارتجاع دانست و عنوان کرد:خیلی از انقلاب های دنیا مبتلا به ارتجاع شده اند یعنی بعد از آنکه چندین سال از شروع انقلاب گذشت، به خاطربی‌ اهتمامی‌هایشان به ارتجاع و عقب گرد مبتلا شدند و این ارتجاع نقطه‌ی مقابل انقلاب است که به حمدالله در کشورما اینگونه نیست و ما روبه جلو و با شتاب درحال حرکتیم.

ابوالحسن کیهانی یا تشریح مسیر مستقیم حرکت انسان ها گفت:انسانها اگر چنانچه درست حرکت بکنند، درست پیش خواهند رفت واگر چنانچه غلط حرکت بکنند پسرفت خواهند داشت که در قرآن هم به هر دوی اینها اشاره شده است و ما با رجوع به تاریخ از این قبیل حرکت هارا زیادمشاهده می‌کنیم.

وی با اشاره به آیاتی دیگر از قرآن کریم خاطر نشان کرد: خداوند در سوره‌ی مبارکه رعد میفرماید: إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ یعنی وقتی که شما تغییرات مثبت در خودتان ایجاد کردید، خدای متعال هم برای شما حوادث مثبت و واقعیّتهای مثبت را به وجود می‌آورد و همچنین در سوره‌ی انفال آمده است؛ ذٰلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَم یَکُ مُغَیِّرًا نِعمَهً أَنعَمَها عَلىٰ قَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم؛ یعنی اگر چنانچه خدا نعمتی به یک ملّتی داد و این ملّت درست حرکت نکردند، درست عمل نکردند، خداوند این نعمت را از آن ها می گیرد.

کیهانی تحوّل صحیح فکری را در گرو پشتوانه فکری صحیح دانست و خاطر نشان کرد:هر تحولی به پشتوانه‌ی فکری نیاز دارد یعنی هر حرکت بی‌پشتوانه‌ی فکری را نمیشود تحوّل دانست. بعضی از حرکتهای سبُک و سطحی را نمیشود به حساب تحوّل دانست.

انتهای پیام /ر

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=154541
  • دیدگاه‌ها برای امام خمینی (ره) تحولی جهانی در جامعه اسلامی ایجاد کرد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.