• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

اقتدار جهانی ایران دستاورد دفاع مقدس است/لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر استاندارد ی و شهرداری همدان

  • کد خبر : 129878
  • 02 مهر 1400 - 14:39
اقتدار جهانی ایران دستاورد دفاع مقدس است/لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر استاندارد ی و شهرداری همدان

اربعین امام حسین (ع)، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام های دولت انقلابی در روزهای آغازین خدمت، تسریع در واکسیناسیون و لزوم تعیین تکلیف استاندارد و شهردار همدان، مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز شهرهای مختلف استان همدان بود. همدان به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس، آیت […]

اربعین امام حسین (ع)، هفته دفاع مقدس، آغاز سال تحصیلی جدید، اقدام های دولت انقلابی در روزهای آغازین خدمت، تسریع در واکسیناسیون و لزوم تعیین تکلیف استاندارد و شهردار همدان، مهم ترین محورهای خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز شهرهای مختلف استان همدان بود.

همدان

به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس، آیت حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید یاد ایثارگری‌ها را گرامی داشت اظهار کرد: امروز جامعه نیازمند به بازگشت به الگوی مدیریت دوران دفاع مقدس است چرا که کشوری تازه انقلاب کرده در مقابل دنیا ایستادگی کرد و توانست از پس تهدیدها به خوبی برآید.

وی افزود: ۳۲ فرمانده زمان دفاع مقدس بین ۲۰ تا ۲۶ سال سن داشتند و در عمل به خوبی ایفای نقش کردند بنابراین جوانان امروز هم می‌توانند مشکلات کشور را برطرف و به مانند اسلاف خود عمل کنند به شرط آنکه آنها هم شرایط را فراهم کنند و از  این فرصت استفاده کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مدیریت زمان دفاع مقدس میدانی، اقناعی و همراه با مردم بود تصریح کرد: در زمان دفاع مقدس مدیریت  دانایی محور و مجاهدانه بود و مدیریت مجاهدانه یعنی با امکانات کم بیشترین اهداف را محقق کردند.

وی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس امکانات کاملی نداشتیم اما در مقابل دنیا ایستادیم ادامه داد: اما امروز بیشترین ظرفیت‌های اقتصادی چون نفت، گاز و جوان نخبه را داریم اما مشکلاتی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم وجود دارد.

شعبانی با بیان اینکه مدیران باید مرد میدان چون شهید سلیمانی باشند  که توانست در میدان مدیریت کند خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ما  وابستگی به غرب نداشتیم و به قول امام خمینی(ره) یاد گرفتیم روی پای خود بایستیم.

وی با اشاره به اینکه راهکار حل مشکلات اقتصادی رجوع به نوع مدیریت دفاع مقدس و الگو برادری از آن زمان است گفت: باید به جوانان فرصت داد که وارد عرصه مدیریت شوند و آنها هم خلاقانه در این حوزه گام برادرند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه عضویت جمهوری اسلامی در سازمان همکاری‌های شانگهای نشانه توجه دولت به توسعه روابط  به کشورهای شرق و همسایه است که در دولت گذشته مغفول ماند اظهار کرد: امروز با دنیای بسته و محدودی روبه‌رو نیستیم  و یک کشور نمی تواند به سادگی دیگران را تحریم کند و قطعا عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای مزیت‌های اقتصادی و سیاسی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: دولت گذشته عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای و وارد کردن واکسن را منوط به پذیرش اف ای تی اف می‎دانست و بارها اعلام کردند که بدون پذیرش آن ممکن نیست اما امروز می‌بینیم که هم واکسن وارد و هم عضویت در سازمان همکاری‌های شانگهای محقق شد بنابراین باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

شعبانی با بیان اینکه دولت برای برقراری آموزش حضوری در مدارس تدابیر لازم را بیندیشد تصریح کرد: ورود دانش آموزان به فضای آلوده مجازی خطرناک است و نباید اجازه آلوده شدن این نسل را بدهیم.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در بحث آموزش علمی به صورت مجازی آسیب می‌بینند ادامه داد: در کشورهای دیگر مدارس حداکثر ۲ ماه یا ۱۵ هفته تعطیل بودند اما در کشور ما ۵۳ هفته است که مدارس تعطیل هستند و پایه علمی آموزش دانش آموزان در حال تضعیف است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دولت تدبیری بیندیشد و اجازه تعطیلی بیشتر را ندهند چرا که آسیب‌های آن در آینده مشخص خواهد شد خاطرنشان کرد:در روستاها خانواده‌ها مشکل تأمین اینترنت و گوشی تلفن  همراه دارند  بنابراین دولت باید در اسرع وقت در این حوزه برنامه ریزی کند.

وی گفت: رئیس جمهور در سخنرانی مجازی در سازمان ملل به خوبی سیاست‌های جمهوری اسلامی را تبیین کردند و مواضع اصولی نظام در عرصه خارجی که مبنی بر عقلانیت بود را بیان کرد و مسئله اقتدار نظام مطرح شد.

شعبانی اظهار کرد: رئیس جمهور در این سخنرانی به خوبی تحریم‌ها را ظالمانه خواند و عنوان کرد که نظام اهل تعامل و مذاکره است.

وی تأکید کرد: وزارت کشور بحث شهردار همدان و استاندارد را هرچه سریعتر تعیین تکلیف کند چرا که در استان حالت بلاتکلیفی وجود دارد.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دفاع مقدس یادآور رشادت های بی نظیر فرزندان مومن این مرز و بوم بود.

وی اظهار داشت: دفاع مقدس مظهر مقاومت و عشق به شهادت بود و درس های فراموش نشدنی برای همه دارد.

امام جمعه نهاوند افزود: هر ملتی اهل شهادت و مقاومت باشد در مقابل همه تهدیدات ایستادگی می کند و دوران دفاع مقدس عمق ایمان و صلابت مردم را به جهانیان نشان داد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: دولت سیزدهم با امید مردم روی کار آمد و مردم به حل مشکلات امیدوار شدند و در این مدت اقدامات خوبی برای مبارزه با فساد انجام شد.

حجت الاسلام مغیثی اظهار داشت: دشمنی آمریکایی ها، اروپایی ها و مرتجعین منطقه با انقلاب اسلامی تمام شدنی نیست و این دشمنی ادامه دارد.

وی افزود: دشمن از هر راهی بتواند ضربه می‌زند و همیشه باید آماده باشیم چون جنگ حق و باطل ادامه دارد.

امام جمعه نهاوند گفت: راهپیمایی روز اربعین حسینی در نهاوند روز دوشنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح از امامزاده محمد (ع) در میدان قیصریه به سمت گلزار شهدای نهاوند برگزار می شود.

کبودراهنگ

به گزارش عصرهمدان، حجت الاسلام نقی باقری امام جمعه شهرستان کبودراهنگ در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: ظهور امام زمان (عج) تابع اراده، تلاش و حرکت مردم جامعه اسلامی است و تا مردم خود تلاش نکنند و زمینه سازی نکنند امر ظهور اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص راهپیمایی اربعین افزود: اربعین و حرکت عظیم حسینیان در این ایام زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) خواهد بود.

باقری با تقدیر از مدافعان و جهادگران عرصه سلامت گفت: حرکت و زحمات خالصانه جهادگران عرصه سلامت ستودنی است و از مردم عزیز نیز خواهشمندیم پروتکل های بهداشتی را رعایت بفرمایید.

وی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی بیان کرد: جنگ تحمیلی زمانی مقدس شد که ایران در این جنگ بر خلاف تمامی جنگ های تاریخ خود حتی ذره ای از خاک خود را از دست نداد و این حماسه آفرینی دلیر مردان ایرانی دفاع مقدس لقب گرفت.

وی با اشاره به انتخاب درست مردم در ۲۸ خرداد اضافه کرد: ثمره انتخاب درست و هوشمندانه مردم در ۲۸ خرداد هر روز در حال بروز و ظهور است.

امام جمعه شهرستان کبودراهنگ با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد: امروز پیشرفت در تمامی عرصه های نظامی، علمی و ساخت تجهیزات مختلف نظامی گوشه ای از دستاورد دفاع مقدس برای این کشور است که تمامی معادلات جهان با قدرت ایران تنطیم می شود.

اسدآباد

به گزارش عصرهمدان، حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسداباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: حضرت علی(ع) در نهج البلاغه فرمود تقوا سپر بلاست و در قیامت هم راهی به سوی بهشت است.

وی با اشاره به هفته مقدس و رشادتهای رزمندگان، گفت: دفاع مقدس روحیه استقامت، شجاعت، ایمان و توسل را در مردم زنده کرد.

امام جمعه اسدآباد با قدرشناسی از رزمندگان و ملتی که در هشت سال دفاع مقدس خون دادند و ایثار کردند، تصریح کرد: آن روز با دست خالی دشمن حاضر شدیم و امروز پهپادهای ما به دست نیروهای حزب الله بر سر اسرائیل غاصب فرود می‌آید‌.

وی به بازگشایی مدارس و آغاز سالتحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: امروز معلمان و والدین وظیفه سنگینی دارند چرا که با مجازی شدن آموزش، آسیبهای این فضا هم وجود دارد که باید مدیریت شود.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد با اشاره به اربعین حسینی و برگزاری مراسمات در ایام، از جوانان درخواست که پای منبرها و عزاداری با فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک حاضر شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=129878
  • دیدگاه‌ها برای اقتدار جهانی ایران دستاورد دفاع مقدس است/لزوم تعیین تکلیف هرچه سریعتر استاندارد ی و شهرداری همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.