• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

افزایش قیمت گوشت با جولان دلالان برای صادرات دام

  • کد خبر : 179106
  • 10 اسفند 1401 - 10:05
افزایش قیمت گوشت با جولان دلالان برای صادرات دام

یکی از عواملی که این روزها موجب‌ افزایش قیمت گوشت در کشور شده است، طبق اذعان کارشناسان، قاچاق دام است. به گزارش عصرهمدان؛ این روزها تامین گوشت قرمز که سهم ثابتی در سبد غذایی مردم داشته به دغدغه اصلی برای شهروندان تبدیل شده است، قیمت‌ها به حدی افزایش یافته که درصد کمی از مردم توانایی […]

یکی از عواملی که این روزها موجب‌ افزایش قیمت گوشت در کشور شده است، طبق اذعان کارشناسان، قاچاق دام است.

به گزارش عصرهمدان؛ این روزها تامین گوشت قرمز که سهم ثابتی در سبد غذایی مردم داشته به دغدغه اصلی برای شهروندان تبدیل شده است، قیمت‌ها به حدی افزایش یافته که درصد کمی از مردم توانایی تهیه آن را دارند.

داریوش سرحدی، معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ با بیان اینکه تعیین قیمت دام زنده بر عهده ماست، گفت: معمولا جهادکشاورزی قیمت دام زنده را اعلام می کند و اداره صمت تعیین قیمت گوشت را بر عهده دارد.

وی افزود: به جرات می توان گفت قیمت دام در استان همدان تسبت به استان‌های همجوار بسیار پایین تر بوده و متوسط قیمت کشوری را دارد.

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: مهمترین دلیل افزایش قیمت گوشت وجود دلالان سودجو در انتقال دام از استان است.

وی با بیان اینکه اولویت جهاد تامین نیاز بازار استان است تاکید کرد: خروج دام در شرایط حال به نفع استان نیست و مکاتبات زیادی با نهادهای امنیتی انجام شده که مانع خروج دام شوند.

سرحدی با اشاره به نوسانات قیمت نرخ دلار گفت: با افزایش قیمت دلار قاچاق کالا ارزش پیدا می کندّ، بخصوص دام سبک به کشورهای عربی چون عراق

ساماندهی و نظارت بر بازار گوشت قرمز یکی از مطالبات به حق مردم

به گزارش عصرهمدان؛ حالا باید دید آیا تصمیمات دستوری در این زمینه قادر خواهد بود بازار این ماده پروتئینی و مهم را به تعادل برساند؟

به اعتقاد کارشناسان، می‌توان با اعمال سیاست‌های قیمتی و درست واردات و صادرات و نیز نظارت دقیق بر مرزها، با جلوگیری از قاچاق دام، ‌تنظیم بازار داخل گوشت قرمز را به‌خوبی انجام داد.

گفتنی است؛ در حال حاضر قیمت هر کیلو گرم دام زنده بین ۱۵۵ تا ۱۶۰ هزار تومان در همدان به فروش می رسد.

انتهای پیام/ آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=179106
  • دیدگاه‌ها برای افزایش قیمت گوشت با جولان دلالان برای صادرات دام بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.