• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
7
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد:

افزایش ۱۰۰ در صدی کشت کلزا در همدان

  • کد خبر : 203830
  • 20 آبان 1402 - 8:25
افزایش ۱۰۰ در صدی کشت کلزا در همدان
مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال زراعی جاری نزدیک ۳ هزار هکتار کشت دانه روغنی کلزا در استان همدان انجام شد که نسبت به پارسال صد در صد افزایش داشت.

علی بایگانه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» بابیان اینکه امسال در بحث دانه روغنی نهاده‌های آن به موقع تامین شد اظهار کرد: بذر مناسب (هیبرید و op) و کود شیمیای مورد نیاز کشت در اختیارشهرستان ها و بهره برداران قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استقبال کشاورزان خوب بوده است افزود: کشت کلزا پارسال یک هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که امسال به ۳ هزار هکتار افزایش یافت و با قیمت تضمینی مناسبی که دولت برای کشت کلزا در نظر خواهد گرفت امیدواری کشاورزان به این محصول مهم و استراتژیک که در بحث روغن اثر گذار است باعث می‌شود کشاورزان از این کشت بهره بیشتری ببرند.

بایگانه در مورد گندم جو هم بیان کرد: سالانه بین ۴۲۰ الی ۴۳۰ هزار هکتار کشت گندم آبی و دیم و ۱۴۰ الی ۱۵۰ هزار هکتار کشت جو آبی و دیم در استان داریم.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد سطح زیرکشت گندم دیم در استان کشت شده اما در موضوع گندم آبی کشت کماکان ادامه دارد به خصوص در مناطق جنوبی استان که آن هم تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در کشتهای گندم، جو و کلزا کود شیمیایی شامل ازت، فسفات و پتاس با توجه به سهمیه استان تامین و در اختیار کشاورزان قرار گرفته است و از کشاورزان می‌خواهیم که تغذیه متعادل گیاهی و رعایت سبد کودی را مدنظر قرار دهند.

بایگانه یاد آور شد: علی رغم شرایط اقلیمی خاص و تدوام پدیده خشکسالی در سال زراعی گذشته تلاش گردید بذر اصلاح شده غلات نیز طبق برنامه مصوب شده در کلیه طبقات تامین، فرآوری و توزیع گردد.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان همدان در مورد کشاورزی قراردادی سه محصول گندم، جو و کلزا گفت: با اعطای برخی مشوق ها در قالب پلت فرم جامع کشاورزی قراردادی اجرایی می شود و کشاورزان با عقد قرارداد کشاورزی قراردادی از مزایای طرح منتفع خواهند شد.

انتهای خبر/ب

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=203830
  • دیدگاه‌ها برای افزایش ۱۰۰ در صدی کشت کلزا در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.