• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

اعلام آمادگی اداره اوقاف همدان برای رفع مشکلات مسکن ملی

  • کد خبر : 178307
  • 26 بهمن 1401 - 20:59
اعلام آمادگی اداره اوقاف همدان برای رفع مشکلات مسکن ملی

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در ابتدای روزهایی که بحث طرح نهضت ملی مسکن مطرح بود مجموعه سازمان امور اوقاف کشور و به تبع آن سازمان امور اوقاف استان همدان، جهت همکاری در اجرایی شدن بهتر این طرح، اعلام آمادگی کرده است. حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه […]

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در ابتدای روزهایی که بحث طرح نهضت ملی مسکن مطرح بود مجموعه سازمان امور اوقاف کشور و به تبع آن سازمان امور اوقاف استان همدان، جهت همکاری در اجرایی شدن بهتر این طرح، اعلام آمادگی کرده است.

حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان؛ عنوان کرد: در خصوص مسکن ملی اعلام کرده‌ایم که در شهر همدان و شهرستان‌های همدان، ما اراضی و املاکی داریم که با رعایت حقوق طرفین، اگر در واقع توجیهی برای کمک کردن به این طرح دارند، قابل استفاده باشند و برای این امر چندین قطعه زمین نیز در جای جای شهر و شهرستان‌ها معرفی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در ابتدای روزهایی که بحث طرح نهضت ملی مسکن مطرح بود مجموعه سازمان امور اوقاف کشور و به تبع آن سازمان امور اوقاف استان همدان، جهت همکاری در اجرایی شدن بهتر این طرح، اعلام آمادگی کرده است.

وی افزود: همچنین در کارگروه‌های مسکن از مجموعه ما در جلسات نیز دعوت به عمل می آید.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطر نشان کرد: خصوصا در شهرستان ملایر اراضی و زمین هایی را برای طرح نهضت ملی مسکن معرفی کرده‌ایم و اقدامات اولیه برای شروع کلنگ زنی و ساخت این مجموعه هم انجام شده است، در حال حاضر طرح در حال باز نگریست.

وی تاکید کرد: همچنین در شهر همدان و دیگر شهرستان ها نیز اعلام کرده ایم که در هر جا زمین و املاک موقوفه است برای اجرای این طرح قابل ارائه است، اما در شهر همدان قطعات زمین ها و املاک موقوفه بسیار خرد است و ما زمین وسیع و گسترده با توجه به آن چیزی که مدنظر راه و شهرسازی است را نمی‌توانیم در یک جا برای این کار واگذار کنیم، اما با وجود این بازهم در این زمینه اگر اداره کل راه و شهر سازی استان بخواهد اقدامی در اجرایی شدن این طرح در این زمین ها انجام دهد در حد همین املاک و اراضی خرد، ما آمادگی خود را اعلام می کنیم.

حجت‌الاسلام رضا حاجی زین‌العابدینی در خصوص سوال خبرنگار عصرهمدان؛ مبنی بر واگذاری مستقیم زمین و املاک موقوفه خرد به خود متقاضیان مسکن و اقشار کم برخوردار عنوان کرد: این اراضی طبق قانون تنها از طریق نهضت ملی مسکن و راه و شهرسازی قابل بهره برادری است و غیر از آن قانون چنین اجازه ای را به ما نمی دهد‌.

به گزارش عصرهمدان؛ حال سوال ما از مسئولان مربوطه بالاخص مدیر کل راه و شهر سازی استان همدان این است بنابر اعلام آمادگی برخی ارگان ها و اتلاف وقت در زمینه معرفی زمین های پر حاشیه، وقت آن نرسیده که از نیروهای جهادی، سازمان اوقاف، و گروه های مردم نهاد و دلسوزان واقعی و… برای انتخاب و معرفی زمین های مناسب و قابل دسترس تر ولو خرد برای اجرای سریعتر این امر مهم، صورت پذیرد؟

انتهای پیام/سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=178307
  • دیدگاه‌ها برای اعلام آمادگی اداره اوقاف همدان برای رفع مشکلات مسکن ملی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.