• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

اشتغال و اقتصاد مردم روستا اکنلو را مورد مطالعه قرار دادیم

  • کد خبر : 23581
  • 07 مهر 1398 - 11:42
اشتغال و اقتصاد مردم روستا اکنلو را مورد مطالعه قرار دادیم

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، گفت: در دهستان مهربان اولیا، روستای اکنلو مورد هدف است که در بخش اشتغال مطالعات و انتظارات انجام شده است و دو رسته انتخاب شده که یکی رسته انگور و دیگری نژاد گوسفند مهربان است.   سعید شایان، معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، در گفتگو با […]

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، گفت: در دهستان مهربان اولیا، روستای اکنلو مورد هدف است که در بخش اشتغال مطالعات و انتظارات انجام شده است و دو رسته انتخاب شده که یکی رسته انگور و دیگری نژاد گوسفند مهربان است.

 

سعید شایان، معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، با بیان اینکه قرارگاه پیشرفت و آبادانی در ۸۰ روستا و سه دهستان فعال است گفت: ما با ۵ معاونت که یکی از این معاونت ها اشتغال و پیگیری است در مناطق مشغول به کار هستیم.

وی، با اشاره براینکه در هر روستا پایلوت مشخص شده تا کار با نظم جلو رود افزود: در دهستان مهربان اولیا، روستای اکنلو مورد هدف است که در بخش اشتغال مطالعات و انتظارات انجام شده است و دو رسته انتخاب شده که یکی رسته انگور است و دیگری نژاد گوسفند مهربان.

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، با تاکید براینکه مباحث آموزشی در این منطقه مورد توجه بوده است تصریح کرد: بهترین باغدار ملایر حدود ۱۲۰ تن انگور برداشت می کند و در این منطقه نهایتا ۶ تن برداشت داشتیم که نیاز به آموزش داد تا میزان برداشت در این منطقه بالا رود.

شایان، با بیان اینکه نکات کلیدی مثل هرس صحیح، کود دهی مناسب و زیرخاک بردن به صورت اصولی مهم است نیاز به آموزش دارد اظهار کرد: پارسال به کمک جهاد و فرمانداری با هدف توانمند سازی مردم همایش برگزار کردیم ولی امسال سعی کردیم کمی خودمان از برگزاری همایش فاصله بگیریم تا ببینیم مردم تمایل دارند یا خیر؟

وی، ادامه داد: بعد از این کار، دهیاری، شورا و اعضای شبکه تماس گرفتند و گفتند امسال خودمان این همایش و جشنواره بومی محلی را برگزار میکنیم و همین موضوع یعنی مردم روستا فهمیدند انگور رسته محوری روستا است و بیشتر تمرکز کنند تا میزان تولیدات را بیشتر کنند و توانایی اقتصادی داشته باشند.

معاون قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه همدان، با تاکید براینکه بسته بندی و ارائه محصولات به بازار بسیار مهم است گفت: امسال یک لگوی متحدالشکل برای محصولات روستا طراحی کردیم و همین باعث می شود فروش بهتری در بازار داشته باشند.

شایان، با بیان اینکه در سال قبل در یک روز سه هزار نفر بازدید کننده وجود داشت افزود: سال قبل حدود ۳۰ میلیون تومان فروش در یک روز داشتیم و امسال نیز افراد زیادی به اینجا آمدند و نکته دیگری که مد نظر بود این است که به نظام قیمت گذاری توجه نمیکردند اما حالا برای همه محصولات قیمت های مناسبی تعریف کردیم.

وی در پایان از کلنگ زنی بازارچه محلی روستا خبر داد و تصریح کرد: ۶۰ میلیون تومان بودجه برای این بازارچه محلی در نظر گرفته شده است و قرار است بازارچه به صورت دائمی فعال باشد.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=23581
  • دیدگاه‌ها برای اشتغال و اقتصاد مردم روستا اکنلو را مورد مطالعه قرار دادیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.