• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

اسدآباد از قطب بودن تولید گوجه فرنگی خارج شد

  • کد خبر : 126833
  • 10 شهریور 1400 - 9:11
اسدآباد از قطب بودن تولید گوجه فرنگی خارج شد

شهری که همیشه برای تولید محصول گوجه فرنگی حرف برای گفتن داشت و به عنوان قطب تولید این محصول در استان مطرح بود، امسال تنها ۴۷۵ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول رفت. به گزارش عصرهمدان؛ اسدآباد، از دیرباز به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی یکی از شهرستان‌های استان همدان مطرح بوده که امسال […]

شهری که همیشه برای تولید محصول گوجه فرنگی حرف برای گفتن داشت و به عنوان قطب تولید این محصول در استان مطرح بود، امسال تنها ۴۷۵ هکتار اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول رفت.

به گزارش عصرهمدان؛ اسدآباد، از دیرباز به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی یکی از شهرستان‌های استان همدان مطرح بوده که امسال تنها ۴۷۵ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زیر کشت این محصول رفته است.

سال گذشته اسدآباد با سطح زیر کشت یک هزار و ۲۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان، حدود ۶۰ هزار تن برداشت این محصول را داشت اما امسال این میزان به ۴۷۵ هکتار رسیده است.

کشاورزان اسدآباد از دلایل کاهش کشت گوجه فرنگی در شهرستان اسدآباد را کم آبی و عدم رضایت مندی از قیمت پایین محصول و وجود دلالان مطرح می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، از آغاز برداشت گوجه فرنگی در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال این محصول زیاد در این شهرستان کشت نشده و سطح زیر کشت آن فقط ۴۷۵ هکتار است.

وی با بیان اینکه از سطح زیر کشت ۴۷۵ هکتاری اراضی گوجه فرنگی تنها ۲۶ هزار تن گوجه فرنگی برداشت خواهد شد، افزود: سال گذشته بیشتر از این میزان برداشت می‌شد که به دلیل کم آبی نسبت به گذشته کمتر کشت شده است.

حال باوجود این میزان از تولید کم گوجه فرنگی در اسدآباد، فروش محصول و وجود دلال از یک طرف و تعطیلی کارخانه رب اسدآباد از طرف دیگر موضوعی است که این روزها کشاورزان را نگران کرده است.

اگر چه کشاورزان در سالهای گذشته با وجود کارخانه رب در اسدآباد در موقع برداشت محصول با مشکلاتی همراه بود، امسال براساس گفته آنان به دلیل تعطیلی کارخانه با مشکلات حادتری مواجه شده اند.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=126833
  • دیدگاه‌ها برای اسدآباد از قطب بودن تولید گوجه فرنگی خارج شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.