• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اساسنامه بنیاد سیدجمال سال ۸۸ تصویب شد نه در سال اخیر!/ لزوم کار عملیاتی برای بنیاد

  • کد خبر : 175942
  • 02 بهمن 1401 - 15:55
اساسنامه بنیاد سیدجمال سال ۸۸ تصویب شد نه در سال اخیر!/ لزوم کار عملیاتی برای بنیاد

اساسنامه بنیاد سیدجمال در سال ۸۸ به تصویب رسید و در دوره خدمت افشاری فرماندار اسبق این شهرستان هم دبیرخانه آن در دانشگاه پیام‌نور افتتاح شد. این درحالی است که برخی از تصویب آن پس از ۱۳ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند. به گزارش عصرهمدان؛ سالروز بزرگداشت یکی از مفاخر و بزرگان […]

اساسنامه بنیاد سیدجمال در سال ۸۸ به تصویب رسید و در دوره خدمت افشاری فرماندار اسبق این شهرستان هم دبیرخانه آن در دانشگاه پیام‌نور افتتاح شد. این درحالی است که برخی از تصویب آن پس از ۱۳ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر می‌دهند.

به گزارش عصرهمدان؛ سالروز بزرگداشت یکی از مفاخر و بزرگان ایرانی در اسدآباد همدان که نامش به عنوان یک فاجعه بزرگ فرهنگی مهرماه ۹۲ به نام تحریف شده 《افغانستانی》 در یونسکو مصادره و به ثبت رسید، در پیش است.

حال امروز در آستانه سالروز بزرگداشت این شخصیت بین‌المللی بار دیگر مسئولان زادگاهش در گیرودار برگزاری یک همایش برای او هستند!

تقریبأ می‌شود گفت تاکنون دو یا سه جلسه هماهنگی برای برگزاری این همایش بزرگداشت در فرمانداری این شهرستان تشکیل شده که به دلیل عدم حضور خبرنگاران چیزی از اهم موضوعات گفته شده در این جلسه در دست نیست! و تنها یک جمله در یکی از رسانه‌های استانی ما را بر آن داشت تا مسئله‌ای را یادآور شویم.

در حالی که اساسنامه بنیاد سیدجمال در ۸ مهرماه سال ۸۸ در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست احمدی نژاد، رئیس جمهور وقت ایران به تصویب رسیده و هنوز بعداز گذشت ۱۳ سال از تصویب این اساسنامه، خبری از تشکیل بنیاد و پرداختن به تفکر ناب او در حوزه بیداری اسلامی و شناساندن این شخصیت ملی به جهانیان نیست! برخی مسئولان تصویب آن را به سال اخیر می‌دانند!

البته به نظر می‌رسد تصویب اساسنامه این بنیاد هم از ابتدا بی‌مورد بوده است چرا که نام او هم بعداز ۴ سال از تصویب این اساسنامه به نام تحریف شده 《افغانستانی》 در یونسکو به ثبت رسیده است! و این کوتاهی مسئولان فرهنگی در ادوار مختلف پذیرفتنی نیست.

اگرچه در دوران خدمت حسین افشاری، فرماندار اسبق اسدآباد هم با تصویب اساسنامه بنیاد سیدجمال در سال ۸۸ و ثبت جزئیاتی از قانون آن با چند تبصره هم در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دبیرخانه ای هم در دانشگاه پیام‌نور مرکز این شهر افتتاح شد اما از آن دوران تاکنون به جز برگزاری یک همایش بی محتوا هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

حال انتظار می‌رود مسئولان با کمی به‌روز کردن اطلاعات خود و مراجعه به اخبار گذشته در این زمینه، دیگر آدرس اشتباه ندهند و بیشتر به دنبال تشکیل جلسات بنیاد و اخذ بودجه برای عملیاتی کردن اقدامات آن باشند. هرچند تا سالروز بزرگداشت سیدجمال هم در سال‌جاری زمان زیادی باقی نمانده است.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175942
  • دیدگاه‌ها برای اساسنامه بنیاد سیدجمال سال ۸۸ تصویب شد نه در سال اخیر!/ لزوم کار عملیاتی برای بنیاد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.